Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

modelbaanHO

Weeral een mooie uitbreiding.
En dat lokje kan mij ook wel bekoren.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

sdz1976

Sluit mij volledig aan bij voorgaande sprekers  :) 8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Pierre

Groet Pierre.


doomslu

Opnieuw een prachtig straatje er bij.
We gaan deze baan een ereplaats geven op de modelspoorexpo in oktober!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Martin Welberg

Druk nog een bakkie bijbouwen zo te zien  ;)

Gerolf

Citaat van: doomslu op 15 mei 2018, 20:42:44 PM
We gaan deze baan een ereplaats geven op de modelspoorexpo in oktober!  ;)

Terecht !!
Zorg er in elk geval voor dat het publiek genoeg plaats heeft  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Citaat van: Gerolf op 15 mei 2018, 21:22:18 PM
Citaat van: doomslu op 15 mei 2018, 20:42:44 PM
We gaan deze baan een ereplaats geven op de modelspoorexpo in oktober!  ;)

Terecht !!
Zorg er in elk geval voor dat het publiek genoeg plaats heeft  ;D

Een manneke er bij zetten die de hele dag staat te roepen: "Allez, circuler,..."
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

och, gewoon 's avonds goed aan t bier, dan zorgt de lucht uit mn muil 's morgens vanzelf wel voor wat circulatie bij t publiek...  8) :-X
Maarre, fijn dat t een beetje in de smaak valt allemaal, ga ik gewoon nog ff zo door.
Enne klopt martin, dr mag voor die tijd nog een bakkie bij, graag zelfs. Dan is 1 eind van de baan bereikt en is er fatsoenlijk te rangeren... We spreken binnenkort wel wat af als dat jou n beetje schikt.

sdz1976

ajuinsoep eten kan nogal eens voor een bijkomend geurenpatroon zorgen ;D ;D 

Grtz,

Samuel
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Floris


doomslu

Citaat van: Floris op 15 mei 2018, 23:51:20 PM
dit gaat helemaal goedkomen  8) 8) 8) 8) 8) ;D
Zeg mannekes, ge moogt mijn publiek nu ook niet gaan afschrikken hé!  >:(
;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Citaat van: doomslu op 16 mei 2018, 12:41:50 PM
Citaat van: Floris op 15 mei 2018, 23:51:20 PM
dit gaat helemaal goedkomen  8) 8) 8) 8) 8) ;D
Zeg mannekes, ge moogt mijn publiek nu ook niet gaan afschrikken hé!  >:(
;)

Doen ze niet hé Luc, integendeel, ze zorgen ervoor dat ze de andere dingen ook gaan bekijken  ;) ;) 8) 8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

CiteerEnne klopt martin, dr mag voor die tijd nog een bakkie bij, graag zelfs. Dan is 1 eind van de baan bereikt en is er fatsoenlijk te rangeren... We spreken binnenkort wel wat af als dat jou n beetje schikt.

Doen we

Floris

En zo ziet een baume et marpent-45tonner eruit, nouja, voor nu dan...
DSC_0538 by Floris Dilz, on Flickr

Floris

en daar gaat ie weer: Beetje plakken, laatste foto waar nog een originele 45-tonner op te zien is... de nieuwe kap ligt er al naast:
DSC_0564 by Floris Dilz, on Flickr

even de slijpschijf in de koppelstangkrukken en ja hoor, twee echte baume & marpents:
DSC_0565 by Floris Dilz, on Flickr

De elektra was een beetje irritant, erg veel ruimte is er niet in de loc voor een normale H0-decoder, maar ja had geen lopi micro's gehaald want uh ja waarom eigenlijk... nouja goed ik had dus alleen grote decoders dus dan die er maar in prakken, onder het frame gehangen,. printje van een powerpack in een van de neuzen bovenop het frame, condensator van t powerpack in de zijkant van de cabine en t past allemaal net. Een lopi micro had ik gewoon in de andere neus op t frame gelegd, lang niet zo'n dradenbende en qua constructie 100 keer makkelijker, maar ja, he. Had alles wel weer kunnen uitstellen maar had daar gewoon geen zin in.
DSC_0562 by Floris Dilz, on Flickr

Inmiddels zijn beide locjes wel ongeveer zover klaar als ik nu zinvol gaan kan, moet nog wachten op t etswerk voor de hekjes. Hier de 51:
DSC_0577 by Floris Dilz, on Flickr

interieurtje... grotendeels gegokt, zag alleen op foto's van buitenaf dat er nogal een flinke kast met klokken in de cabine staat, dus maar een beetje zoiets maken, en er tegenover hing een brandblusser. Lijkt me geloofwaardig zat zo en als mij de informatie niet om de oren vliegt hoe t eruit zag zullen de meeste anderen t ook niet weten  8) Om de wat machinist wat schadeloos te stellen voor de wat onbetrouwbare inrichting van z'n cabine kreeg ie een thermos koffie mee. z'n helm light achter m op een apparatenkast. Had ie vast officieel eigenlijk gewoon op moeten hebben, maar ja, he...
DSC_0578 by Floris Dilz, on Flickr

De 55 (met zwaailicht) is inmiddels net zo ver.
DSC_0571 by Floris Dilz, on Flickr

en de 55 onderweg met wat stortwagens... goeie filmpjes maken mogen jullie proberen in leuven, tot die tijd doen jullie t hier maar even mee.  8)  (voor filmpje op plaatje klikken en zulks zoals alhier zijnde gebruikelijk)
MOV_0573 by Floris Dilz, on Flickr

Goed, dat was m weer! Was van plan nog iets aan de huizenrij te doen, maar daar kwam het niet echt meer van. Ach ja, is voor volgend weekend, ofzo...