Het ontmoeten van forumleden (treinenliefhebbers)

Gestart door henry, 02 januari 2020, 16:38:27 PM

anne w

In Nederland is er een forum die in het verleden twee initiatieven heeft genomen om de forumleden ook face to face in contact te brengen:

een jaarlijkse forum (Nederlandse) gastendag, is 10 keer bij de MSG in Den Bosch geweest (die hebben een heel ruim gebouw) en nu een keer in Leeuwarden.

er is er ook één in België (geweest) maar daar kan ik de details niet meer van vinden

analoog aan de situatie in Duitsland met de "stamtisch" bestaan er inmiddels in Nederland ook 10 stamtafels, sommigen heel succesvol anderen minder

Er zijn dus genoeg mogelijkheden om "ontmoetingen" te organiseren, alleen iemand (of meerdere iemanden) moet het initiatief nemen en de zaak organiseren.

Groet, Anne W
Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

Havoc

Citaat van: anne w op 02 januari 2020, 23:09:07 PMalleen iemand (of meerdere iemanden) moet het initiatief nemen en de zaak organiseren.

En daar zijn we aan het punt van de hele discussie gekomen. Waarschijnlijk ook aan het einde.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ERVIN

We hebben ooit eens een MSM-meeting gehad bij Erik De Noorman ( hier ook actief) dat was echt een hele toffe avond , goed gegeten , zijn imposante baan mogen bewonderen en hele leuke babbels gehad. ;)

Metpetergaathetbeter

we zijn in het verleden naar het spoorweg museum in Schaarbeek en modeltreinmuseum in Heist op den Berg geweest waar telkens een 10tal mensen kwam opdagen

Rangeerduivel

Citaat van: ERVIN op 02 januari 2020, 23:30:10 PM
We hebben ooit eens een MSM-meeting gehad bij Erik De Noorman ( hier ook actief) dat was echt een hele toffe avond , goed gegeten , zijn imposante baan mogen bewonderen en hele leuke babbels gehad. ;)

Awel laat ons dat eens gewoon herhalen...
Toch niet zo moeilijk, datum vastleggen en inschrijvingen opnemen, zoiets als het gebeuren rond de MSM-actie (met de loc). en ieder betaalt zijn deel, met voorschot .
Een naam hebben we al ; MSM schransavond! ;D
Het kan de verstandhouding, die soms wat te wensen over laat vanwege het onpersoonlijk contact, enkel ten goede komen.

Met deze een oproep aan de leiding van dit forum 8)

;)

PeterVG

Voorstel
Groepsbezoek aan de Bocqlijn met daaraan gekoppeld een bezoek aan de brouwerij van Purnode.

dani

Een bezoek aan Train world plannen....    2 vliegen in 1 klap !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 03 januari 2020, 00:12:51 AM
we zijn in het verleden naar het spoorweg museum in Schaarbeek en modeltreinmuseum in Heist op den Berg geweest waar telkens een 10tal mensen kwam opdagen

Zelfs ooit naar de museumloods in Leuven. In 2007 als mijn foto's op de juiste datum staan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Ik denk dat de eerstvolgende grote expo in Sint-Niklaas (MOBExpo) een goeie gelegenheid is.
Forummeeting bvb zaterdagnamiddag om 14h in de cafetaria ?
Vorige keren gaven die ook ruimte voor een MSM-forum-stand. Wordt dit herhaald ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rangeerduivel

Citaat van: Gerolf op 03 januari 2020, 10:46:03 AM
Ik denk dat de eerstvolgende grote expo in Sint-Niklaas (MOBExpo) een goeie gelegenheid is.
Forummeeting bvb zaterdagnamiddag om 14h in de cafetaria ?

Ben ik wel voor te vinden, wij komen toch..!

;)

Marc Treintjes

Dacht eerder het Museum in Saint Ghislain eens in plannen, vindt dat er op Chemin du Bocq eigenlijk geen hol te zien is als je vergelijkt met Marianbourg.

henry

Zijn er ook spoorliefhebbers in het noorden van nederland.
Jullie zijn allemaal erg aardig, maar was niet van plan naar belgie te rijden  ;)

Rangeerduivel

Citaat van: henry op 03 januari 2020, 13:27:22 PM
Jullie zijn allemaal erg aardig, maar was niet van plan naar belgie te rijden  ;)

Niemand kan jullie verbieden om ginder samen te komen, integendeel maar gezien MSMagazine een hoofdzakelijk Belgisch magazine is lijkt het mij meest logisch dat een eventuele samenkomst in Belgie wordt georganiseerd... ::)

;)

henry

Daar ben ik mij van bewust, en is ook prima.
Wilde even kijken of er ook hier in de omgeving iets kon op leven.

Wel leuk dat door dit draadje meer mensen inspiratie krijgen ;)

Havoc

Citaat van: Gerolf op 03 januari 2020, 10:46:03 AM
Ik denk dat de eerstvolgende grote expo in Sint-Niklaas (MOBExpo) een goeie gelegenheid is.
Forummeeting bvb zaterdagnamiddag om 14h in de cafetaria ?
Vorige keren gaven die ook ruimte voor een MSM-forum-stand. Wordt dit herhaald ?

Gerolf, als je daar nu direct ook de datum en plaats bijzet, dan moeten we niet allemaal beginnen zoeken... Op het forum vind ik het niet direct.
Met vakantie voor onbepaalde duur.