Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 24 juni 2019, 23:49:43 PM
Deze 9117, wel jammer dat deze 91-ers en varianten maar op 1 as zijn aangedreven voor 2-rail (digitaal) ipv op 2 zoals bij de eerste reeks (9107) het geval was.

9101

;)

SuSke

1 as aangedreven en waarschijnlijk ook geen bandjes om de stroomopname te optimaliseren. Heeft ze dan ook minder trekkracht?
De 9101 trekt toch 4 tot 5 wagons weg.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

#4622
Citaat van: SuSke op 25 juni 2019, 10:28:52 AM
Heeft ze dan ook minder trekkracht?

Volgens de fabrikant maakt dat geen verschil, de assen zijn verbonden met drijfstangen... ::)

De winstmarge echter, die ligt 'veel hoger' want men spaart 3 nylon kamwieltjes uit, en dat op een lokje dat "maar" een goeie 200€ kost! ::) ::)

;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 25 juni 2019, 10:59:36 AM
Citaat van: SuSke op 25 juni 2019, 10:28:52 AM
Heeft ze dan ook minder trekkracht?

Volgens de fabrikant maakt dat geen verschil, de assen zijn verbonden met drijfstangen... ::)

De winstmarge echter, die ligt 'veel hoger' want men spaart 3 nylon kamwieltjes uit, en dat op een lokje dat "maar" een goeie 200€ kost! ::) ::)

;)

Trekkracht zou moeten getest worden met dezelfde wagons erachter en de 2 locjes in de strijd. Ik heb tot nu toe op plat oppervlak getest tot 1 met hout beladen eaos, 1 met hout beladen E en 2 lege E's, dus 4 wagens in de vorm van 10 assen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Floris

rijdt ie nu ook feitelijk slechter dan? heb voor die 2 van mij overwogen tandwielen voor de tweede as eruit te halen zodat die as kantelbaar te maken is voor betere stroomafname.

mardig23

Nog eens naar houten geweest, en nog wat stickers gekocht voor de ICR naar ICR-m  om te bouwen.

Tevens was het alweer sterker dan mezelf, en is de Lineas familie terug wat groter geworden...
Deze keer de nieuwe Marklin...





Mvg Karl

ceuleer


ERVIN

Ja vind ik ook , kleuren zijn een pak beter dan de " zwarte" Lineas van Piko.

Rangeerduivel

Citaat van: ERVIN op 01 juli 2019, 08:21:55 AM
Ja vind ik ook , kleuren zijn een pak beter dan de " zwarte" Lineas van Piko.

Klopt, Het benadert meer de kleur van de 1312 LSModels, en dus ook van de echte.
Wat mij opvalt is dat de kortkoppeling tamelijk ver naar buiten staat en je dus niet buffer aan buffer kan koppelen, of is dat (dieptezicht) bedrog van de foto?  :-\

;)

loebaske

euh...is een wisselstroom model ...Rudy

Rangeerduivel

#4630
Citaat van: loebaske op 01 juli 2019, 11:34:29 AM
euh...is een wisselstroom model ...Rudy

Dat weet ik wel, er zijn weinig andere Marklins (uitgez. Hamo), maar wat heeft dat met de kortkoppeling te maken?  :-\

Ze maken dan eens iets moois en verkloten het dan weer door hun lompe koppeling.
Resultaat van hun sporen geometrie uiteraard! ::)

;)

bollen neus

Als nieuwste aanwinsten zijn het wat SMD LED, fijne draden, messen en ESU decoder XL voor sound die ik me heb aangeschaft de zaterdag in Houten. En ja ook nog een schaal O locomotief besteld , ik had effe een zeer goed helder moment.
Den Eric.

mardig23

De koppelingen van de Marklin Traxx zijn lomp en belachelijk Rudy, en ik stel als ex-hardcore Marklinfan de strategie van de laatste jaren sterk in vraag.
(Maar op deze versie is er al wat beterschap in vergelijking met de eerste versies.)

Ook de gebruikte motoren zijn eigenlijk niet op het niveau van wat je vroeger bij Marklin kon verwachten.
En ze klinken nog steeds als een koffiemolen, terwijl alle andere Traxxen hier fluisterstil voorbij zoeven, tenzij je het geluid aanzet natuurlijk :o

Maar dit is de rede dat iedere (3rail) Traxx liefhebber die zou moeten kopen:

Deze loc is voorlopig de dichtste benadering van de realiteit wat de Lineas betreft, en hij is in het echt nog veel mooier dan op de foto.
Verder heeft hij een shitload geluids en lichtfuncties, voor een belachelijke prijs.


De koppeling op cabine 1 vliegt er binnenkort gewoon af, en aan de achterkant ga ik dat eens bekijken of daar iets aan te doen valt. ;)

Mvg Karl

loebaske

Is idd. een super geslaagd model kwa schildering en details...

Rangeerduivel

Citaat van: mardig23 op 01 juli 2019, 12:18:34 PM
De koppellingen van de Marklin Traxx zijn lomp en belachelijk....De koppeling op cabine 1 vliegt er binnenkort gewoon af, en aan de achterkant ga ik dat eens bekijken of daar iets aan te doen valt. ;)

Bij deze Traxx zijn beide koppen identiek dacht ik...
Bij de HLD59**, heb je het voordeel dat de éne kant langer over de draaistellen hangt dan de andere, en mits wat snij en vijlwerk de koppelingschachten misschien kunnen verwisseld worden... :-\
Dan moet je wel oppassen voor overbufferen, zoals eerder gezegd, die lange koppeling heeft een reden van bestaan!

;)