Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSC HET SPOOR: Chateau Migraine

Gestart door renstimpie, 02 maart 2017, 21:39:48 PM

renstimpie


Rue Effeife 51 is de twaalfde modelbaan die wij (MSC HET SPOOR) opstarten in ons nieuw lokaal !  Inderdaad, sinds onze verhuis en de nodige verbouwingen, zijn wij van start gegaan met tal van nieuwe modelbanen in verschillende schalen.

Onze nieuwste telg zal een klein maar fijn modelbaantje worden, waar de nadruk op sfeer en detaillering ligt.  Het basisplan is klaar, er wordt nog gesleuteld en gewijzigd aan het sporenplan, de gebouwen en dergelijke worden bijeengezocht (want alles gebaseerd op echte gebouwen en situaties). 

Net zoals bij "Union Chocolatière du Pays de Waes" kozen we ook hier voor een zeer smakelijk onderwerp. Weliswaar net zoals chocolade niet bijster goed voor onze lijn, maar het is toch zoooo lekker !

Benieuwd?  We houden jullie op de hoogte..  als er iets is natuurlijk...





doomslu

Veelbelovend...
Ik heb hier de cover van Loco Revue nr 836 voor m'n neus liggen...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

renstimpie

Dag Luc

Het baantje is nu al een jaartje in voorbereiding.  We zijn nu de planningsstage voorbij.
De titel gaat nog veranderen.. maar dat is een verrassing.
Ik kan je enkel zeggen dat het op basis van het originele artikel is uit cles pour les train miniatures.

:)

Tim

Michiel

Citaat van: renstimpie op 02 maart 2017, 21:39:48 PM
...een klein maar fijn modelbaantje...
Ook in een klein maar fijn schaaltje?  ;) :D

Hoe dan ook, succes en veel plezier met de bouw! Ik vermoed dat er hier zo af en toe een verslag komt van de werkzaamheden, of blijft het "geheim" tot het klaar is?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

renstimpie

De schaal is H0 en we gaan zeker proberen op regelmatige basis foto's te plaatsen...

Tim

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mahtoska1

Tim, jij weet ook hoe je iemand nieuwsgierig kunt maken.  :)

Laat maar horen als er meer nieuws is.

renstimpie

Rue effeife heeft een vaste vorm aangenomen.  De laatste maanden zijn we binnen de club bezig om dit baantje klaar te maken tegen MOBEXPO 2018.

Zoals jullie zien heeft het ook een vaste naam gekregen:  weer een smakelijk onderwerp (je zou bijna denken dat we nog niets anders bij MSC HET SPOOR buiten...)

CHATEAU MIGRAINE

De start in Maart



Tussenstand in Mei



Enkele gebouwen in de maak:







Veel gebouwen zijn op basis van foto's van de oude drankhandelwijk in Parijs (Bercy).  De basis van het project ligt daar.

Met trots kunnen we zeggen dat sinds gisteren de nodige wisselmotoren eronder liggen,  de bekabeling klaar en dat we komende dinsdag eens kunnen testrijden.

Met onze opendeur zal de huidige situatie van Chateau Migraine te zien zijn... 

Groetjes

Tim



OlivierV

Bricoleren bricoleren, wie z'n best doet zal het leren.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

renstimpie

@Olivier:  Je had het niet beter kunnen zeggen....Het rode bakstenen gebouw...  Ik kan opnieuw beginnen met bricoleren...   Zoals je ziet is het net iets te groot...en moet er een stukje af.

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

SuSke

Citaat van: renstimpie op 29 juli 2017, 11:54:13 AM
@Olivier:  Je had het niet beter kunnen zeggen....Het rode bakstenen gebouw...  Ik kan opnieuw beginnen met bricoleren...   Zoals je ziet is het net iets te groot...en moet er een stukje af.

De zaag erin en de binnenkant ook afwerken  ;) ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Pierre

Citaat van: renstimpie op 29 juli 2017, 11:54:13 AM
Het rode bakstenen gebouw...  Ik kan opnieuw beginnen met bricoleren...   Zoals je ziet is het net iets te groot...en moet er een stukje af.

Aan de kant van de Eiffeltoren kan er inderdaad nog best een stukje van het gebouw af zodat het precies op maat is.  Verder prachtig werk zeg! ;)
Ik vind de achtergrond ook zeer geslaagd.
Groet Pierre.


Cord

Citaat van: Pierre op 29 juli 2017, 14:47:53 PM
Ik vind de achtergrond ook zeer geslaagd.
Ik ben het met Pierre eens. Ik vind met name de afgeronde hoeken van de achtergrond knap gedaan. Op die manier heb je een mooi doorlopende achtergrond gecreëerd. Terwijl dit soort oplossingen niet eens veel meer ruimte innemen.
Chapeau!
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing