Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM


Floris

Zeg mannen, IK plaats hier de vieze plaatjes he!  >:( >:( ;D
Maarre... dank! heerlijk!

Floris

#1622
Zo, vandaag es een experimentje gedaan: echt seraing-stof, in de buurt van de cokesfabriek van een gebouw af staan krabben, met flink water en een beetje houtlijm tegen een muur aan kwasten. Merkwaardig genoeg droogt het vrij licht op, terwijl het er in het potje nog heel donker uitziet. Misschien dus minder geschikt als letterlijk seraingstof, maar het effect op een zijmuur van een huis vond ik wel overtuigend, prettig ruw en wat vlekkerig. Ik ga dr nog wel eens meer met rommelen, vind t wel grappig spul.
IMGP8566 by Floris Dilz, on Flickr

Maar goed, dat betekent natuurlijk dat er weer een en ander in de verf stond om mee te experimenteren. Klopt, de achterkant van de rue de noidans is nu vrijwel klaar.
IMGP8580 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8579 by Floris Dilz, on Flickr

en om de hoek... aan de voorkant van de rue de noidans begint t ook al aardig vorm te krijgen
IMGP8581 by Floris Dilz, on Flickr

nog meer voorkant... deze kant zie je dus straks nooit meer, daarom ben ik nu een hoop werk aan het steken in dat wat terugliggende pand, want anders komt alles straks nog een keer af en dan moet ik de keuken schoonmaken....
IMGP8582 by Floris Dilz, on Flickr

sfeertje...
IMGP8588 by Floris Dilz, on Flickr

Goed, dat was m weer. Morgen komt er ouderlijk bezoek dus uh ja, moet dan eigenlijk een keer met de schep door de hut, heb dat al verrassend effectief twee dagen uit lopen stellen dus uh ja, echt ontsnappen lukt dan niet meer.  :-\ ;D

Werner

Heel mooi. Dat patroon met ruiten op de laatste foto herken ik, zie ik ook bij mij in de straat.

Ik was aan het zoeken naar een kabel langs de voorgevels, en heb die gevonden op de 2de foto. Bij jou zit die kabel een verdieping hoger. Reden waarom ik eraan dacht van dat te zoeken is dat momenteel m'n straat wordt gerenoveerd, en de verschillende nutsbedrijven zijn al langs geweest met vernieuwingen (water, riolering, gas, elektriciteit en kabel). 't is op zo'n moment dat je je realiseert wat voor kabels en buizen er onder het trottoir liggen.
H0, 2-rail analoog, grotendeels Belgisch.
Mijn broncode: wat niet is getest, werkt niet; wat niet werkt, is niet getest geweest.

Floris

Ja een gewoon rijtje huizen is als je t op die manier bekijkt nog best interessant. Bij dit rijtje loopt een deel van de draden al langs de gevels, maar de oude draadhouders zijn ook nog in gebruik. Later werden vaak gewoon draden tegen de gevels gemaakt en bleef de basis van de oude draadhouders zitten omdat daar de straatverlichting al aan zat. Het is wel leuk om te zien dat het oude systeem met losse draden op isolatoren soms gewoon nog in gebruik is:
https://www.google.com/maps/@50.600979,5.5264864,3a,75y,42.09h,109.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1sPlmTmb2O87sIN5kmRGri2A!2e0!7i13312!8i6656
In de echte rue de noidans zit alles al direct tegen de gevels, ik weet niet sinds wanneer... kan zijn dat t in mijn tijdperk nog niet zo was. Al die fijne draadjes oogt wel interessant in model dus ik maak t gewoon op de ouderwetse manier (en met de draden aan de andere kant van de straat want dan zie je ze tenminste)
https://www.google.com/maps/@50.6038547,5.5352805,3a,52.6y,147.5h,113.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1s50KI8IGCIHuLQiVnc5Lx4g!2e0!7i13312!8i6656
Eigenlijk moet er ook bij elk huis nog een klein putdekseltje in de stoep voor de wateraansluiting (of is het riool? ik dacht water)

Metpetergaathetbeter

of hoe mooi troosteloosheid toch kan zijn ;)

mark7758

Rij eens gewoon door de woonwijk Kinkempois. Dan zie je ook genoeg van dit soort voorbeelden.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 04 juni 2018, 00:14:51 AM
of hoe mooi troosteloosheid toch kan zijn ;)

Helemaal mee eens  8)

Citaat van: Floris op 03 juni 2018, 23:52:13 PMEigenlijk moet er ook bij elk huis nog een klein putdekseltje in de stoep voor de wateraansluiting (of is het riool? ik dacht water)

Inderdaad externe hoofdkraan voor water  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ludwigdc

Als je het stedelijke Wallonie kent is het echt heel herkenbaar. De sfeer zit juist!!
2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be

Kautenbach

Wel gemakkelijk dit draadje, je kunt elke keer dezelfde opmerkingen maken....

Meesterlijk..

Geniaal...

Wow....


Floris

#1631
Mannen, dank weer voor de fijne reacties!
Even een vraagje aan de experts hierzo, is dit een beetje een geloofwaardig duivenkot of heb ik iets stoms uitgehaald? Een rondje google leverde ongeveer zoiets op, maar kan zijn dat ik iets belangrijks over t hoofd zag.
duivenkot en zulks by Floris Dilz, on Flickr

PeterC

Floris, je duivenkot zie er prima uit.
Eén zaak: je moet via het venster op het dak komen om naar het duivenkot te gaan.  Die afstand lijkt me voor een ouder duivenmelkerpubliek net iets te groot om gemakkelijk te overbruggen.  Een laddertje?

...En ik ben geen duivenmelker  ;)
Groetjes, Peter


Rangeerduivel

Citaat van: Floris op 09 juni 2018, 18:06:40 PM
is dit een beetje een geloofwaardig duivenkot ?
Dat is zeker een geloofwaardig duivenkot floris!
Alhoewel een beetje klein maar de nood lenigt blijkbaar de middelen....al zou ik hem liever niet als buur hebben,
Je moet maar net je auto gewassen hebben en dan die mormels er komen boven zitten op de elektriciteitsdraden!  >:( >:(

;)

Floris

...ja, al is dat met het stof uit de industrie daar sowieso al onbegonnen werk om de wagen proper te houden...  ;D

Maar dank mannen, hou ik m zo. Ik zet denk ik een houten kratje onder het raam, of een laddertje, ik kijk nog wel. Komt sowieso pas na de verf.