Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Floris

Zo, nou es fijn met cockerilltreintje spelen.  8)
De wagens hebben inmiddels ook nummers en wat olieverfwash gekregen, zou nog wat moeilijk kunnen doen met allerlei roestdruip op het geel maar ik vind ze eigenlijk wel best zo. Straks heb ik mn halve familie over de vloer en stofzuigen en boodschappen uitstellen lukt me al iets te goed.... :-X
Cockerilltreintje! by Floris Dilz, on Flickr

krisds

Ik dacht even "wat een onscherpe foto". Gelukkig zijn het bewegende beelden van jouw fantastische werk!

Floris

zooooo, dr is weer wat te melden. Geen woeste nieuwe projecten maar woest doorgaan op spul dat ooit half afgemaakt was en een beetje stond te verstoffen... Dit keer maar weer eens goed verder gegaan met de stortinstallatie en de bijbehorende steunmuur die tegen de berg met de sinterfabriek aan gebouwd is. Ik had dit ooit aan de kant gekwakt met het idee om de onderbouw van de berg uit hout te maken maar omdat ik een bloedhekel aan werken met hout heb en dik styreen sterk zat (er komen twee spoortjes op de berg, maar of daar ooit echt gereden gaat worden...) is het lagere niveau van de berg gewoon van styreen gemaakt en de muur doorgetrokken en ben ik eens flink aan de slag gegaan met de enorme berg buizen die nog tegen die muur komt te hangen. Verder zijn er twee ertswagentjes in de verf gezet, weer het bekende geprut met maskol, met nu als extraatje dat er nog wat opschriften op moeten die er dan natuurlijk met de oude verf mee afgebladderd zijn. Nogal een rotklus, maar tis redelijk gelukt. Nu nog wat olieverf erop.
Verder nog wat kleine klusjes gedaan, spandraden gemaakt waarmee buizen die van gebouw naar gebouw oversteken in de lucht gehouden worden en zo...

IMGP6724 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6718 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6720 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6725 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6726 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6728 by Floris Dilz, on Flickr
Zo, en verder maar weer... 8)

Metpetergaathetbeter

als je dat allemaal ziet 't is gewoon om depri van te worden ! Nee, alle gekheid op een stokje wat jij(en nog een aantal andere hier, ik moet voorzichtig zijn met wat ik zeg  :-\ :) ;)) presteert grenst aan het onmogelijke ! Doe zo voort zou ik zeggen en verras ons nog meer! Als jij in het najaar in Leuven staat zou ik graag hebben dat je alvast een stoel reserveert voor mij voor jouw kleine stukje werkelijkheid !  ;D ;)

TBCédric

Mooi Floris!!

Begint lekker druk te worden!
Ik ben benieuwd naar het schildersmoment.

Ik herken eigenlijk alles in dit plaatje:


Maze of steel
by Cessinic, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

sdz1976

Citaat van: LS Models op 06 maart 2016, 14:05:48 PM
Mooi Floris!!

Begint lekker druk te worden!
Ik ben benieuwd naar het schildersmoment.



+1

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Floris

Dank jongens!
Ik ga proberen enigszins consequent met dit stukje baan verder te gaan zodat er straks in Leuven een enigszins samenhangend spulletje staat, maar goed, ik heb me weleens vaker dingen voorgenomen :-X ;D
Zit zelf ook al erg uit te kijken naar het verven van dit stuk, vooral al die stukken natuursteenmuur. Ben zelf benieuwd hoe ik dat ga doen.  :P maar goed eerst nog genoeg te detailleren dus kan er nog even over nadenken.

Chrisrail

#565
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Floris

weer wat verder zitten detailleren vandaag... altijd een leuke puzzel waar je heen moet met een leiding waar je ergens mee begonnen bent. Om later overal nog bij te kunnen qua schilderwerk zit alles nog los in elkaar, er staat dus overal van alles net scheef maar dat komt nog wel goed.
IMGP6730 by Floris Dilz, on Flickr
paar leidingen die een sprongetje omhoog maken, eentje nog met afsluiter en meettoestanden, naar rechts lopen die straks met het spoor mee een viaduct op. Dat viaduct verdwijnt dan weer achter een huis en dan ben ik er vanaf.  8)
Op de voorgrond nog wat suggestie van geschiedenis (de dikke leidingen zijn blijkbaar pas later gelegd, daarbij zat een bordes met ladder en wat oud dun leidingenspul in de weg, hoppa, boel afzagen waar het in de weg zit en voor de rest laten zitten.). Sowieso steken er hier en daar vage profielen uit de muur die ooit ergens bij hoorden, wel fijn voor het sfeertje.

IMGP6729 by Floris Dilz, on Flickr
in de berg zit nog een kabelkelder of weet ik wat het is, in het echt zit er ook zo'n soort gang in elk geval. Je kan er niet ver in, ligt volgestort met puin. Zo wordt deze ook. Voorin is het dan nog wel leuk als er een lamp zit en zo'n rij haken om kabels aan vast te maken...

IMGP6731 by Floris Dilz, on Flickr
erg officiële lamp, wat minder officiele bedrading...  8)

IMGP6733 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6734 by Floris Dilz, on Flickr
Goed.... dat was m weer voor dit weekend!

sdz1976


We kunnen er ons weer aan verlekkeren   :D

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

philippe_007

het blijft inderdaad een pracht om naar te kijken,
ik tel al af naar uw eerste treinbeurs zodat we dit live kunnen bewonderen :-)

doomslu

Citaat van: philippe_007 op 07 maart 2016, 20:54:47 PM
het blijft inderdaad een pracht om naar te kijken,
ik tel al af naar uw eerste treinbeurs zodat we dit live kunnen bewonderen :-)
De teller zie je hier: http://www.modelspoorexpo.be/index.php/nl/  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *