Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

reeks 13

Gestart door dikken, 21 november 2004, 23:44:56 PM

deurenkletser

Heb pas nieuw een 1330 aangekocht. Nu ik hem niet open krijg dacht ik hier eens te kijken, blijkt dat het niet simpel is, maar 't zal uiteindelijk wel lukken. (eerst de 2 kappen weghalen).

Ik las dat hier ook iemand een text file met waardes had voor de ESU decoder. Ik wil deze er ook inplaatsen, heeft iemand die text file nog?

cgraaf

Het is mij eenmaal gelukt om de kap los te krijgen zonder de fronten eerst los te hoeven nemen (dat laatste leek me heel eng nl...). Volgens mij paste het precies, maar ik neem geen verantwoording voor mijn tip !!!!!

Gr,
Chris

deurenkletser

Hey,

Het is mij ook gelukt, beetje juist mikken, maar heb de kappen er niet moeten afnemen, juist een paar milimeter moeten uitschuiven, maar past nog perfect nu.

Mocht er iemand de CV waardes hebben, ik ben nog steeds in blijde verwachting. [:D]

Memling

Eens de lok open is,

Wat niet zo moeilijk is, Handleiding doornemen, en zoals aangegeven, de baanruimer eerst naar binnen drukken en afnemen.
Dan gaat de kap zoals zoveel gelijkstromer na opentrekken  ter hoogte van de draaistellen bijna vanzelf open.

kleef dan een kleine witte SMD led op het plafond in de stuurposten.

En indien nog energie voorhanden, voorzie een LED voor de Derde koplamp. zodat ook deze afzonderlijk kan aangezet worden en verwijder de lichtgeleider.
Nu nog aansluiten aan je decoder en de 13 is weer iets speciaals.
Bij de ESU Loksound decoders met 8 pol stekker kan men ook op de decoder (21 pin lay-out) de Aux2, AUX 3 en 4 gebruiken na het solderen van een draadje op de juiste plaats.

O, ja, vergeet ook niet de rode sluit lichten afzonderlijk te plaatsen op je decoder. Want een 13 met sleep, is geen zicht met achteraan rode lichten.
Deze lok was trouwens te zien op de stand van TSD te Genk.

spoorse groeten
Memling[:)]

Anarchy

itchy

Ik vroeg mij af of de nieuwe lichting van de reeks 13 van LSM voorzien is van een 21polige decoder zoals alle andere loks van LSM vandaag de dag, of is men bij de 8polige decoder van de eerste lichting gebleven?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ward

Iemand enig idee wanneer de nieuwe serie 13 van LS models in AC versie zal verkrijgbaar zijn? Ik ben ze voorlopig enkel tegen gekomen in DC versie..

Grtz
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Anarchy

citaat:
Geplaatst door ward

Iemand enig idee wanneer de nieuwe serie 13 van LS models in AC versie zal verkrijgbaar zijn? Ik ben ze voorlopig enkel tegen gekomen in DC versie..

Grtz

Valt te zien wat je met "nieuwe" bedoeld. De modellen die op deze pagina enkele posts hoger staan afgebeeld zijn reeds uitgeleverd in AC en DC en misschien grotendeels al uitverkocht.

ward

Doeme.. weeral te laat dus..
Tzijn inderdaad die modellen van de post van Anarchy op 09/07 die ik bedoelde..
Moest er iemand nog een winkel weten die een AC versie heeft liggen, laat gerust iets weten..

Grtz
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Anarchy

Ward, mail eens rond naar wat winkels in de hoop ...

Paulogic

Er komen toch nieuwe uitvoeringen aan???. Is mij toch verteld in de
betrouwbare verzamelaars zitmeubel winkel. Ik heb er ginder een
nieuwe (ac) in bestelling staan en wacht op uitlevering van LS.

Indien mis-info graag mededelen aub. Want ik wil echt zo'n machien !
mvg,
Paul(ogic)

Sicco

citaat:
Geplaatst door Paulogic

Er komen toch nieuwe uitvoeringen aan???. Is mij toch verteld in de
betrouwbare verzamelaars zitmeubel winkel. Ik heb er ginder een
nieuwe (ac) in bestelling staan en wacht op uitlevering van LS.

Indien mis-info graag mededelen aub. Want ik wil echt zo'n machien !

Alleen 'speciale' versies, hoewel ook de 1355 DC Sound nog staat als uit te komen, maar ik denk dat dat een foutje is omdat de overige versies van dit nummer wel uitverkocht zijn.

Maar vlak voor hun verlof bij Van Biervliet nog meerdere 'gewone' nummers zien staan. Modeltreinexpress heeft ook nog meerdere nummers. Geen paniek dus (maar niet te lang meer wachten...)

TreinTeLaat

Het is echt bijna elke dag de LSM-site checken of de winkel waar je koopt, want eenmaal ze uitkomen gaat het snel.

In de winkel waar ik koop waren ze al uitverkocht op de 2e dag, gelukkig was ik snel genoeg om ze te bestellen.

Nu wees gersut: LSM brengt nog HLE 13's uit, weliswaar speciale uitvoeringen met opschriften, maar er komen er nog, en uit een bron weet ik dat LSM de reeks 13 volledig wil uitgegeven hebben tegen eind dit jaar.

deurenkletser

Weet iemand of de nieuwe lading ook LED verlichting gaat hebben en een decoder aansluiting met 21 pins ipv de gewone NEM?

Peter

In het laatste nummer van MSM, (nr.95) staat bij de voorstelling van de 1313 dat deze getooid is met de Belgische en Franse vlag, wegens de opening van de lijn Luik-Gouvy.
Ik vermoed echter dat dit de Belgische en Luxemburgse vlag is die op de lok staat.
Met vriendelijke groeten
Peter