Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Perrons maken

Gestart door Anarchy, 13 juli 2006, 19:21:38 PM

Tom

#30
T'is te zien zeker welke categorie van sttion het is.
Maar de niewe zijn nu in het grijs denk ik.
Tom

loebaske

#31
Tropische temperaturen !!!
Let maar op dat je sporen ook geen tropische neigingen
krijgen, want temp. verschillen doen geen deugd....
zie maar naar onze wegen...[:)][:)]

Anarchy

#32
Ok Ervin, bedankt!
Ik ben benieuwd naar het resultaat!

MARKLINRIJDER

#33
citaat:
Geplaatst door ysbeer

Deze informatie is incompleet ,maar wellicht weet iemand meer vooral leveranciers,het principe is duidelijk.

Er bestaat licht gevend matreiaal in plaat vorm ,bij aansluiting op een spanning van circa 100 volt(ongevaarlijk)licht dit materiaal op als een soort neon.
Ik heb een aantal van deze lichtreclames van noch,is erg mooi.
Nu komt het waar koop je dit materiaal,ooit heeft ik meen in de miba een artikel hier over gestaan maar ik kan het niet meer vinden.
komen we er samen uit??

wim ysbeer




Bij conrad vond ik volgende:

H?t alternatief voor de gebruikelijke LED-verlichtingen. Hierbij gaat het om een koude lichtbron die bestaat uit een lichtlaag (fosfor) die door een wisselend elektrisch veld gaat oplichten. De gelijkmatige verlichting, het lage stroomverbruik, de lange gebruiksduur en de zeer vlakke constructie maken de folie bijv. geschikt als achtergrondverlichting bij LC-displays, in de modelbouw, in reclameborden of ori?ntatielichten. Het wisselende veld kan alleen door een invertor worden geproduceerd.

LICHTFOLIE WIT 112X87 MM
Bestnr.: 184030 - 89

Afm. (mm) 112 x 87
Kleur licht wit

Prijs vanaf 5,60 EUR


Technische specificaties:
Dikte folie incl. afschermfolie < 0,5 mm
Voedingsspannings- en frequentiebereik 60 - 110 V/ 400 tot 1500 Hz
Werktemperatuurbereik -50 tot +65 ?C
Gebruiksduur 25.000 uur.

ysbeer

#34
Dat is het,ik ga het eens proberen.

Bedankt

Peter

#35
Zou deze folie ook geschikt zijn om snelheids-aanduidingen, of lichtbakken op signalen na te bouwen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

#36
In theorie ja zonder meer.
Het probleem zit bij de aansluitingen.
de spanning is geen bezwaar.
Een adapter met de juiste spanning kost circa 12 euro.

wim ysbeer

rixke rail

#37
Sorry voor de ietwat late reactie.
Kan deze dummy misschien voor iets dienen ?





Als lettertype zou ik Arial gebruiken.
Modelspoorse groeten,
Eric.


http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Anarchy

#38
Ik vind Arial mss niet iets te dun voor het bord ? la Antwerpen-Oost

Peter

#39
Wat is het lettertype dat de NMBS gebruikt ?
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

#40
Die Conrad folie is inderdaad wat bedoeld werd vroeger. Enig probleem is het versnijden van die folies. Je moet zien dat je steeds de 2 aansluitingen kan maken. Dus er is waarschijnlijk een onderste grens in oppervlakte (en even waarschijnlijk een hoop afval als je veel kleine stukjes wil).
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

#41
citaat:
Geplaatst door Peter

Wat is het lettertype dat de NMBS gebruikt ?

Arial komt zeer dicht in de buurt. Als je de tekst nog wat in de lengte uitrekt, zie men niet veel verschil met de foto's.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Anarchy

#42
Gerolf, weet jij ook toevallig goede afmetingen voor het naambord? Ik heb al 2x0.5cm geprobeerd maar dit lijkt mij wel klein

Anarchy

#43
Ik ben tot een resultaat gekomen waar ik best tevreden mee ben. Om het te zien ga je naar mijn webspace http://users.telenet.be/marklinH0baan/ en daar klik je op "gouvy.doc"
Ik zal het juist ergens anders moeten gaan printen want mijn printer kan het blijkbaar niet zo scherp.

kasteel

#44
@anarchy
bekijk de volgende link eens
http://www.vlaki.com/Photos/vgallery.php?CountryID=032&StationID=48&PictureID=11
hier kan je misschien de nodige info vinden ivm afmetingen - zelfs 'GOUVY' http://www.vlaki.com/Photos/vgallery.php?CountryID=032&StationID=40&PictureID=0
groeten
Jan