reeks 13

Gestart door dikken, 21 november 2004, 23:44:56 PM

T13 rules

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Ik vind dat g???n verbetering, het wordt een ESU-monopoly..!
Verschillende loks heb ik gewoon van een andere print voorzien om decoders van andere merken te kunnen gebruiken.
LS kan zijn afnemers toch niet verplichten ESU-decoders te gebruiken?
Er zijn er "ander en beter", of tenminste evenwaardig. Dit kan gewoon niet!

ZEER JUIST!!!!!!! Wanneer komt trouwens de oplossing voor de verlichting van de 21/27 die door LS beloofd werd?

dgrr57

citaat:
Geplaatst door T13 rules

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Ik vind dat g???n verbetering, het wordt een ESU-monopoly..!
Verschillende loks heb ik gewoon van een andere print voorzien om decoders van andere merken te kunnen gebruiken.
LS kan zijn afnemers toch niet verplichten ESU-decoders te gebruiken?
Er zijn er "ander en beter", of tenminste evenwaardig. Dit kan gewoon niet!

ZEER JUIST!!!!!!! Wanneer komt trouwens de oplossing voor de verlichting van de 21/27 die door LS beloofd werd?

Ik hoop me vergissen : NOOIT [:(][:(][:(][:(]
Ik ben er bijna zeker van dat met het printplaatje van ESU het onmogelijk is om een combinatie van CV's te vinden die voor een andere decoder zouden werken.
Maar ik herhaal : ik hoop me vergissen.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door cyberbeast

citaat:
Geplaatst door Memling

citaat:
Geplaatst door LockyLuke

de nieuwe is met nen esu deco maar in de oude zaten andere deco
dacht uhlenbrouck

Inderdaad,
de eerste serie loks type 13 van LS waren met Uhlenbrouck decoders.
Voor de verdere projecten werkt LS nu samen met de Mensen van ESU die samen met LS ook de print (met de vele functies) ontwerpen.

mvg
Memling
[:)]

En dat is een serieuze verbetering. Daar heb je echt geen gedacht van.

In tegendeel, daar heb je geen idee van [:(][:(][:(][:(]

erik50

Ach ja E.S.U begint een beetje naast zijn schoenen te lopen.
Hetzelfde kan je van L.S models zeggen.
Stuk voor stuk knappe locomotieven die ze produceren.
Maar ik laat door niemand bepalen met welke decoders ik ga rijden.
Dus zolang L.S models op deze maner blijft werken koop ik er geen locomotieven meer van.
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

boke

Ik geef je 100% gelijk! Indien alle modelbouwers de locs links zouden laten liggen indien de loc niet aan onze verwachtingen beantwoord, zou LSM heel gemakkelijk de juiste weg kunnen inslagen en hun klanten respecteren! Nu zijn wij er voor de financi?le resultaten van LSM. [}:)]
Er is maar 1 probleem: en dat zijn wij modelbouwers! [:I] Wij geven maar al te gemakkelijk ons geld uit aan iets dat we denken dat we als we het nu niet kopen, we het nooit zullen hebben... [;)] Totaal fout! [B)]

i11

Kan iemand aangeven of het openen van de reeks 13 van de tweede serie (o.a 1319, 1352 en 1307) beter gaat dan loks van de eerste serie.

Ik bedoel daarmee of die kleine pinnetjes van het front verdwenen zijn die veel te vlug afbreken waardoor de kap niet goed meer sluit.

loebaske

Ben hier met verschillende volledig akkoord, en ik laat al lang LS links liggen, opvoorhand bestellen/betalen voor een wasmachine doe ik dus niet, een schoon voorbeeld van een klein serie producent is het stelletje, op lange termijn beschikbaar en verschillende kleurstellingen. En belangrijk prijs/kwaliteit [:)][:)]

cgraaf

Beste I11,

Ik meen me te herinneren dat het mogelijk is om de kap van de reeks 13 los te nemen, zonder dat daarbij de fronten hoeven te worden losgenomen. Het is wat gefrunnik, maar het moet lukken. Dit geldt in elk geval voor de 1357, die ik heb.

Ik neem er echter geen verantwoordelijkheid voor!!!!!

