Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

wieler-terroristen

Gestart door Dirky, 16 maart 2019, 21:12:53 PM

ACFI

Tja, de politiek en de media hebben van de fietsers de nieuwe Uebermenschen gemaakt.

Doornroosje

Gek, als wielerfanaat merk ik daar niets van. Overhoop gereden worden op het fietspad omdat ze toch maar iets sneller zouden zijn bij de bakker om 9u op zondagochtend. Van de weg gereden worden ondanks je met meer dan 15 op de weg bent aan het rijden, netjes met 2 naast elkaar. Auto's die van hun oprit rijden tot aan de baan, daarbij het fietspad kruisend zonder maar te kijken voor aankomende fietsers...
Let wel, van wielerterroristen moet ik ook niets hebben. Die maken onze sport ten schande. (al ben ik wel een speciaal soort - de triatleet)

Klaas Zondervan

Als jullie met meer dan 15 op de weg zijn, en er komt een eenzame fietser van rechts, stoppen jullie dan allemaal braaf om hem voorrang te geven?

Doornroosje

Wij reageren op dat ogenblik hetzelfde als een voertuig. Als een auto zou stoppen, dan wij ook. Anticiperen op andere weggebruikers is zowat het eerste dat je bij ons leert. Als die persoon stopt, gaan wij wel niet stil blijven staan om hem over te laten, dat doet een auto ook niet. Alles hangt af van de situatie. Als er een auto van rechts komt op een kruispunt met voorrang van rechts, geven we die ook mooi voorrang.

argilla

ja moe...ik rij met de fiets en ik rij met de auto. Anticiperen op het wegbeeld . Zo te lezen zijn er hier mensen die problemen hebben met zichzelf en.............................. niet zozeer met auto's of de fietsliefhebbers !!!!!!!!!!!!!
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Chrisrail

#20
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Metpetergaathetbeter

waarschijnlijk diezelfde terroristen ik eerder vermelde, wielertoeristen, renners van alle pluimage, beroepsrenners met en zonder kontract,......je komt ze gewoon beter niet tegen want zij zijn king(s)of the embankment

Doornroosje

Citaat van: Chrisrail op 18 maart 2019, 14:46:29 PM
Citaat van: Doornroosje op 18 maart 2019, 14:08:05 PM
Wij reageren op dat ogenblik hetzelfde als een voertuig. Als een auto zou stoppen, dan wij ook. Anticiperen op andere weggebruikers is zowat het eerste dat je bij ons leert.

Ja, dag Jan.
Dat gelooft ge toch zelf niet.
Probeer dat eens te verkopen aan mijn moeder.
Zo reed ze vorig jaar eens met haar fiets op de scheldedijk toen ze een groep van die gentlemans tegen kwam.
Die gasten reden haar doodgewoon van de dijk af, de graskant in.
By the way,
mijn moeder is 80.
Dan kunt ge ook zeggen " als zij stopt, moeten wij toch niet stoppen "
natuurlijk was ze gestopt want zij lag toch al in de graskant.  :o :o :o

Kijk over die terroristen kan ik heel kort zijn: dat kan echt niet.
Aangezien jij mij over dezelfde kam wil scheren als diegene die je moeder tegenkwam, mag ik dan ook alle autobestuurders beschouwen als maniakken die elke aanleiding aangrijpen om met elkaar op de vuist te gaan? Liever niet.
Conclusie: er zijn overal wel mensen waar een vijs aan los zit en die zich in het verkeer niet kunnen gedragen zoals het hoort. Ik weet voor mezelf in welke categorie ik behoor.
Kennelijk is mijn naam nu Jan?

Michiel

#23
De echte lef-fietser:

  • stopt niet voor rood
  • rijdt op de openbare weg, al ligt er een fietspad naast
  • doet het zonder licht, ook in 't donker
  • neemt rotondes met/in tegenzin
  • stopt niet voor "overstekend wild" of een zebrapad
  • kent geen enkelrichtingsstraten
  • neemt het voetpad als snelle voorsteekstrook
  • schreeuwt zwakke weggebruikers van de baan
  • glipt schroomloos onder slagbomen door
  • geeft geen voorrang aan rechts, links of centrum
  • heeft lak aan richtingaanwijzing
En zo zijn er ook egoistische autobestuurders en anarchitische motorijders die alle regels en elk respect aan hun laars lappen. Maar gelukkig zijn de meeste fietsers en autobestuurders wel attente en bewuste weggebruikers die wederzijds respect tonen... zolang ze niet meer aandacht hebben voor hun smartphone dan de weg voor hun...  ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ACFI

Na deze wijze woorden van Michiel misschien een slotje erop en iedereen terug aan de modelbouwtafel?

loebaske


Volledig eens met Michiel, kan er niets aan toevoegen....

Rangeerduivel

Citaat van: ACFI op 18 maart 2019, 17:38:34 PM
Na deze wijze woorden van Michiel misschien een slotje erop en iedereen terug aan de modelbouwtafel?

Waarom?
Dit is hier de babbelhoek, geen kamp voor dwangarbeiders hé...
Moet kunnen....zoniet; klik er niet op!

;)

ceuleer

Ik denk dat ik mij ne velo ga aankopen.  ;D

Havoc

Die die enkel over treinen willen lullen: er zijn nog genoeg andere sub-forums daarvoor.
Met vakantie voor onbepaalde duur.