Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Zaterdag een dagje Aachen

Gestart door Peter, 07 november 2019, 10:47:50 AM

Peter

Zaterdag samen met de kinderen een dagje gezellig shoppen in Aachen.
Bij toeval is het bij Modellbahncenter Hünerbein die dag grote show met vertegenwoordigers van verschillende merken.
Nee, LS models is er niet bij alhoewel ik eigenlijk verwacht had dat ze dat "sondermodell" de meetwagen van de Rurtalbahn zouden bij hebben en dan zouden we "even" de winkel binnengegaan hebben.. Rijtuig is in elk geval gereserveerd.
Zal nog wel laten weten hoe het geweest is
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

was een gezellige maar meestal veel te drukke dag.
Echtgenote en ikzelf hebben gelukkig (want het was verschrikkelijk druk in de winkel) een hele tijd met Kurt, de vader van Michael de hudige chef ;), zitten babbelen in het bureel. Het nieuw LS model was er dus nog niet buiten 1 in de etalage. levering pas tegen nu kerstmis.
Paar kleinigheden gekocht. Foto's volgen nog
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Ik vind de winkel in Aken wel eens leuk om door te wandelen, maar over het algemeen vind ik die prijzen toch duur ten opzichte van mijn vaste handelaars voor wat betreft de Belgische modellen.

Vaak worden ze verkocht aan de adviesprijzen terwijl je ze elders een pak goedkoper kan kopen.

Behalve een boek ga ik daar niet snel iets kopen, de prijs van een boek is meestal toch overal hetzelfde.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Duurder, ja op een aantal dingen, maar wat ik heel belangrijk vind is de zeer ruime voorraad van onderdelen van bijna alle merken
De kast met de schuifjes met al die onderdelen is rechts achteraan in de winkel met een aparte bediening van verkopers die er zeer goed van op de hoogte zijn.
Wat ik ook zeer goed vind is de vele merken en de ruime keuze zowel in modellen, als scenery en literatuur die ze in stock hebben.
Nee, ik maak geen reklame  (mag hier trouwens niet want dan wordt ik op de vingers getikt  ::))
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Citaat van: Peter op 10 november 2019, 13:39:58 PM
Nee, ik maak geen reklame  (mag hier trouwens niet want dan wordt ik op de vingers getikt  ::))


Je kan beginnen vergelijken met de winkel uit Detmold, dan is het een vergelijking en geen reclame. ;)


Maar ja, voorraad genoeg, maar om daar nu speciaal voor naar Aken te rijden? En opsturen is ook niet altijd een voordelige keuze, soms wordt het zelfs duurder dan bij een Belgische winkel in je buurt.

Zo heeft ieder zijn voorkeur. Gelukkig maar, anders was er misschien nog maar 1 winkel over en moesten we allemaal bij dezelfde handelaar kopen!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

stoomlokje

een Belgische winkel in je buurt. ???? :-[
Dan moet er nog wel een in de buurt zijn.
In de Lierse ruime omgeving ( +/- 30 km) géén enkele meer te vinden.

Paulogic

Af en toe hebben ze daar toch wel promo's die sterk onder de prijs gaan maar spijtig genoeg
maken de verzendkosten het verschil terug klein. Even naar Aken en terug, niet echt tijdsgunstig alsook
mijn Duits he... nog slechter dan mijn Chinees.


mvg,
Paul(ogic)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Paulogic op 11 november 2019, 11:13:31 AM
mijn Duits he... nog slechter dan mijn Chinees.
om dan nog niet te spreken van je Nederlands ;D Paul dat was gewoon maar binnenkoppen hé, alle gekheid op een stokje, klagen dat er geen modelwinkels meer zijn hangt samen met het veel kopen via online, sommige hebben nog op de trein gesprongen maar helaas is  onze markt waarschijnlijk net te klein !

