Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

1e US modelbaan Conventie in Nederland 21/22 mei 2022

Gestart door Ronald, 30 juli 2019, 13:51:22 PM

Ronald

Hallo allemaal,

Met genoegen kan ik jullie mededelen dat ik de eerste US modelbaan conventie in Nederland ga houden en wel op 10 en 11 oktober 2020 21 en 22 mei 2022.

Locatie: "De Hofnar"
             Polstraat 7
             7121 DH  Aalten

Wat is er te zien? Modelbanen, demo's en winkeliers / traders met alleen US thema. We hebben tot nu toe 18 modelbanen waaronder enkele grote modulebanen die nog niet eerder in Nederland waren. Ook zullen er wat oudere bekenden komen. Demo's op dit moment al door verschillende mensen toegezegd en zullen diverse aspecten van onze hobby laten zien.
Ook winkeliers hebben zich al gemeld waaronder All American Trains uit Kaarst Duitsland. Verder wat kleinere winkeliers en er zijn contacten gelegd met Amerikaanse firma's.

Het programma zal gaandeweg ingevuld worden naar het evenement toe dus hou onze website in de gaten:

--  http://us-modelbaan-convention-ned.nl  of  http://dutchusconv.nl

Deze zal continue up-to-date worden gehouden en laat nu al de reeds aangemelde 18 modelbanen zien inclusief foto's.
Ook op Facebook zijn wij te vinden onder "US Modelbaan Convention Nederland".

Aanmelden als winkeliers / trader kan nog steeds, wij verwelkomen graag winkels met toebehoren geschikt voor US modelbanen maar ook met spullen voor landschapsbouw en dergelijke. Ook is er nog plek voor Amerikaanse modelbanen/diorama's alhoewel dat nog zeer beperkt is.

Mailen kan, dit graag op: webmaster (AT) us-modelbaan-convention-ned.nl (AT ipv @).  Verdere details omtrent het evenement worden uitgewerkt en zullen in het komende jaar bekend worden gemaakt en op de site worden gezet. Denk hierbij aan alle randzaken.

Graag tot ziens!

Groeten, Ronald Halma.

renstimpie


Ronald


SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Ronald


marctje

Ondertussen ook al ingeschreven met URHA, gelukkig dat deze beurs is bijgekomen want met de verhuis heb ik geen tijd en geld om aan mijn minibaantjes project te beginnen voor 2020. Dit wordt opgeschoven naar 2022.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Ronald

Update!

Buiten de domeinnaam www.us-modelbaan-convention-ned.nl is er sinds vandaag een 2e domeinnaam bijgekomen:  www.dutchusconv.nl.

Verdere berichtgeving volgt!

Grtz, Ronald.

Ronald

Hallo,

Door de Covid-19 pandemie ben ik genoodzaakt de US conventie in Oktober te cancellen. Een nieuwe datum plus berichtgeving volgt spoedig.

marctje

spijtige maar logische beslissing. ik kom wel met URHA op de nieuwe datum.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Ronald

Citaat van: marctje op 17 juli 2020, 13:16:19 PM
spijtige maar logische beslissing. ik kom wel met URHA op de nieuwe datum.

En die is er: 29 en 30 Mei 2021, same time, same place.

Deel het, verspreid het allen, ik ben u zeer dankbaar! :)

Ronald

Hallo allemaal,

Er is wederom een nieuwe datum: 21 en 22 mei 2022!! Hopelijk nu onder betere omstandigheden!
Tot dan! :D

Greetz, Ronald.

marctje

dubbel feestje, conventie en mijn verjaardag 21 mei
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Ronald

Kijk, dat is mooi Marc. Wij verwachten dan ook taart voor elke deelnemer! ;D :D ;)

Ronald

Hallo mensen! Ja, een roerige periode maar inmiddels zijn we toch al een jaar verder dan de oorspronkelijke datum. We gaan er nu van uit dat de nieuwe datum in mei 2022 gewoon doorgang zal vinden en zetten daarmee ook vol in op de planning en organisatie.

Op de site www.dutchusconv.nl zijn alle zaken tot nu toe bijgewerkt. Al de modelbanen staan er op als ook de commerciele kant plus prive handelaren en demogevers. Het aanbod is echt mooi te noemen dus zowel US als EU liefhebber zullen helemaal aan hun trekken komen :) We hebben een breed aanbod aan modelbanen en Fremo opstellingen uit Nederland, Belgie, Luxemburg, Duitsland en zelfs uit Engeland.
Inschrijving voor zowel modelbanen als commercie zijn nu definitief gesloten, er kan simpelweg niets meer bij en de locatie is vol. Wel nemen we eventuele inschrijvingen aan voor een vervolgeditie.

Er zal binnenkort aanvullende informatie op de site komen over entree en kaartverkoop. We willen in ieder geval toch de onlineverkoop opstarten en ter plekke zullen de entreebewijzen zowel met contant geld als per pin voldaan kunnen worden. Ook zal dan de plattegrond geplaatst worden zodat dan al te zien is wie waar staat. Overigens zal de online prijs wat voordeliger worden gehouden dan aan de kassa zelf. De hoogte van beide wordt binnenkort bepaald maar zal heel redelijk worden. Ook voor de jeugd en jongeren zullen we de prijs heel aantrekkelijk houden, immers zijn zij onze toekomst :)

Wij houden jullie op de hoogte!!

Organisatie NL US Convention
Ronald Halma
Ronald Koerts

Ronald

Inmiddels heb ik toch een officiele flyer laten maken. Die gok moet ik maar nemen ;) :

Flyer Convention! by Ronald Halma, on Flickr

Nogmaals; alle info wordt goed bijgehouden op de website. Ee bij vragen gewoon even mailen (y)