Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

das niet zo moeilijk: zo min mogelijk andere shit op je nek halen.  8)

Floris

#1231
Sorry jongens, mn beige verf was uitgedroogd en ik had alleen slecht dekkend mat rood, ook niet zo geschikt voor een autootje. bij het grabbelen in de verfbak kletterde er een potje over de rand dat zijdeglans smerig groen bleek te zijn, aardig precies de kleur die ook op visa's zat destijds... soms moet je niet tegen het lot in willen ploegen, groen dus. Hier een meedogenloze close-up vers in de verf, zo zie je de handgemaaktheid er wel aardig aan af... Ik zal ook de laatste zijn om te beweren dat ik strak kan spuiten, hoor. Dat ik allemaal ouwe roestige bende maak is ook een beetje om praktische redenen  :-X ;D
DSC_2638 by Floris Dilz, on Flickr
Ben wel benieuwd hoe t hok er straks met detail-schilderwerk en ruitjes enzo uitziet, als ik er tenminste ooit netjes ruitjes in krijg.  :-\
Overigens is dit een afgietsel van t wagentje van een paar posts terug, ik vond de zijkanten te bol, dus meteen toen het kapje uit de mal kwam en nog een beetje zacht was heb ik m flink in zn kont geknepen, nu is ie wat doziger zoals het hoort.

doomslu

Handige dingetjes die je daar hebt om het modelletje vast te houden tijdens het spuiten.  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Floris


PeterC

Citaat van: Floris op 30 mei 2017, 21:25:07 PM
... Ik zal ook de laatste zijn om te beweren dat ik strak kan spuiten, hoor...

Je vingerafdrukken zijn duidelijk in de verf gezet  ;)  reinigen met water of oplosmiddel?  :) :) :)

[Edit] Af en toe eens kijken in de Aldi reclamefolder: latex handschoentjes voor een appel en twee eieren  ;)
Groetjes, Peter


Floris

ja handschoenen zou ik eigenlijk wel moeten doen, maar dan zit je weer een hele tijd met van die latex-stinkvingers. Dan ruik ik liever terpentine...

apenkop

Maar met die Bison scrub zeep is de verf en de terpentine geur ook zo vertrokken  :)
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

Floris

Zo, wagentje kwasten, raampjes op maat maken van papier, dan scannen, overtrekken in autocad, contouren beetje netjes maken, dan de contouren printen op doorzichtige folie, zo heb je meteen de raamrubbers en achterruitverwarming, alleen even om de lijntjes uitknippen. De ruitjes passen nu aardig, dus als ik een volgende visa wil maken heb ik nog wel een paar ruitjes op dat velletje folie staan.
Dit zandtaartje gaat niet echt nieuwe standaarden zetten qua modelbouw, maar als ie gewoon ergens op een modelbaan staat zet ie wel een fijn vervelende-auto's-sfeertje neer.
IMGP7633 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7634 by Floris Dilz, on Flickr

GDE

#1238
Die Citroën is wel mooi geworden Floris  ;) hij lijkt zelfs nog iets mee te hebben van de oudere Citroën Ami 6 break . best wel leuk om eens Franse modelauto's te zien . Zelf heb ik destijds Franse auto's aangeschaft bij edition atlas die nu beetje bij beetje op de markt komen door Norev .

Metpetergaathetbeter

leuke lelijke wagen maar daar kun jij niks aandoen, enkel die van Citroën hadden dat kunnen vermijden! ;D ;)

Thommy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 juni 2017, 05:34:12 AM
leuke lelijke wagen maar daar kun jij niks aandoen, enkel die van Citroën hadden dat kunnen vermijden! ;D ;)

dat was de tijdsgeest... waren meerdere merken met lelijke auto's toen...
leuk bouwkitje. En past perfect in de omgeving.
Greetz

Thommy

sdz1976

Je hebt dat lelijke ding knap gebouwd Floris. 8) :)


Grtz,

Samuel.

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

SuSke

En zo krijgt ie dus kleur in dat grauwe roestige gedoe van hem  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

#1243
Citaat van: Thommy op 01 juni 2017, 08:34:56 AM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 juni 2017, 05:34:12 AM
leuke lelijke wagen maar daar kun jij niks aandoen, enkel die van Citroën hadden dat kunnen vermijden! ;D ;)

dat was de tijdsgeest... waren meerdere merken met lelijke auto's toen...
leuk bouwkitje. En past perfect in de omgeving.
+1

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 mei 2017, 11:21:14 AM
in die tijd was grasgroen ook een leuke optie!Alweer tot vervelends  ;D ;D ;D toe knap modelbouwwerk  8) ;)
en bija het kleur geraden ! ;D ;) en als ik opGoogle afbeeldingen grasgroen intikt komt je kleurtje met sommige grasgroen dicht in de buurt ::) ;)

Stedahult

Mvh. Steef