Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

(NO) Trains but Boats and Cars and Planes....

Gestart door dani, 22 juni 2018, 13:52:07 PM

dani

Met een knipoog naar een oude film, bij deze een topic waar je dingen kan showen  ivm  boten, vliegtuigen, auto's, fietsen, en noem maar op...

Zolang het maar GEEN  treinen zijn  :)

Hopelij kunnen we hiermee een beetje frustratie van enkele mensen temperen en het wat overzichtelijk houden in de echt trein gerelateerde draadjes.

Ik zal  (net als bij  "dedjuu toch" en een paar andere)  de aftrap geven.

Momenteel  bezig met een ontwerp voor een nieuwe vliegtuigje, aangedreven door menselijke kracht.
Afdalen en crashen lukt al aardig.  Opstijgen en echt vliegen moet nog een beetje geschaafd worden.

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

en dan als je vliegt hopen dat die metaalmoeheid(zoals bij de F16) niet optreedt! ;D ;)

Dirky

en hier dan een tweede niet-treinen bijdrage:

De laatste maanden is het weer vrij druk in mijn modelbouwwereldje. Er liggen nog enkele H0 en spoor 1 projecten op stapel waar ik nu en dan toch iets aan verder werk maar de meeste tijd gaat naar de RC vliegtuigbouw. 
Schaal 1/4, spanwijdte 2.75m, gewicht hou ik zeker onder de 6 kg.

20180617 005 by Dirky dyniMo, on Flickr

20180622 002 by Dirky dyniMo, on Flickr

Dit model is opgebouwd met hoofdzakelijk balsa en populier-triplex. Landingsgestel messing en aluminium.

raf

Ha hier kan ik dus mijn frustraties kwijt LOL
daar ik nu zeker 3 jaar niets aan treinen ga kunnen doen en alleen maar aan deze boten kan werken
kan ik dit hier toch delen en ik kan er vooral ook van anderen leren hoe zij niet trein gerelateerde zaken maken

ankertje geprint de duikroer bescherming is ook geprint waarna er een silicone mal van gemaakt is en deze nu gegoten worden
100 gr component A mengen met 100 gr micro balloons en dan 100 gr component B
niet om gewicht te sparen maar om de kosten te drukken
micro balloons zijn per volume goed koper dan giet hars


messing prop maar deze is alleen voor de diameter te passen want ze is 4 blad en er moeten 3 blad props onder
deze zijn zeer duur op deze schaal en de propshop is gesloten na een brand in hun atelier dus word het zelf maken
ik heb een poging gedaan maar dat koste me 4 frezen van 3 mm en nu ik er andere besteld heb met maar 1 vleugel zou dit dus wel moeten kunnen op de stepcraft maar dat is voor later



dit om een idee te geven van de lengte en zo moeten er 4 gemaakt worden

dirk ik heb 40 jaar geleden ook aan het vliegen geweest (limburgse vleugels in zwart berg) toen nog met een zelf bouw charter dacht van robbe
deze moest normaal een 3.5 cc motor hebben en ik vloog die met een 10 cc XTV race motor
niet normaal maar ook nooit problemen mee gehad
nu staat die ergens op zolder en ik denk dat hij nu vanzelf uit elkaar zou vallen als ik er aan kom
soms kriebelt het nog wel als ik nu zie wat er allemaal kan maar mijn reactie snelheid is niet meer wat het geweest is dus laat ik het wijselijk bij indoor heli vliegen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

zo nog 1 van de 4 stukken te gaan en dan is een schoorsteen klaar


met zijn hoogte van 30 cm een hele jaap mijn gedacht

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Raf,
Je printer draait ook overuren zeker?
Amai, amai!
Succes met het werk aan je boten  ;)
Groetjes, Peter


raf

ja ik ben eigenlijk van plan om er nog eentje aan te schaffen want deze krijgt het hier niet gedaan .
ik heb vooral de grote prints uitgesteld omdat ze hier aan de weg aan het werken waren
en een kabel is zo door gestoken als ze daar aan het graven zijn mijn gedacht
en dan zit ik met een print van BV 80% wat toch wel een 18 uur printen is en dan kan dat allemaal de vuilbak in
maar we boeren verder LOL en hopelijk morgen iets beter met de zomergriep dan kan ik weer verder
en ook alles boven de 25° verspilling

nu opzoek naar een stl van een sloep
https://www.thingiverse.com/search?q=lifeboat%20rms%20titanic&dwh=495b3b90a21a5da
deze is mooi maar ik moet er een met een rechte achterkant hebben en die is nu net niet te vinden of die je vind zijn niet mooi genoeg
en ze moeten 25 cm lang worden wat geen probleem is maar hoe groter hoe meer details er op moeten komen
het worden eigenlijk bootjes op een schip LOL

