Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

tja, als t op je rug slaat ist gauw over met de pret ja. Heb zoiets met mn schouders en handen op naar voren hang-fietsen, zeker met een koersstuur, dus ik waardeer die luie zetel-zit van een gazelle juist enorm. Nou geloof ik wel dat in t belgisch landschap zo'n ding minder goed werkt, want ze wegen anderhalve ton en inderdaad, zo'n frame is niet ideaal voor veel kracht zetten, dus kom je hellingen tegen dan wordt t vervelend. Hier en daar een dijkje of een brug op gaat nog wel, maar ze zijn toch vooral geschikt voor vlak terrein en niet teveel haast (hoewel ik op de mijne in de stad meestal meerijd met de e-bikes als mn banden hard zijn), lekker onderuit zitten met armen over mekaar en hooguit twee vingers aan t stuur.
Stiekem doe ik alle ritten naar t station nu alleen al n tijd op een oud gaar peugeot racefietsje met gazelle-spatborden en voorwiel (soortvan alle overgebleven rotzooi in de schuur aan elkaar geschroefd), want tis een stuk lichter om t fietsenrek in te zeulen en ik hoop toch een beetje aan de zithouding te wennen. Had verwacht dat t kreng allang uit elkaar gevallen zou zijn inmiddels maar t ding blijkt hardnekkiger dan ik dacht. Nouja, ook prima.

Floris

Nou, t was dit weekend beetje slappe hap qua modelbouw, maar de keuken is weer schoon en broertjelief heeft nu ook een bank, die ook op de fietskar is versleept.
Bleef er toch nog wel tijd over om de pannenwagens eens af te maken.
Beetje zandbagger met houtlijm erop... Vaak liggen zulke wagens vol gruis, afgekoelde spetters van t gieten etc. De hoeveelheid bende verschilt, ze zullen wel periodiek geschoffeld worden
IMGP1565 by Floris Dilz, on Flickr

zwart, dan roest (humbrol 70**+62*) kortom de bekende hap
IMGP1566 by Floris Dilz, on Flickr

gruis geschilderd met vies donkergrijs (humbrol 33+29), paar nummers erop, wash met mat zwart...
IMGP1567 by Floris Dilz, on Flickr

Nummers wat uitgeveegd, de nummers werden er regelmatig opnieuw op geschilderd en niet noodzakelijkerwijs netjes over de oude heen. Dit zijn dus de oude nummers, komen nieuwe overheen in geel.
IMGP1570 by Floris Dilz, on Flickr

de gebruikelijke drupjes olieverf.... vandijskbruin, gebrande en naturel sienna en wat wit.
IMGP1573 by Floris Dilz, on Flickr

met de natte kwast uitgeveegd
IMGP1571 by Floris Dilz, on Flickr

vond dat er nog wat algdruip miste... paar stippies groen (mengseltje chroomoxidegroen en naturel siena)
IMGP1574 by Floris Dilz, on Flickr

joah, dat wordt m wel.
IMGP1576 by Floris Dilz, on Flickr

nieuw nummer in t geel
IMGP1577 by Floris Dilz, on Flickr

na wat drybrush 72... Op de achtergrond wat Welberg-groen, want de wagens staan al even aan de kant en op t gruis wil wel wat groeien (er staat nu na 30 jaar een aardige jungle op)
IMGP1578 by Floris Dilz, on Flickr

wat hele kleine stukjes van de welberg-matjes af gepulkt en op t gruis gehoutlijmd
IMGP1580 by Floris Dilz, on Flickr

en zo vond ik deze karren eigenlijk wel weer prima. Daarom hier sfeerplaatjes! Heb dr nu dus 3, nummer 13, 14 en 17.
IMGP1583 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1585 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1590 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1595 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1596 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1598 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1605 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1606 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1611 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP1612 by Floris Dilz, on Flickr

Zo, dat was t dan weer, 3 nutteloze pannenwagens (tis op de baan 1988 en ze stonden zover ik weet sinds 1984 aan de kant) maar ja, vind ze gewoon leuk. ;)

Pierre

Groet Pierre.


Frank_N

Dat noemd"""3 nutteloze pannenwagens ???"" SLIK :o
Groet van Frank

modelbaanHO

Citaat van: Pierre op 09 maart 2020, 21:07:45 PM
Pfff ... waanzinnig mooi! ;)

Absoluut. Nauwelijks van echt te onderscheiden !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

Meesterlijk!!! En bedankt voor de uitleg.  ;)

Dreha


ACFI


Ronald

Ik zit hier echt met open mond te kijken...... zo mooi en eigenlijk zo simpel..... waarom kan ik dat niet? Ik weet het, gewoon doen :)

Mooi gedaan, Floris  8) :) ;)

SuSke

EEUUHHH....   :-X :-X :-X :-X

Met verstomming geslagen, inderdaad knettergek maar meesterlijk mooi
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

gewoon kadee koppelingen gephotoshopt op echte wagons  ;D ;)

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jef

Pfieuw.... niet normaal man... niet normaal...  :) ;)
Tuut zei de trein en de statie vertok.