Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Corona

Gestart door ronny-vdv, 12 maart 2020, 18:15:23 PM

ronny-vdv

Aangezien het Covid-19 in het land is en redelijk wat maatregelen genomen.
Zullen bepaald beurzen nog doorgaan, zoals Mobexpo?
We zullen daar wel rekening moeten mee houden, denk ik.
Mvg,

ronny-vdv

59erke

Ik vermoed dat je er rekening mee mag houden dat beurzen, tentoonstellingen,... allemaal geannuleerd of uitgesteld worden tot zeker einde april. Trouwens met de huidige situatie denk ik dat het aangewezen is om plaatsen met veel volk sowieso te vermijden
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

PietB

Hier in NL worden alle evenementen met meer dan 100 deelnemers verboden.

SuSke

Het zou zoveel logischer zijn om evenementen boven een bepaalde bezettingsdichtheid te verbieden in plaats van dat fysisch getal.

100 mensen in een zaal van 200m² is veel risicovoller dan 1000 mensen op een openluchtdomein van 2000m². Daar zit de onlogica.
Dingen relativeren is een kunst die helaas in een maatschappij die alleen nog leeft voor spektakel helemaal niet "sexy" is.
En gezond verstand is al compleet verloren sinds de asociale media hun intrede maakten in het leven van het mensdom.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

59erke

Citaat van: SuSke op 13 maart 2020, 12:17:09 PM
Het zou zoveel logischer zijn om evenementen boven een bepaalde bezettingsdichtheid te verbieden in plaats van dat fysisch getal.

100 mensen in een zaal van 200m² is veel risicovoller dan 1000 mensen op een openluchtdomein van 2000m². Daar zit de onlogica.
Dingen relativeren is een kunst die helaas in een maatschappij die alleen nog leeft voor spektakel helemaal niet "sexy" is.
En gezond verstand is al compleet verloren sinds de asociale media hun intrede maakten in het leven van het mensdom.

Getallen ergens op kleven is nooit een goede zaak, beter zoals ze nu doen alles afschaffen onafhankelijk of het nu 10 of 1000 bezoekers zijn.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

SuSke

't Is net omdat dat relativeren niet meer kan door gebrek aan spectakel-waarde dat een complete shut-down de enige manier is om de meute in bedwang te houden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Dat is niet relativeren hé. Dat is zuivere kansberekening. De meesten kunnen nog niet uitrekenen hoeveel kans er is dat een boterham met de beboterde kant naar beneden valt. Laat staan de dichtheid van een verzameling mensen. Als je niet alles verbied, dan zijn er creatievelingen (zoals sommige burgemeesters van kuststeden) die er vanalles op vinden om het te omzeilen.

Wat ik absoluut niet snap is dat mensen water gaan hamsteren. Als ik mijn kraan opendraai dan kan ik niet volgen met dat allemaal op te drinken! Ik ben pastis gaan hamsteren zodat ik al dat water een smaakje kan geven. ;) Trouwens, bij epidemies is het altijd beter om bier te drinken. Dat is tenminste gekookt geweest. VEEL VEILIGER!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Chrisrail

#7
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

bollen neus

Nog maar eens het bewijs van mensDOM en dierenRIJK
Paniekeurs.
Den Eric.

Gerolf

Corona beheerst het leven, en diverse draadjes op ons forum: Heel wat evenementen geschrapt, ...

't Is jammer, maar misschien voor ons modelbouwers een kans om thuis "in quarantaine" aan ons project te werken  ::)

Voor de mensen dat mij niet kennen: ik werk in een woonzorgcentrum, en sinds kort met een pak meer verantwoordelijkheid
   en ik wil er alles aan doen opdat Covid-19 "bij ons" niet binnen geraakt. Strenge maatregelen, maar terecht.

Het gaat inderdaad om een soort van luchtwegen-griep, maar eentje waar geen vaccin voor is. Niet minimaliseren, aub !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

CiteerHet gaat inderdaad om een soort van luchtwegen-griep, maar eentje waar geen vaccin voor is. Niet minimaliseren, aub !

Ik wil het zeker niet minimaliseren. Langs de andere kant, vergeet niet dat het vaccin tegen de gewone griep niet elk jaar even efficient is en dat de verspreiding van gewone griep een ander verloop kent.

Ik "moet" nu ook thuis werken. Ben daar niet 100% blij mee maar als het nodig is dan is het nodig. Mensen lijken niet te begrijpen dat in dit geval het aantal besmettingen laag houden de enige mogelijke oplossing is. Als er dan idioten beginnen zeveren dat het "allemaal zo erg niet is en we best wel een hand kunnen geven" dan heb ik veel goesting om die een draai rond hun oren te geven met een knuppel en de vergeetput in te steken. Net hetzelfde als de idioten die hun kinderen niet laten inenten. Ik heb nooit begrepen waarom iedereen absoluut iedereen 's morgens een handje wil geven en er de tijd voor heeft om het hele bedrijf af te lopen om dat te doen. Als ik binnnen kom is een "goeiemorgen" wat ze krijgen. Als ze het daar niet mee kunnen doen....

Maar de taferelen in de winkels zijn absurd en tonen aan dat (zeker hier in vlaanderen) men geen jota van de situatie begrijpt.
- het is juist verkeerd om met zoveel mensen tegelijk in de winkel te zijn
- de productie en distibutie van voeding is belange nog niet in het gedrag gekomen
- als je de hele dag thuis bent, dan heb je minder calorieën nodig
- wat ga je in godsnaam met een voorraad wc papier voor 12 maand doen? Zeker als er geen tekort aan is en als je thuis bent dat eigenlijk niet essentieel is.
- wat ga je doen met een karrevracht water zolang er perfect drinkbaar water met liters uit je kraan komt?
- brood is uitverkocht... maar dat houdt ook geen week meer goed.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

mardig23

Paniekeurs?

Er zijn vandaag 2570 besmettingen bijgekomen (en er wordt amper nog getest buiten de spoedafdelingen), en er zijn 250 mensen gestorven in Italië, aan de gevolgen van dit virus. Mij maak je niet meer wijs dat dat allemaal oudere mensen zijn en mensen met een bestaande problematiek.
Wij lopen 10 dagen achter op Italië, en hebben de maatregelen van semi-lockdown op hetzelfde ogenblik genomen.

Onze ziekenhuizen zijn top (maar dat zijn die in Lombardije ook), en onze mensen zullen werken tot ze neervallen om de patiënten te verzorgen, maar ze kreunen nu al onder de druk van 559 besmettingen, waarvan er slechts 30 kritiek zouden mogen zijn volgens de statistieken.

We hebben op dit moment 1900 IC bedden klaar staan, maar wie gaat die bedienen als het systeem al kreunt onder 30 kritieke cases en 520 monitoringpatienten?

Laat onze wetenschappers, die vandaag een enorme doorbraak hebben gerealiseerd maar snel klaar zijn met dat geneesmiddel, zodat deze ellende kan stoppen.
Mvg Karl


evan

M'n "Corona" diorama is al goed opgeschoten :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

in Italie ligt de gemiddelde leeftijd van de doden beneden de 60(ergens rond 56 dacht ik) er stierven tot nu toe ook jonge mensendie niet veel ouder dan 20 waren