Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

B-Models Metal Edition

Gestart door ERVIN, 19 december 2019, 22:32:50 PM

ERVIN

Vandaag zijn er twee prachtige wagons aangekomen van B-Models van de " Metal Edition" serie , één wagon heeft twee 45 Ft DHL containers en de andere twee 40 Ft. MSC koelcontainers.

Dit zijn de eerste twee wagons van een hele nieuwe reeks die B-Models gaat uitbrengen , maar er kunnen toch nog heel wat verbeteringen aangebracht worden , hieronder even wat opmerkingen maar ook positieve zaken.
Ik heb enkel de DHL onder de loep genomen , maar voor de MSC gelden dezelfde opmerkingen.

Twee prachtige containers waarvan de gele kleur heel goed is weergeven , ik heb verschillende wagons met DHL containers , maar de meeste zijn té ( kanarie) geel. Deze B-Models voldoet volledig naar mijn zin.


Maar kijk eens op onderstaande foto hoe hoog hij op zijn poten staat , véél te hoog volgens mij , er is een serieuze doorkijk tussen de draaistellen , hierdoor durft het model al eens te waggelen als hij over wissels rijdt.

De koppelingshouder staat een heel stuk hoger dan de andere wagon ( Roco model) , hierdoor kan , als de rails niet goed liggen , de wagon loskomen van de sleep. Ook veert de koppeling niet terug naar het midden , alles gaat nogal stroef.

B-Models Metal Edition 1 by Erwin Janssens, on Flickr

Beide wagons hebben hier nu meerdere uren in verschillende slepen mee gereden , bij mij zijn er geen ontsporingen of losgekomen wagons geweest , maar als je beide wagons voor je ziet voorbij komen vallen die grote gaten tussen de draaistellen en de wagon zelf héél erg op , en dat zou niet mogen vind ik voor een wagon van 80€ , bollen doen ze als de beste en ze zien er echt héél erg goed uit , maar dus de koppeling en de draaistellen staan véél te hoog en de koppelingshouder veert niet mooi terug naar het midden.

Ik hoop dat B-Models bij hun volgende wagons van deze serie hier rekening mee gaat houden?


evan

Ja inderdaad, geen vertrouwd gezicht zo hoog op z'n poten.  80 Euro zeg je?  Dat kan tellen.
Ik hoop dat je ze eenvoudig kan aanpassen, maar het zou eigenlijk niet mogen voor zo een prijs.  Er lijkt me een aparte en ongewone constructie te zitten tussen chassis en bogie.  Zo met die blanke schroefjes?

Groetjes

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ceuleer

#2
Amai, die wagons staan echt hoog, en de buffers zijn ook nogal lomp gemaakt.

55erke



Is er geen fout gebeurt bij de producent ? ,  verkeerde draaistellen eronder gezet of zo.


Metpetergaathetbeter

zou die diameter van de wielen/assen wel de juiste zijn ?

Rangeerduivel

#5
Ze smijten er soms erg met hun muts naar... ::)
Iemand schreef hier ooit eens op dit forum;" We mogen blij zijn dat zij treinen willen maken zodat wij ze kunnen kopen!" en dat hebben ze waarschijnlijk ook letterlijk gelezen!

Citaat van: 55erke op 20 december 2019, 00:16:34 AM
Is er geen fout gebeurt bij de producent ? ,  verkeerde draaistellen eronder gezet of zo.
Dat moeten zij, met hun jaren ervaring, dan ook zien en gewoon niet uitleveren als het op niks trekt... :-[
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 december 2019, 00:31:16 AM
zou die diameter van de wielen/assen wel de juiste zijn ?
Die diameter lijkt mij deze die altijd wordt gebruikt Peter, anders zou het draaistel zelf hoger staan en dat lijkt mij niet het geval!

;)

ACFI

En wat was de reactie van de fabricant?

ACFI

ERVIN

#7
Er is een mail onderweg naar Vanbiervliet , als ik hier antwoord op heb laat ik het jullie weten.
Wat ik wel vreemd vind , omdat beide wagons al uitverkocht lijken te zijn , er niemand melding heeft gemaakt over deze draaistellen hier op het forum , of ben ik de enige die deze wagons heeft gekocht??


OlivierV

Eigenlijk kon je al zien uit de catalogus dat die veel te hoog op poten gingen staan ... De buffers lijken zelfs hoger te komen dan menig marklin wagen/rijtuig (daar staan de buffers bijna altijd te hoog zodat de marklin koppeling kan passeren).
De remblokken zelf lijken mij ook nogal ver van de wielen te zitten.

Kleur van de containers is inderdaad goed, maar we weten al langer dat ze daar mooie containers kunnen maken.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mardig23

Ik ben er geweest, en de DHL is uitverkocht, en van de MSC stond er nog ééntje.
Alle andere stonden nog in de winkel.

Effe van dicht bekeken en inderdaad, die DHL en die MSC staan een stuk hoger dan al het vorige materiaal dat ze hebben gemaakt.
Spijtig, een gemiste kans...

De MSC stond 95€ in de winkel. Dat heb ik dan maar laten voorbijgaan...
Mvg Karl

Jef

Citaat van: OlivierV op 20 december 2019, 15:37:48 PM
Eigenlijk kon je al zien uit de catalogus dat die veel te hoog op poten gingen staan ...

Dat is dan ook precies de reden waarom ik er geen heb gereserveerd!
Tuut zei de trein en de statie vertok.

Floris

hm, doet wat denken aan hun ertswagens, die stonden ook wat hoog, inclusief koppeling. Kon dus gewoon wat dremelen om ze te doen zakken op hun draaistellen en klaar, want de positie buffers-koppeling ten opzichte van elkaar was bij die ertswagens goed. Met een beetje mazzel lukt dat hier ook.

C.B.

De Roco T2000 wagens zoals op bovenstaand voorbeeld Erwin , zijn de verkeerde wielassen gemonteerd door Roco , die hebben er 9mm onder gezet in plaats van de normale 11mm.
Die van B models staat het chassis inderdaad veel te hoog op de draaistellen.
Groetjes.
Claudio.

C.B.

#13
Even over de T2000 van Roco:





Op de onderste foto zie je het verschil tussen de 11mm en 9mm wielassen , de T2000 wagens worden ook nog eens verlaagd langs de onderkant (bijvijlen) bij het plaatsen van de 11mm wielassen.
De bovenste fot is een afgewerkte T2000 , alleen de trailers staan nog veel te hoog in de T2000 wagen
Groetjes.
Claudio.

ERVIN