Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Namen noemen

Gestart door tonycabus, 01 november 2006, 01:38:42 AM

Klaas Zondervan

Citaat van: Rangeerduivel op 21 december 2019, 14:04:23 PM
De foto daarentegen.... :-*
Zo zag je er 100 jaar geleden zeker uit. :D

mardig23

Citaat van: svvander op 21 december 2019, 15:03:16 PM

Sterker: ga nooit vreemd met een Fitbit of gelijkaardig... je kan je ganse handel en wandel hier perfect op volgen!

Nog Sterker: Ga nooit vreemd, punt ;D

Om het met de wijze woorden van Han Solo te zeggen: "Women always figure out the truth,...always!"
Mvg Karl

Paulogic

Hij zal een chinese kloon van een fitbit gekocht hebben... a fuk-a-bit.
mvg,
Paul(ogic)

OlivierV

Citaat van: mardig23 op 21 december 2019, 15:59:31 PM
Citaat van: svvander op 21 december 2019, 15:03:16 PM

Sterker: ga nooit vreemd met een Fitbit of gelijkaardig... je kan je ganse handel en wandel hier perfect op volgen!

Nog Sterker: Ga nooit vreemd, punt ;D

Om het met de wijze woorden van Han Solo te zeggen: "Women always figure out the truth,...always!"
Zelfde met een android telefoon als je die volledig standaard laat staan, krijg je elke maand een overzichtje  van google in je mailbox waar je de afgelopen maand allemaal hebt uitgehangen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

svvander

Dus met andere woorden: of je je nu wel of niet bewust bekend maakt... je bent altijd op de één of andere manier te vinden.

Trouwens, binnen een uurtje naar de nieuwe Star Wars film... ben benieuwd.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Jurgen

Citaat van: svvander op 21 december 2019, 18:33:39 PM
Trouwens, binnen een uurtje naar de nieuwe Star Wars film... ben benieuwd.


Hahaha! Heb je dit nu bewust gezegd?

Want eigenlijk heb je nu mensen met slechte bedoelingen uitgenodigd om je huis te bezoeken!  :D :D :-X


Bewust of niet, dit bewijst wel hoe nonchalant we soms zijn, ook al zijn we wel bewust van de gevaren van het delen van persoonlijke gegevens en dergelijke.

Waarmee ik je niet wil aanvallen of uitlachen hé Sven, 't was gewoon een prachtig voorbeeld.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

svvander

Neenee, was bewust... maar er was volk genoeg thuis :-) (En had ik al gezegd dat de sleutel niet onder mat lag, maar naast...  :-X ). Geen nood, ik let er echt wel op hoor. Bij ons liggen er trouwens nergens sleutels verborgen buiten het huis en ik heb een aantal beveiligingssystemen, die al vaak geholpen hebben.

Onlangs stond er een man op onze oprit in de container te wroeten die er stond van de verbouwingswerken. Ik wist binnen de minuut dat er iemand op onze oprit stond, zonder dat ik hem zag. (Ik heb geen waakhond, maar een waakvogel... en die maakt kabaal... niet normaal: zelf onze buren komen dan kijken, echt waar!).
De man dacht 'm zomaar op onze oprit mocht oud ijzer komen uit de container halen. Op zich had ik er geen probleem mee, had 'm eerst even gebeld en zeker daarna zijn rommel opgeruimd.

Weet je wat de beste beveiliging is? Sociale controle.



Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

argilla

Citaat van: svvander op 21 december 2019, 13:44:00 PM
Er is de laatste jaren heel veel te doen over GDPR (General Data Protection Regulation) of m.a.w. de bescherming van persoonlijke gegevens. Dit gaat in mijn job zelf al zo ver, dat ik in acceptatie-omgeving (testomgeving), moet werken met geanonimiseerde gegevens... heel leuk als je moet testen op klant Jan Janssens en dat die nu ineens 32515_abi_152 heet. Bijkomend geeft dit enorme problemen met data-selectie en verwerking van overdracht met externe systemen.

Persoonlijk vind ik dit heel vergaand. Ik heb er alle begrip voor dat mensen niet te koop lopen met hun data en dat ze dit kunnen aangeven bij ondertekenen van een contract of ze al dan niet deze data willen vrijgeven. Maar onlangs hoorde ik mijn schoonvader zeggen: "Ik heb nu een media-tv. Ik sluit dienen niet aan op het net zenne: ah nee he, want dan kan iedereen zien wat ge aan het doen zijt...".
Denken wij nu echt dat ze dit anders niet zouden kunnen. Bijkomende grap: hij had als smartphone ne Huawei (of hoe ge het ook schrijft), die constant met 4G verbonden was... wou het juist lukken dat het die fabrikant was, die beschuldigd werd van spionage via hun toestellen.
En daar maar posten op FB waar je wanneer zit  ;D

En dan zwijg ik nog over alle telefoontjes die ik overdag in alle talen krijg, van allerlei firma's die voorstellen hebben voor dit en dat... Vergeet niet dat bedrijven onderling databases mogen uitwisselen, zonder jou op de hoogte te stellen... alhoewel dat dit ook niet lang meer zal blijven duren.

Nee, voor mij hoeft het niet. Wat ik wel zou voorstellen voor bijvoorbeeld fora: laat de mensen registreren met hun echte naam (en dan kunnen ze nog foefelen, ge maakt mij niets wijs) en indien gewenst kunnen ze deze vrijgeven op fora.

Ik ga jullie nu laten, ik moet nog snel op FB posten dat ik 3 weken niet thuis ben en dat mijn sleutel onder de mat ligt. Aan de aandelen kunnen ze niet aan, zitten in een kluis... ik ben slim geweest: de code is nu omgekeerd (was vroeger de geboortedatum van mijn tante!)  :o ::)


de Robinson lijst voor GSM niet meer te bestoken met voorstellen bestaat ook hoor.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15