Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Waarschuwing !!!

Gestart door eve, 08 oktober 2018, 22:46:25 PM

mardig23

Hoi Ronald,

Ik krijg zo elk jaar iets van de één of andere FOD in Brussel.
Ze vragen dan om dat in te vullen, en dan zou je zo gezegd een smak geld moet betalen of ze steken u in den bak.
Als je daar dan naar belt voor info krijg je zo een klaploper aan de lijn die geen woord Nederlands kan.
Ik ben daar ook nooit voor ingeschreven, en het is zelfs een Belgisch banknummer... :o

Daar laat ik me niet aan vangen hoor! ;D ;D ;D
Mvg Karl

Klaas Zondervan

Ronald, dat is wel de truc waar veel grotere bedrijven in trappen. Ze krijgen een factuur en de boekhouder denkt: dat zal pietje wel besteld hebben, en betaalt gewoon.
Bij het bedrijf waar ik werkte lukte dat niet. Daar moest aan 3 voorwaarden worden voldaan alvorens een factuur werd betaald:
-Op de factuur moest het ordernummer staan
-De order moest daadwerkelijk zijn uitgegaan
-De opdrachtgever binnen het bedrijf moest bevestigen dat de goederen of diensten waren geleverd.

In het algemeen geldt: als iemand rare dingen wil, dan is er iets niet pluis. Dus niet op ingaan.

Rangeerduivel

Citaat van: Klaas Zondervan op 09 oktober 2018, 16:30:02 PM
In het algemeen geldt: als iemand rare dingen wil, dan is er iets niet pluis. Dus niet op ingaan.

Iets in dien aard wordt ook wel op tweedehands.be vermeld in hun waarschuwing voor malafide praktijken;
"Als iets te mooi is om waar te zijn, is het meestal ook niet waar"
maar verder gaan ze niet op vlak van klantbescherming.
Maar waarom zouden ze, 99% van de adverteerders doet dat gratis zoals Dani al eerder insinueerde...

;)

bellejt

is een standaard praktijk.Als ik op 2dehands koop wil ik eerst volledige gegevens van de verkoper alvorens ik betaal.Kan ik het nakijken via google.
Eerst wat betalen alvorens is de meest gekende oplichterstruck die er bestaat.Zo hebben ze je gegevens in een pink.
Ps: dikwijls vraag ik gewoon om af te halen, zelfs al is het ver en kan het niet of loont het niet.Aan de reaktie weet je meestal al of het fake is of niet.

Olivier77

Een goede avond,

Ook weer iets verdacht (volgens mij is zijn naam hier reeds bekend: Marc Herrewegen)
Désiro 3 rail, digital, sound aan een zeer goede prijs.
Mijn voorstel is ok, enkel als ik vraag om te komen ophalen en cash te betalen ineens grote stilte.
Hij is in Luik actief.
Mvg
Olivier 77

3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Jurgen

Ik probeer zo veel mogelijk zelf op te halen, vooral wanneer het om locs en dergelijke gaat.

Voor rijtuigen wil ik al wel eens een uitzondering maken.

Wil men niet afspreken, pech dan.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.