Jurgen

Citaat van: stoomlokje op 10 november 2019, 18:31:57 PM
In de Lierse ruime omgeving ( +/- 30 km) géén enkele meer te vinden.


HST Verhaegen? Ok, tijdelijk gesloten, maar die zal wel terug komen zeker? Anders heb je nog Verschooten in Antwerpen.
Allebei op minder dan 30 kilometer van Lier.
Zit je er niets mee in om toch wat verder te gaan, dan heb je Het Spoor in Haasrode of Modeltrein Paradise in Sint-Niklaas.

Trouwens, België is een zakdoek groot, daar ligt alles in de buurt.  ;D

Je moet het ook realistisch bekijken hé, een modeltreinwinkel is geen supermarkt waar je er op iedere hoek van de straat één van vindt. Modeltreinwinkels zijn er voor een specifiek publiek en dat publiek wordt alsmaar schaarser, dus is het logisch dat je wat verder moet gaan dan wanneer je naar de supermarkt gaat.

En anders moet je doen zoals Peter, een daguitstap maken en onderweg een modeltreinwinkel meepikken. Jij content, de vrouw content, dus een win-winsituatie.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Wat de talenkennis bij Hünerbein betreft: er zijn verkopers die vloeiend Nederlands en Frans spreken. Nogal logisch eigenlijk ja kan bijna te voet naar Vaals (Nederland) gaan net als naar bv. La Callamine (Belgie)
En om eerlijk te zijn:  De Belgische modelspoor handelaars zijn ook niet bepaald de goedkoopste. Het voordeel in Belgie (ze hebben Belgische modellen)
Met vriendelijke groeten
Peter

ceuleer

Citeer
Hünerbein

Ik kom er ook graag.

celtjan

HB voor de eerste keer tijdens de "Milac" dagen te Herzoghenrath bezocht (end eighties). op hun oude locatie.
En nadien toch regelmatig met de Wheinachtsmarkten aangedaan. (en heeel af en toe in de zomer. Best een leuke stad)
We brengen dan ook altijd koffie van de branderij terug mee naar België.
HB is idd eerder aan de dure kant. Maar soms heb je al eens geluk met een 'sonderangebot', of bij de 2è hands spullen.
Is wel een van de meest compleetste winkels.

Ik ben eerder voor het social contact. Met den Herman VanDaele op anderhalve km en VBV op 9km heb ik niet te klagen.
Hoewel, het voorbije decenium ben ik over aan het schakelen van B-DB-NS-SNCF 3R~HO, naar het veelal goedkopere GB-IRL 00 spul.
Al kan ik er soms niet aan weerstaan om van wat oude meuk een 2Rail= versie aan te schaffen, en de 3R versie ervan te verpatsen.
Het liefst haal ik m'n spullen in een winkel of op een beurs.

Maar daar het 00 spul in den Benelux beperkt is, komt dit nu eerder van enkele 'hofleveransiers' in de UK & Ierland per pakket.
Laat de Britten hun Brexit maar blijven uitstellen. Voor de 3e maand op een rij gaan we dankzij het nieuwe uitstel, komend weekend nog eens "voor de laatste keer" den "Konijnenpijp" door richting Kent (beursje te Broadstairs deze keer, en met de lage wisselkoersen...)

Rangeerduivel

Citaat van: celtjan op 11 november 2019, 15:10:27 PM
Met den Herman Van Daele op anderhalve km

Bestaat dien ouwe juwelier nog steeds...?  ::)
Die zijn winkel en hele huis zijn het grootste magazijn dat Marklin ergens heeft!
Geen model is er bij Ma. ooit uitgebracht of hij heeft het in zijn bezit!

;)

celtjan

Yep! Heb ik nog spullen gekocht toen die nog een zaak met tuingerei had. Een deel van die zaak was al Marklin spul.
Eens op rust is enkel het "M" spul en op een andere locatie wat verder in de straat overgebleven. Het is zijn lang leven...

Gr,
Jan