Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

Powered By Diesel

HLE 1916 Laar (Landen), september 2016 by davy vanmolle, on Flickr

Mooie belichting Davy!

Tip: met de 50mm 1.8 lens kan je bij deze lichtomstandigheden misschien beter manueel instellen voor een groot diafragma 1.8 - 2.8, ISO 200 of ISO 400 en een iets hogere sluitertijd vb 1/400, kwestie van iets meer scherpte te halen. Continu opnamen ook selecteren om de beste foto te kunnen selecteren. De lok had nog iets verder uit de palen mogen komen mijns inziens (net iets voor het rechtse bordje 56)
Ikzelf stel de sluitertijd voor voorbijrijdende treinen in rond de 1/1000ste, ISO 200 tot 800, diafragma 2.8 - 9 afhankelijk van het weer / licht.

P.S. Op Flickr kan je kijken bij de meeste foto's met welk diafragma, ISO waarde en sluitersnelheid de foto is gemaakt, dit kan zeer leerrijk zijn.
running on heavy fuel

Powered By Diesel

Spotplekje achter de Brabanthal met zicht op de HSL tussen Leuven en Luik:

THALYS 4306 Leuven 15122016 by W Daelmans, on Flickr

NMBS SNCB 1830-M6 200 Leuven 15122016 by W Daelmans, on Flickr
running on heavy fuel

OlivierV

It's not for the one or the other but it was fresh on the fish and also a bit overtrokken.

BLOG HLE1338 @ Wichelen
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ERVIN

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterVG

Voor de liefhebbers van modern spul:

RTB 186 in Diest, 22 december 2016
Helaas onscherp door het donkere weer.
Vauxhall wagens voor Zeebrugge

ERVIN

Eerste keer dat ik hem te zien krijg , ik had er al melding van gekregen dat hij in België verschenen was.
Met de altijd vriendelijke Maarten als treinbestuurder.

Bedankt voor de foto Peter.

Davy

Thanks Wim :)
Ik had die avond toevallig de lens EF50mm f/1.8 opstaan om eens te testen. Normaal gebruik ik altijd de EF-S18-135mm f/3.5-5.6
Treinfoto's nemen bij zonsondergang, je hebt maar weinig kansen om de perfecte foto te nemen :)

Davy

TBCédric

Voor hoe lang blijven ze nog in bordeaux. Dat is de vraag. Als het aan de CW's afhangt, nog eventjes. Toch is het in mijn ogen raadzaam de varkens nog te spotten nu ze nog hun bordeaux kleurtje hebben. Voor het laatste bordeaux op het Belgisch net verdwenen is.

We zien hier de 821 als L naar Lokeren rijden.
De 821 te Kwakkelhoekstraat, L59.

NMBS AM 821  Nieuwkerken-Waas
by Tren di Cédrico, on Flickr
Treinbestuurder bij BLS Cargo North

raf

a der nog eentje zaagt over da mijn rails nie recht liggen ga ik da filmpke laten zien

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.