Lima AM75 reeks 800 superen "Van begin tot eind"

Gestart door RoDY, 23 maart 2019, 22:36:55 PM

doomslu

Het is een gekend probleem: velen hebben (minstens één) zo'n stel, maar zijn noch tevreden over de rijeigenschappen, noch over de detaillering en zeker ook niet over het foute eerste klas rijtuig.
En op een fabrikant die er zich aan wil wagen is het wellicht nog lang wachten, want de ontwikkelingkosten voor een vierdelig stel zijn echt wel erg hoog.

Dus, ja, we wachten allemaal zo'n beetje af tot we tijd en moed hebben om er aan te beginnen.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

stoomlokje

Er zou zich ook een fabrikant kunnen wagen om alleen de stuurwagen met 1° kl uit te brengen ,compatibel aan de eerder uitgebrachte Lima's ,in grijs en bordeaux , ;D veel goedkoper om te maken en er zullen zeker veel afnemers gevonden worden.
De kleine foutjes van de andere delen van de Lima set zullen we er dan wel bijnemen. :)

Saskia

Thommy

Citaat van: Rangeerduivel op 25 maart 2019, 18:53:07 PM
Citaat van: RoDY op 25 maart 2019, 18:44:46 PM
Grootste probleem is momenteel de stroomafname. Een powerpack en wat betere stroomafname zou hier de oplossing voor moeten zijn.

Binnenkort wordt het 2de stel onder handen genomen voor motorisatie, hier zal dan zeker een verslagje over volgen.
Nogmaals, ik twijfel niet aan jullie resultaat, maar de stroomafname heb ik quasi perfect gemaakt door slepers op alle draaistellen die ik dan verbonden heb met stroomdoorvoerende (profi-kortkoppelingen).
Andere wielen is ook een goed idee, maar de loopvlakken van de Lima-wielen oppoetsen met een glasvezelstift breng al soelaas!

;)

Enkel al op alle wielen van het aangedreven stel doet veel.
Greetz

Thommy

Rangeerduivel

Citaat van: Thommy op 26 maart 2019, 06:18:18 AM
Enkel al op alle wielen van het aangedreven stel doet veel.

Klopt wel Thomas maar je "verliest" al twee wielen door de anti slipbandjes, en door de lengte van de bak(ken) die niet torsen zodat niet altijd alle wielen kontakt met de sporen maken, hoe verder de ophanging/bevestiging van de draaistellen versleten is, hoe beter dit wel wordt.
Vandaar mijn motivatie om het ganse stel (4 bakken) van stroomafnemers te voorzien

;)

Thommy

Citaat van: Rangeerduivel op 26 maart 2019, 10:57:09 AM
Citaat van: Thommy op 26 maart 2019, 06:18:18 AM
Enkel al op alle wielen van het aangedreven stel doet veel.

Klopt wel Thomas maar je "verliest" al twee wielen door de anti slipbandjes, en door de lengte van de bak(ken) die niet torsen zodat niet altijd alle wielen kontakt met de sporen maken, hoe verder de ophanging/bevestiging van de draaistellen versleten is, hoe beter dit wel wordt.
Vandaar mijn motivatie om het ganse stel (4 bakken) van stroomafnemers te voorzien

;)

Ik beaam. Maar stroomdoorvoerende koppelingen vindek niet altijd zo ideaal bij stellen die geregeld uiteen moeten (niet iedereen kan een stel ed zetten)
Greetz

Thommy

RoDY

#20
Bedoeling is dat ze 2 + 2 worden, dus een stuurstand vast aan een tussenbak. Nu ik ben wel een 3 railler :P
hierdoor kom ik op 7 assen voor stroom afname, zal wel voldoenden zijn waarschijnlijk.

Maar ik kan je volgen Thommy. Een powerpack is dan zeker een must als je het bij één wagon houdt.

RoDY

Ondertussen zijn de neuzen al onderhanden genomen.
Dit weekend volgen de resultaten.



krispy

Hallo RoDY

ik merk echter wel een niet juistheid op bij uw verbouwing

Als men naar fotos kijkt van de omgebouwde varkensneuzen ziet men dat aan de te herwerkente  kant de voorste kleine deur is verdwenen en dat het driehoek zijraampjes zijn verplaatst naar achteren en vierkant is geworden
Ik heb vroeger reeds een draadje over die verbouwing gemaakt en staat hier ergens op het forum
Deze verbouwing is gebasseerd op de officiele plannen van de ombouw zoals in mechelen wordt uitgevoerd

grtz


MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

jodo

een knap initiatief , succes ! ik volg het op .

RoDY

#24
Citaat van: krispy op 27 maart 2019, 10:57:46 AM
Hallo RoDY

ik merk echter wel een niet juistheid op bij uw verbouwing

Als men naar fotos kijkt van de omgebouwde varkensneuzen ziet men dat aan de te herwerkente  kant de voorste kleine deur is verdwenen en dat het driehoek zijraampjes zijn verplaatst naar achteren en vierkant is geworden
Ik heb vroeger reeds een draadje over die verbouwing gemaakt en staat hier ergens op het forum
Deze verbouwing is gebasseerd op de officiele plannen van de ombouw zoals in mechelen wordt uitgevoerd

grtz

@Kris

Bij de gemoderniseerde en sommige bordeaux's is dit inderdaad het geval. Ik heb hiernaar al een uitgebreide onderzoek gedaan. ;)
Nu ik wil graag de 813 in bordeaux, dus is deze correct.


krispy

Ha , ik dacht dat ge alles in New look ging maken
Maar zo te lezen niet , dan klopt het plaatje :)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

SirGresley

RoDy voor ondervloer motoren: Black Beetle motoren

http://motorbogies.com/index.php?main_page=index&cPath=1_24

Ik heb die vroeger ook al onder de AM 800 gebruikt maar wel samen met de niet-gemotoriseerde bogie voor extra stroomafname.
Zo kun je ook een volledig interieur maken zonder de "storende" motor.
Je kunt ook twee motorbogies plaatsen voor een "sterker" motorstel.
Gewoon eens uitproberen. Godfather in Nederland kon die leveren.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

RoDY

@SirGresley
Bedankt voor de tip, dit is een optie die we zeker gaan bekijken!



RoDY

Weekend update

De gegoten "handgrepen" vervangen door afzonderlijke exemplaren. Deze zorgen toch weer voor dat extra detail!
Hiervoor is een stijve draad van 0.3 mm gebruikt.




doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *