Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Cord

Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Pierre

Groet Pierre.


sdz1976

Dit is weerom genieten met een grote G

8) 8) 8) 8)



Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

SuSke

Geen commentaar, gewoon meesterlijk realistisch.

En dat voor een stukje dat je later niet meer ziet ?? ?? ?? ??? ??? ???
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

Dank allen voor de toffe commentaren!
Nu weer tijd voor een wat uitgebreider verhaaltje.
Huizenblokkie is dus een eind klaar, met ruiten en verf en al, al moet er natuurlijk nog van alles bij aan losse rotzooi, antennes, troep, paar interieurfrutsels, nog een rondje verf waarschijnlijk, nouja, we merken t wel. Voor nu lijkt t al ongeveer ergens op dus ik vind t allang mooi.
Eerst nog wat meer plaatjes van de achterkant, de zichtkant dus.
IMGP8626 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8629 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8627 by Floris Dilz, on Flickr

en nog even t rommelhoekje in goed grauw licht vanmiddag (rest van de foto's met een 4000K ledstaaf erboven)
IMGP8631 by Floris Dilz, on Flickr

dan de straatkant, ofwel kat z'n viool-kant:
IMGP8624 by Floris Dilz, on Flickr

de achterste pandjes zitten hier alweer aardig verstopt, dus jullie moeten t maar even doen met een foonfotootje van tijdens t schilderen, eigenlijk zijn ze toch wel te leuk om nooit naar te kijken, maar ja he.
DSC_0792 by Floris Dilz, on Flickr

Tussendoor ook weer wat verder gerommeld aan Dupont, het stukkie er achter waar je een busje kunt lossen heeft een hek en er zit nog wat klein frut bij. Belangrijker: er zijn wat dingen definitief gepositioneerd met pasblokjes. Gaat altijd wat tijd in zitten, alles zo in het gareel meppen dat t netjes staat en dan gauw posities zo vastleggen dat t later mar op 1 manier past en toch los blijft qua t hele zootje is afneembaar omdat t over een moduleovergang staat.

IMGP8636 by Floris Dilz, on Flickr

Het doorkijkje naar de straat bevalt me wel.

IMGP8635 by Floris Dilz, on Flickr

de voorkant van dupont kreeg nog wat extra rommel, draden, schijnwerpers voor een weggehaald reclamebord. De omtrek van t bord zie je straks nog wel op de gevel uiteraard.

DSC_0802 by Floris Dilz, on Flickr

Voor wie nu intens de tel kwijt is twee overzichtsplaatjes vanaf de zichtkant

IMGP8639 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8640 by Floris Dilz, on Flickr

Ja, er komt dus straks nog een leidingbrug dwars door t beeld. Fotografen gaan echt van deze baan houden <3.

Hier nog even een papieren mockup voor ik etswerk ga ontwerpen...
IMGP8641 by Floris Dilz, on Flickr

klein hoogspanningsmastje, tenminste, tis in het echt maar een vrij lullig ding, maar in 1:87 alsnog tegen de 40 cm. Staat in een achtertuin daar, dus die moet er komen.
Hier staat er eentje die vrij goed te bekijken is:
https://www.google.com/maps/@50.6000656,5.5368906,3a,60y,13.95h,124.55t/data=!3m6!1e1!3m4!1siiGO-s9qCRYpxpTRjkTBzw!2e0!7i13312!8i6656
Wordt wel een leuk projectje, zo'n mast op schaal. Hoe vaak kom je dat tegen... Op zich is t een vrij simpel ding verder.

Ondertussen is het de hele tijd gelukt om geen glas in de ruitjes van de baume et marpents te zetten, dus dat gaat een andere keer verder, ook is het voorbereiden van de vakantie uitermate succesvol uitgesteld, dus het was een mooi weekend! 8)

Dreha


loebaske


gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Cord

Vraagje: ik zie af en toe een lichtmast en wat schijnwerpers, gaat dat ook branden?
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Floris

Dank mannen!
Voor zo'n tentoonstellingsbaan vind ik werkende verlichting niet belangrijk, dus alleen wat overdag brandt werkt. Wordt dus wat licht op de locjes, een enkel lichtje ergens binnen en een auto met alarmlicht ofzo

erik de noorman

Floris van welk merk zijn de dakpannen die jij gebruikt?

Verder weer prachtige zooi zoals jij dat noemt machtig mooi.

Erik.

Gerolf

Likkebaardend mee kijken  :P  :P

Eén ding stoort me wat, maar ik vermoed dat je dat nog aanpakt:
je kan door de huizen kijken ... alsof er gen binnenmuren zijn
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Heb ik het al gezegd dat het mooi is?  Indien niet, Het is heel mooi!  ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Floris

Citaat van: erik de noorman op 26 juni 2018, 10:15:22 AM
Floris van welk merk zijn de dakpannen die jij gebruikt?

Verder weer prachtige zooi zoals jij dat noemt machtig mooi.

Erik.
De wat onregelmatige dakpannen zijn wat plaatjes resin die ik ergens uit een la trok op werk... uit het artitec-archief dus, maar geloof dat die voor maquettes gebruikt werden, niet zozeer voor losse verkoop. Ter afwisseling gebruik ik ook wat heel strakke plastic dakpanplaat, liefst die van auhagen (zit op t hoekpand op dit stukkie) maar noodgedwongen nu ook wat kibri gebruikt omdat de auhagen op was. Vind die kibri vrij lelijk.

Hier van links naar rechts artitec platte en bolle pannen, dan 2 keer kibri


hier auhagen en kibri


En de doorkijk in die huizen verdwijnt nog natuurlijk, desnoods gewoon met een zwart kartonnetje erin maar wil nog wel hier en daar iets doen met interieur, in het land van het psychedelisch behang zou het zonde zijn om dat niet te doen. Vind alleen dat getrut met interieurtjes zelf niet zo leuk, maar wellicht smeer ik dat wieger nog wel aan.  8)


sdz1976

Een visueel orgasme is dit  8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1