Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris


evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

DFS

Ge had op zijn minst de moeite mogen doen om die eiers van een gepast kleurtje te voorzien  :P

Floris

had er nog wel roestdruip op willen maken met olieverf ofzo maar dan heb ik morgen geen eieren bij t ontbijt... ben bang dat die verflucht er nogal in blijft zitten.  ;D

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Metpetergaathetbeter

Ondanks al je kunsten valt het op dat het ene ei toch niet het andere ei is,Zalig Pasen en eens te meer een heel leuk fraai beeld !  ;)

Kautenbach


doomslu

Heel knap. Hoe heb je die reuze-eieren gemaakt?

Vrolijk Paasfeest!  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter


Kautenbach


loebaske


Zou wel eens een idee te zijn om zo eidopjes in de handel te brengen in de plaats van de klassieke  ;)

Floris

Ondanks dat er hier weinig van te merken was toch nog wel wat zitten rommelen de laatste tijd... De afgezaagde lopende banden die uit het silogebouw richting de oude, in 1988 al verdwenen hoogovens gingen zijn nu een eind klaar. De palen krijgen nog wat extra detail uiteraard, de banden zelf zijn er wel ongeveer. De grote paal, die straks op de voorrand van de baan komt te staan is trouwens van een tafelpoot van de bouwmarkt gemaakt, die is straks goed vast te zetten met 4 schroeven.
IMGP7630 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7631 by Floris Dilz, on Flickr

binnen zat er volgens mij een overgang van de ene lopende band op de andere, dus maar een beetje zoiets gemaakt met een geleidetrechter en wat resten van de horizontale lopende band die nu weg is.... en uiteraard allerlei gruis en troep die is blijven liggen.
IMGP7632 by Floris Dilz, on Flickr

Hier nog een plaatje van de lopende band toen ie nog ergens heen ging (foto bernd & hilla becher, 1979)
https://www.industrialnifotografie.cz/photos/vysoke-pece-zelezaren-seraing-v-obdobi-1979-1981-bernd-andampamp-hilla-becher-176.jpg

en uit de verte op een oude briefkaart
514_001 by Floris Dilz, on Flickr

En hier wat er in 1988 van over was, en hoe ik m dus ongeveer gemaakt heb.  8)
zoek de watertoren 3 by Floris Dilz, on Flickr

Goed, dat was m weer voor nu... eerst een weekje werken, daarna hopelijk gauw verder met de afwerking van de palen en nog wat aanverwante rommel. Op die laatste plaat zie je nog ergens een lift staan, daar wil ik binnenkort ook eens meet aan de slag. De toegangsbrug naar de lift van de bovenkant van de berg heeft een steun aan de kleine paal van de lopende band, dus ik moest eerst de lopende band met palen hebben voor ik die lift kan bouwen, die lift zit weer half in een leidingbrug, dat wordt dan het volgende... tis serieus een taai stuk waar alles aan elkaar zit en met elkaar te maken heeft. Nouja, gewoon aan 1 kant beginnen en niet ophouden...  8)

sdz1976

Weerom een coole update van je werken !!

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Pierre

Ik blijf me verbazen over je werk. Prachtig gewoon. Ik verheug me al weer op de volgende update. ;)
Groet Pierre.


755philippe

Formidabel werk geleverd Floris, en het blijft zich steeds uitbreiden.
Die golfplaten maak je dit zelf of hoe doe je dit ?
Blijf nog steeds je projekt volgen en hopelijk krijgen we dit ooit live te zien.
Mvg

755philippe