Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Probleem binnenverlichting

Gestart door robboxxx, 11 oktober 2019, 08:17:00 AM

robboxxx

Hallo
Wie kan me helpen?

Ik heb een Tillig Triebwagen 02950 en de bijbehorende, door Tillig aanbevolen, Intellidrive 2 decoder 73235 (next18) van Uhlenbrock/Tillig.

Na inbouw en het programmeren van het locadres gebeurt het volgende:
F0: driepunts frontverlichting gaat branden (is dus correct)
F2: Sluitlicht brand (maar alleen maar aan een zijde!!!)
F4: binnenverlichting brandt niet!!!

Op het Programeerspoor knippert de binnenverlichting bij het uitlezen van de locdata even. Dat betekent dat er dus wel contactt/stroom is.

Ik heb geen idee hoe het sluitlicht en de binnenverlichting brandend te krijgen.
Ik heb hier de link naar de gebruiksaanwijzing: https://www.tillig.com/dateien/Produkte/Schmalspurbahnen/NenngroeßeH0m/Lokomotiven/Triebwagen%20T1%20H0m_H0e_BAL_erweitert.pdf

Ik maak gebruik van een Uhlenbrock Daisy2 met centrale.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Met groet,
Rob Heckers
Maastricht

Peter

#1
Meestal is het:

F0 frontverlichting in rijrichting
F1 geluid
F2 sluitverlichting in rijrichting
F3 sluitverlichting in rijrichting

Binnenverlichting kan ook (bij mijn modellen is het althans zo (Brawa, Fleischmann, Roco en Piko) op een andere F-toets staan bV Piko VT 98 op F-5

Met vriendelijke groeten
Peter

robboxxx

Volgens de gebruiksaanwijzing zou de decoder op deze waarden zijn voorgeprogrammeerd. Maar geen enkele F functie geeft licht. ik heb ze allemaal geprobeerd.

Peter

Een domme vraag misschien, maar heb je ook, zoals in de gebruiksaanwijzing de CV waarden aangepast.
Dus alle 8 de CV's
Met vriendelijke groeten
Peter

robboxxx

Dat is geen domme vraag Peter. Nee dat heb ik idd niet gedaan. Toen de binnenverlichting het niet deed ben ik de CV waarden ervan gaan opzoeken en heb die ingevoerd. De andere waarden heb ik met rust gelaten want die zouden al geprogrammeerd zijn. Ik ga je suggestie proberen.

Ik ben helemaal nieuw wat dit betreft, heb het nog nooit gedaan, vandaar mijn gesukkel.


robboxxx

Peter

De binnenverlichting brand nu. Bedankt voor de hulp.

Blijft echter het probleem van het niet wisselende sluitlicht. Ik ga de loc eens openmaken. het was een heelgedoe om die open te krijgen en ik zag dat de front/sluitlichten gewoon op een "pennetje" waren gestoken. Misschien dat dat er niet goed op zit of zo.