MSM schaal-N actie 2016!

Gestart door Michiel, 01 februari 2016, 15:37:40 PM

Heb je interesse in een MSM Schaal-N actie

Ja! erg geïnteresseerd!
27 (37%)
Nee, geen interesse, sorry.
37 (50.7%)
Hmmm, mogelijk maar zou er meer over willen weten.
9 (12.3%)

Totaal aantal stemmen: 73

Stemmen gesloten: 31 januari 2017, 15:47:58 PM

Michiel

@Steven: betreffende 3D printen: ik heb ook een kap ven een AR45 en een Brossel in 3Dprint aangeschaft. Nog niet gemonteerd en geschilderd, maar ik was ook wel verleid door hun eerste indruk.  ;) En, ik was in de jaren '70 met H0 begonnen, en ben in 2007 overgestapt op N. En eerlijk gezegd, nog geen spijt van gehad!  8)

@Paul: dat merken nú failliet zijn gegaan, is geen bewijs dat ze het vroeger slecht deden.  ;) En, sla ik een bal mis? Oops!  ;D  Invoerders hoeven zich niet te mengen in (oeverloze) discussies, maar wel meelezen wat er beweegt bij het publiek. Dat lijkt me essentieel om voeling te houden met de markt. En MSM is toch wel de meest populaire modelspoorgemeenschap in België. Maar ze zitten in hun ivoren torentjes, ver weg, anoniem. Dan vraagt een mens zich af: waar dienen ze voor? Maar ik zal die vraag nog even voor me uit duwen, en vraag aan jullie het volgende:

Wie zijn de Belgische invoerders van: Fleischmann, Minitrix, Kato, Hobbytrain, Arnold, LS-Models, Piko?

Wie kan ze benoemen? Wie kent ze? Contactgegevens?

(Invoerders te lande en erbuiten: huiver en beef! Een N-spoorder komt zeuren om een Belgische productie! Schuil! En leg de zandzakjes voor de deur! ;D )
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kris

Michiel,
Wat 3d printen betreft is N volgens mij de meest geschikte schaal zeker voor gesloten wagons , door zijn kleine afmetingen geen kans op kromtrekken , u kan het inwendig versterken en u kan door zijn kleine afmetingen het in de hoogste resolutie resin printers laten printen , eventuele details in etswerk
Maar dit is hier inderdaad een beetje naast de kwestie

Kris


Houdini

Michiel,

hoezeer ik ook hoop voor jullie dat deze actie (en volgende) er komen, ik denk echt niet dat de invoerders in hun ivoren toren zitten en/of ergens in het buitenland zitten.
Ze (of minstens eentje ervan) heeft toch ook (mee) gezorgd voor de realisatie van de rangeerlocs (als ik me niet vergis)? Ja, dat is uiteraard wél in HO, maar het
geeft wel aan dat ze ermee bezig zijn. Op dat vlak hebben we dan toch niet te klagen lijkt me.
Dus in dat opzicht denk ik gewoon dat je de juiste contacten moet zoeken en zoals door Paul aangegeven best eens te rade kan gaan bij Luc. Of bij een handelaar, misschien
dat die je wat kan helpen bij je zoektocht...


centauri167

Michiel, je geeft het zelf aan, het MSM forum is een populaire modelspoorgemeenschap, als er daar al amper ( en nog geen 30 is gewoonweg niets ) reacties tot zekere interesse komen, dan weet een invoerder denk ik genoeg ...

Maar contacteer Luc beter via PB.

En alle geluk, zou een mooie realisatie zijn moest je toch lukken; de aanhouder wint toch zeggen ze.  ;)

Michiel

@Jelle en Paul,

Wat ik helemaal jammer zou vinden is dat invoerders hier wel zouden vertoeven, onze "schreeuw" zouden lezen, en dan NIETS doen. Niet eens contact opnemen om eens te zien wat er misschien wel mogelijk zou zijn. Dat zou tergend zijn, ongeacht of ze een een rangeerloc in H0 hebben helpen realiseren (wat natuurlijk wél lovenswaardig is).

Het vreemde is dat geen enkel van hen het initiatief heeft genomen om eens te komen horen, al is het via email. Er blijkt een totale apatie, non-interesse of kortweg afwezigheid van invoerders op dit vlak. Erg jammer.

Maar ik wil best ze allemaal eens aanschrijven, en vragen op welke manier we iets zouden kunnen realiseren. Maar waar zitten ze? Ze zijn toch geen staatsgeheim, dat we niet zouden mogen weten wie ze zijn, toch?  ???
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Michiel,

Toen we met deze actie begonnen heb ik ook tal van mails gestuurd naar grootfabrikanten en verdelers.
Wat ik toen heb vernomen is dat er tegenwoordig geen echte invoerders meer zouden zijn, maar dat winkeliers rechtstreeks bij de fabrikanten bestellen.

Ik weet dat er 15 jaar geleden wel invoerders waren o.a. bij Marklin de toen Belgische uitgaven kwamen door stand door de Belgische invoerder (zo stond het toch in de magazines)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

gm567c

Ik dacht dat Piko tegenwoordig via T2M gaat, en als er Belgische modellen in HO kunnen komen,
dan zou Piko ook best wel iets in N kunnnen maken, een reeks 77 bijvoorbeeld,  of de reeks 13,
die hetzelfde onderstel heeft als de SNCF 26000....

Hoop doet leven :)

Mvg,

Tis

railrunner

Hallo Tis,

Piko heeft momenteel niet veel interesse in de belgische N-schaal, ik hab al eens gepolst.  GSteeds hetzelfde liedje : onzekere en onbekende markt.

Hobbytrain heeft aangekondigd om de G1700 uit te brengen.  Mits wat combinatie van hun modellen is een reeks 77/78 mogelijk.  Ik heb Hobbytrain er al attent op gemaakt (monstermodellen van de G1700 waren onlangs in Stuttgart nog niet te zien trouwens).  Zij zullen de mogelijkheid bestuderen, maar gaan zich eerst concentreren op het aangekondigde modellen.  Mogelijkheid is dat ik het nogmaals vraag, maar dan via DM-Toys, zij hebben een ex-medewerker van Hobbytrain in hun rangen...