Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

Ah, jullie komen 's morgens? Goed dat ik t vast weet, kan ik mezelf bijtijds mn nest uit hijsen.  ;) Heb net alle losse leidingen weer aan de gebouwen geprikt en de boel netjes neergezet.
Nu weer de deur uit, bier drinken bij mitropa. Aan mijn mottigheid morgenochtend merken jullie vanzelf wel of dat goed gelukt is.  :-X 8)

Was trouwens leuk om op ontraxs al een aantal mensen van hier te spreken! Voor wie morgen hierheen of naar ontraxs komt: tot morgen!

eddy

Ha de Floris,
zal morgen eens wat fatsoenlijk Belgisch bier meebrengen,hoeft ge die Nederlandse brol niet meer. ;)

groeten Eddy

Floris


Floris

msm live was leuk, ook hier nog even dank voor jullie komst (en bier en locjes) allemaal!  8)

eddy

Dank voor het gastvrije ontvangst,en de gietstukjes.Zie  u wel in Leuven.

groeten eddy

Floris

Naast ontraxs en bier drinken en fiets repareren toch nog iets gedaan gekregen dit weekend... Deze keer het viaduct aan de rechterkant van het stukje waar ik nu bezig ben maar eens aangepakt.
IMGP6740 by Floris Dilz, on Flickr

dat eenzame stukje fabrieksmuur wordt straks uiteraard een stuk langer... Boven de openbare weg zit er een extra scherm aan de brug, ik neem aan om te voorkomen dat voorbijrijdende auto's een brok erts door de ruit krijgen als er boven een vers (over)beladen trein passeert. De middenpeiler wordt een vrij simpel baksteenblok, al komt er wel weer een onduidelijk bordes aan met leidingen en rommel. Het bruggehoofd rechts is nog uit de tijd dat er geld over was en omdat het helemaal achteraan in een hoekje zit en je er geen moer van zien straks heb ik er nog aardig mn best op gedaan.... opleggingen en dergelijke moeten nog gemaakt worden maar dat doe ik als de boel wat meer definitief is... nu kan ik nog een beetje schuiven.
IMGP6741 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6739 by Floris Dilz, on Flickr

Dit doorkijkje doet het nu ook wel leuk met die brug erachter:
IMGP6736 by Floris Dilz, on Flickr
Om het nuttige met het aangenaam ogende te verenigen heb ik onder het brugdek een hele bende stroken gelijmd in de lengterichting van de brug, vanuit een laag standpunt geeft dat een aardige suggestie van de balken waaruit de echte brug is opgebouwd en er moet toch iets onder voor de stevigheid...
Goed, nu is t kinderbedtijd, binnenkort weer verder. 8)

sdz1976


Je bent weerom goe bezig Floris!! 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Floris

Goed... het hele weekend alleen maar verjaardagen, de keuken schoonmaken, boodschappen halen... het hele weekend? neuh, er schoot nog wel wat tijd over om spoor op het viaduct en de berg te knallen en dat weer weg te werken onder een plak styreen en een bult zand. Ik wil de steunmuur en stortbunkers binnenkort eens in de verf hebben staan en dit was de laatste grote stap die nog moest gebeuren voor die tijd, wat er verder nog moet gebeuren kan hopelijk zonder het schilderwerk weer om zeep te helpen.
Leuke bijkomstigheid: er ligt nu het eerste stukje echt spoor van dit project! Daar moet natuurlijk een beetje over heen en weer gekeuteld worden (en bier op gedronken en zo, maar dat hoeft niet op de film want kalende kerels die bier drinken zien jullie daar vast ook genoeg)
eerste testritje op echt cockerill-spoor by Floris Dilz, on Flickr

Dit ritje is nog met een oud NS-locje want al die oude rommel is nog analoog en had even geen zin om al mn digitale bende tevoorschijn te halen om met de cockerill-dieseltjes te kunnen rijden, dat komt de volgende keer wel weer. ;)

sdz1976


Leuk filmpje, dit brengt de sfeer al goed tot leven 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Floris

...een paar maanden geleden heb ik vlak voor de beurs nog een van die ertswagentjes gebouwd, even haastig in elkaar gerammeld, de decals wilden niet erg meewerken en zo maar er was toch geen tijd om het over te doen dus pech gehad, straks maak ik wel een keer een betere met nieuwe decals. Deze wagen heeft ook nog twee vlaamse kanten, dus dat klopt sowieso niet. Maar goed, toch grappig om even te laten zien, verexcuseer mij dus de vernaggelde decals, het gewokkelde rangeerderstreetje en dat soort dingen...
Cockerill_ertswagen_4_LR by Floris Dilz, on Flickr

Cockerill_ertswagen_2_LR by Floris Dilz, on Flickr

Cockerill_ertswagen_3_LR by Floris Dilz, on Flickr

SuSke

Ziet er zeker niet slecht uit Floris

Misschien kan je de decals nog redden met micro seal en de andere producten uit die reeks
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

Dank!
Ach, ik maak straks wel een nieuwe. Dan meteen met goede opschriften dus, deze kant van de wagen had eigenlijk alles eerst Frans en dan Nederlands moeten hebben... Of ik gooi deze wagen gewoon in de thinner, moet in principe kunnen. NIET VAN DAT BENAUWDE.  8)

vyncky

Leuke wagentjes  ;D

Volledig zelfbouw?

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Herwig

deze 3-assige wagentjes:   zelfbouw ?
In deze rubriek:    zie o.a. pagina 24       # 358       ( en misschien nog op àndere bladzijden ? )