Inderdaad is de methode met losnemen van de fronten een bijzonder gevaarlijk karweitje, dus als het even niet nodig is...

Succes!

Chris

prulleman

Ik begrijp het allemaal niet meer. Ik ben zeer tevreden van mijn LSM's. Ik heb de reeksen 18, 15 en 21/27 lopen. + types 60 en stellen van Jocadis die ook in samenwerking met LS geproduceerd zijn. Mij hoor je niet klagen. Ik vind het fantastisch dat we deze modellen aan BETAALBARE prijzen kunnen kopen. En verder zijn de rijeigenschappen optimaal tot en met. Wat mij betreft is LSM een absoluut topmerk aan het worden( en ik heb geen aandelen[B)])

Peter

Het zijn inderdaad prachtige modellen, zowel die van LSM, Mehano, Vitrains,B-models en Jocadis [:D][:D][:D], maar je moet die  loks ook eens openen om er een decoder (met of zonder sound)in te steken, of gewoon voor onderhoud. Wat een gepruts[:0][:0][:0] van alles eerst demonteren, dan een schroefje hier en daar, en dan heb je vier handen nodig om die kap te spreiden en het onderstel er uit te laten zakken (kaasprikkers helpen een beetje)
Tjonge, tjonge wat een gepruts. Het is telkens weer een opluchting als het gelukt is zonder iets te beschadigen.
Wel is het zo dat ook Roco, Brawa enz die trend beginnen te volgen.
Wat was er toch verkeerd aan 1 of twee vijsjes en de kap was er af.
Met vriendelijke groeten
Peter

prulleman

Maar je kan toch een model kiezen met direct een decoder erin? Waarom dan moeilijk doen? Zelf doe ik mijn modellen ook open want sommigen rijden te snel, en dan tem ik ze met een diodebrug of twee. Een beetje experimenteren tot ik de juiste gemiddelde snelheid gevonden heb.[;)]

Peter

citaat:
Maar je kan toch een model kiezen met direct een decoder erin

Ja, maar het is niet de bedoeling dat al mijn lok's met sound zijn uitgerust.
In 2-rail heb je enkel de keuze tussen analoog en digitaal-sound (bij de meeste merken toch), en ik plaats graag de decoder van mijn keuze (enkel LSM verplicht je een bepaalde decoder te gebruiken)
Met vriendelijke groeten
Peter

prulleman

ach zo, nu begrijp ik het. wat is het leven van de analogist toch simpel[:D]

Arbeco

Gelukkig wel, Prulleman!![:D][:D][:D]

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

mini-bs

ik begin toch te twijfelen hoor.
Heb een digisetje van roco gekocht om wat mee te experimenteren en :  het optrekken en vertragen die programmeerbaar zijn, het licht dat je onafhankelijk van de bewegingen kan instellen, het ABC-remsysteem dat supersimpel met een schakelaartje (samen met een sein bvb) of relaiske (simpele visualbasic-aansturing vanf de pc) en wat diodes richtingsafhankelijk treinen laat halt houden of net niet, het nieuwe railcom-systeem dat terugmelding van decoders toelaat, schaduwstations die gerust analoog kunnen blijven, decoders die update-baar zijn, krois-koppelingen... toch wel interessante dingen allemaal. De kostprijs van de decoders (in dollars valt de prijs overigens wel mee[8D]) en het inbouwen zijn natuurlijk hinderpalen, maar elk stukje traject van een analoge aansturing voorzien is ook een hoop (programmeer- en soldeer-)werk en de locs moeten toch open voor de HF-verlichting (zelfde moeite dus, en bovendien is zo'n HF-schakeling ook niet piettepeuterig klein)...
Ik denk er toch serieus over om stillekesaan naar Digital+ over te stappen. Dat sommige merken van huis uit alleen analoog of met een bepaalde decoder te bekomen zijn is niet echt een probleem/verschil aangezien de keuze bij aankoop analoog blijft wegens ander gewenst decodermerk. Zowel Lenz als Zimo(ook geluidversie mogelijk) hebben nu gelukkig ook een 21-polige decoder uit, dus die keuzemogelijkheid is er ook weer.
Anderzijds heb ik wel het gevoel dat nu pas, met de komst van ABC en railcom, de stap zetten een verstandig idee was/is.