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf


haspels die je overal aan boord vind waar ze van alles kunnen op oprollen
staat in de file mee aan te schuiven om geprint te worden

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Floris

boah, das toch zowat geen modelbouw meer...  wat een projecten joh! :o

wat dacht je dr van om een zitje van een kajak in zo'n duikbootromp te maken, en dan zelf met de afstandsbediening erin te gaan zitten  8) (maar ik zal vast de eerste niet zijn die op dat idee komt)

raf

hahaha nee floris je bent niet de eerste en je zult ook niet de laatste zijn
het probleem is dat het al is het 6 meter boot hij van boven redelijk smal is 30 à 40 cm en daar geraak je dus niet in
eventueel later de mal aan passen dat zou wel weer kunnen
een kajak met een duikboot vorm tja er zou interesse in kunnen zijn LOL
deze nacht de rest van de schoorsteen geprint
dus deze kan in elkaar gelijmd worden
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

kijk, zo zie ik het graag en dat was ook de bedoeling .

Hier kunnen we rustig babbelen over dingen die niet meteen met treinen te maken hebben en we storen niemand !!!
Degenen die het niet willen lezen, die klikken het gewoon niet aan, de anderen kunnen mee genieten .   Intussen toch al meer dan 700 keer bekeken, dus er zijn zeker wel gegadigden.
Hééééééél af en toe hebik eens een helder momentje en dan ontspruit er een "uitlaat" topicje  uit mijn brein.   (eerst "dedjuu toch" en nu deze..)    Een beetje mijn bijdrage om de rest van de topics wat op het juiste spoor te houden en discussies over al dan niet  "gepaste inhoud"  te vermijden.

Serieuze projecten inderdaad als ik dat zo bij elkaar zie.   Daar zou ik niet aan beginnen denk ik .   Zo een vliegtuig(je) op wat kleinere schaal of een mini duikbootje wel, maar geen echt grote modellen.   Als ik groot ga, dan ga ik 1:1  zoals met mijn oude VW's en moto's :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

yep een veeg er mijn voeten aan topic is eigenlijk niet zo slecht
alles wat niet in een ander topic past kan hier binnen gegooid worden

niks moet alles kan zeg maar

ok aan het tekenen en alweer groot

het gaat nog juist op het bed LOL maar ze willen het alsmaar groter hebben
nu door de schuine kanten lijkt het minder groot

en ho ja waar het voor gaat dienen kunnen jullie nu ook volgen
namelijk de reclame staat online
torpedo door sven huybrechts en de acteurs mogen er ook zijn
https://www.cinevox.be/nl/heel-mooie-cast-voor-torpedo/

en nee onze ploeg staat niet mee op de affice maar dat heeft zijn reden LOL

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

En zo valt de puzzel in elkaar waarom die duikboten:
- zo groot zijn
- de deadliine zo kort ligt

Plezierig dat men modelbouwers dan toch wel de juiste kunde toebedeelt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

tja frans ik liet jullie nu zo en dan eens iets zien en dat was niet om te koeioneren of zo maar ik mocht niets zeggen en er was eigenlijk geen topic waar ik iets in kwijt kon (nu wel )

maar soms vroeg ik een mening van andere modelbouwers omdat het blijft modelbouw
en al zijn het geen treinen er zijn zaken die ook in diverse andere takken gebruikt worden
bv klinknagels op een schaal 0 die zijn haast even groot als welke ik aan het plaatsen was
sommige hebben me wel geholpen via mail en daarvoor mijn dank
en de anderen tja den boom in zekers maar zo zit ik niet in elkaar

nu mag ik wat meer delen en ik heb juist foto's binnen gekregen van de boot in malta
en natuurlijk zijn er verschillen tussen de modellen en wat daar ligt wat had je gedacht

maar ok we zien wel wat er aan kan gedaan worden
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

en we zijn weer vertrokken voor een print van 14 uur


nu op die boot staan verschillende sloepen
eentje daarvan is een soort van lange roeiboot maar het probleem die bestaat uit planken
terwijl deze die ik nu getekend heb een gewoon vlakke romp heeft
iemand enig idee hoe ik doe planken kan doen in 123d design
want ik heb er mee zitten stuntelen maar er komt niets goeds van terecht

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.