vitrines

Gestart door jb, 22 februari 2015, 16:49:00 PM

bellejt

ik zie dat er nooit een foto van mijn kast is opgeraakt.Niet getreurd want is dezelfde als Luc.Behalve dat er bij mij schuiframen voorzitten en ik die bij Luc niet meer zie.

doomslu

Citaat van: bellejt op 09 april 2015, 13:27:12 PM
ik zie dat er nooit een foto van mijn kast is opgeraakt.Niet getreurd want is dezelfde als Luc.Behalve dat er bij mij schuiframen voorzitten en ik die bij Luc niet meer zie.
Mijn foto is genomen toen de schuiframen er nog niet inzaten. Kwestie van geen reflecties te hebben...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stedahult

Ik heb een vitrine van Heinz voor H0 en de mrs. voor N.
Geen last met beschadigen van de antislipbandjes (nu 7 jaar in gebruik).
Het enige wat lastig is, is het stof wat je krijgt van het schuiven
van de plexiglas ruiten. Verder is het een prima vitrine voor een prima prijs.
Mvh. Steef

sn00zerman

na een accident met m'n vorige vitrine-kast, zijn mijn nieuwe kasten zo goed als klaar.
(alleen nog bodempje en dakje erop, om het geheel stofvrij te houden, ook levering van de glazen schuifdeuren laat nog effe op zich wachten)
Plaats voorzien voor 15x 4m70 ...
(om een idee te geven over bepaalde afmetingen op de foto: die LCD is een 4K curved 50" (127cm diagonaal dus) - vooral gebruikt voor CAD werk (voor 3D printing)

(Moet er meteen nog eentje bijmaken, want moet nog enkele zaken uitbetaald krijgen door verzekering, en die dingen passen niet meer in de nieuwe kasten)
(12 locs, 2 wagons, een complete VT11.5 en 2x Senator VT10.8 (2 verschillende kleurstellingen)



meer fotos en het verhaal achter de oude en nieuwe vitrines kan je terugvinden op mijn blog: http://www.digitalplayground.be
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


Houdini

Uh.... :o  WAUW   :o
Zeer nice Kris!

Karel A.J.

Stom vraagske: ik overweeg om zelf zulke vitrinekastjes te gaan maken, ofschoon niet voor treintjes want die heb ik nog niet.
Wat raadt men aan voor de (schuif)vensters? Plexiglas? Alternatieven? En welke dikte? 3mm lijkt mij een minimum..?

modelbaanHO

Mijn vitrinekasten hebben schuiframen met glas. Het glas heeft een dikte van 4 mm.
De ramen zijn elk 1,00 x 0,75 m groot.
Plexi zou ik niet nemen : dat is veel gevoeliger voor krassen.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Karel A.J.

Dankje, Luc. Krasgevoeligheid vind ik niet zo erg, en glas staat mij tegen want dat kan al eens vallen en dan durft het wel eens breken. Dus ik ga voorlopig maar voor plexi, de dikte van 4 mm lijkt me wel realistisch. Of zou plexi beter wat dikker gekozen worden dan "echt" glas?

En uiteraard sta ik helemaal open voor nog andere ideetjes en suggesties.

Johnnytrein

Ik heb hier 1 vitrine kast van 150 cm op 1 m met schuif glas hangt hier sedert 1995 nog nooit is er glas uit gevallen hoor heb wel de kast onder aan ondersteunt door een lat over de volle lengte
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about