Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Trump and Dumber

Gestart door OlivierV, 28 februari 2016, 09:19:12 AM

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Ik denk niet dat er nog veel gelachen zal worden als hij als enige Republikeinse presidentskandidaat over blijft en hij het nog zou winnen van de Democraten, dan gaan we niet meer lachen.

In het verleden zijn er nog zo van die (rand)figuren aan de macht gekomen denk maar aan Berlusconi.

Volgens een onderzoeksbureau in de VS is de kans 95 tot 97% dat hij wel president wordt, en in al die jaren hebben ze zich maar eenmaal vergist en dat was toen tussen Kennedy en Nixon.

 

Klaas Zondervan

Als Trump echt tot president wordt gekozen, dan zijn de Amerikanen nog dommer dan ik al dacht.

PietB

Citaat van: janieburton op 28 februari 2016, 14:33:24 PM
hebben ze zich maar eenmaal vergist en dat was toen tussen Kennedy en Nixon.
En Carter - Reagan dan? Of Clinton - Bush?
Nee de Amerikanen blinken niet altijd uit in sterke keuzes.
Dus deze gek maakt een zeer grote kans.

centauri167

In een tijd waar onze Russische vrienden weer overal de macht grijpen en gewoon gebieden inpalmen, waar religieus terrorisme schering en inslag is, waar Europa overstroomt wordt door legioenen van vreemdelingen zonder dat men ook maar weet wat men ermee moet doen, waar zelfs de sterkste bank van Europa aan het omvallen is, waar landen één voor één virtueel failliet worden, ...; ja, op zo'n moment moet men echt niet gek zijn om op een oude pruim als een Clinton te stemmen die niets nieuws voorstelt maar gewoon hetzelfde liedje als ervoor ...
Is Trumph een gek of een revolutionair ? Ik weet het niet, al de rest hier precies wel, maar liever een gekke revolutionair dan verder te gaan op de weg die we nu aan het bewandelen zijn !

En, net als bij zoveel topics hier tegenwoordig, wat heeft dit toch met modeltreinen te maken ...

janieburton

Paul,

Ik denk dat deze rubriek "als jullie er ook een leuke hebben" of de "babbelhoek"  in  de OFF TOPIC afdeling staan.

Ik denk dat volgens mijn bescheiden mening, corrigeer mij als ik fout ben want vanaf een zekere leeftijd slaat men de bal soms eens mis :o ::), dat "off topic" zoveel betekend als dat het niets te maken moet hebben met modeltreinen, 1/1 treinen, enz....

Als men een politieke discussie zou voeren buiten deze 2 rubrieken dan kan ik je zeker begrijpen maar nogmaals volgens mijn bescheiden mening kan dit in de off topic rubriek.

En het is nog geen politieke discussie het zijn enkel maar vaststellingen en reacties die er worden gedaan.

Ik heb ook niet gezegd dat Trump een slechtere president zou/zal zijn dan H. Clinton of dat zij slechter is dan Trump, ik heb enkel geschreven

Citaat van: janieburton op 28 februari 2016, 14:33:24 PM
In het verleden zijn er nog zo van die (rand)figuren aan de macht gekomen denk maar aan Berlusconi.

en met randfiguren bedoel ik mensen waarvan je nooit zou denken dat ze het wel zouden kunnen worden en om geen heisa te ontkentenen zoals een paar weken geleden, waardoor een forumlid heeft gevraagd om zijn account te schrappen, heb ik Berlusconi vernoemd ipv een bepaalde persoon 
 

centauri167

@ Janie: nergens in wat ik geschreven heb had ik het over jou, snap dus niet waarom je je aangesproken voelt maar of het nu off-topic staat of niet, ik vind dat zo'n topics niet thuishoren op dit forum.
Ik ben er bij vanaf het begin en toen gingen 99% van de topics over treinen of modelbouw en ik vind het spijtig dat het nu vaker over grappen/ triestige zaken of andere zever gaat ...

janieburton

Citaat van: centauri167 op 28 februari 2016, 20:32:26 PM
Ik ben er bij vanaf het begin en toen gingen 99% van de topics over treinen of modelbouw en ik vind het spijtig dat het nu vaker over grappen/ triestige zaken of andere zever gaat ...

::)

99% van de topics is nog steeds trein gerelateerd en de overige 1% zijn dan de rubrieken:  "als jullie er ook een leuke hebben" of de "babbelhoek"  ;)

En ja het leven is nu niet eenmaal rozengeur en maneschijn er zijn ook nog triestige zaken.

En zeer juist je heb niet geschreven dat je het over mij had maar ik voelde me aangesproken

 

SuSke

Staat het je niet aan, dan lees je het niet.
Zo simpel kan het leven zijn, in plaats van je chagrijnig te voelen over iets dat je niet hoefde te lezen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Dat het zo niet verder kan is een goede en terechte opmerking. Maar totdat we er iets anders op vinden zijn dat wel de mensen die verkozen worden. We worden geleid door diegenen die "de meerderheid" wil. En als ik zie wat er allemaal op het net te zien en lezen is dan verbaast het me niets.

Toegegeven er is op elk verkiezingssysteem iets aan te merken. Maar de enige manier om er iets aan te veranderen is te gebruiken wat we hebben.

Alhoewel het hier in dit landje eerder een erfelijke functie lijkt, zoals in de middeleeuwen. Met de adel en het plebs. In plaats van dat het zoontje van de hertog de nieuwe hertog wordt, is het hier het zoontje van de minister dat minister wordt. En net zoals toen met de adel is de volgende generatie meestal niet beter dan de oude...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

Als je de steun krijgt van Jean Marie Le Pen en de karnavalsvereniging Ku Klux Klan dan ben je goed bezig of net niet ! :-\ :o :'(
dan toch maar liever Clinton (trouwens haar man was niet eens een slechte president als hij niet met andere dingen bezig was )

centauri167

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 februari 2016, 18:30:54 PM
Als je de steun krijgt van Jean Marie Le Pen en de karnavalsvereniging Ku Klux Klan dan ben je goed bezig of net niet ! :-\ :o :'(
dan toch maar liever Clinton (trouwens haar man was niet eens een slechte president als hij niet met andere dingen bezig was )

Het is niet omdat een oude gek als een Le Pen zogezegd steun geeft aan Trumph om nog eens in the picture te komen dat je Trumph dat kan verwijten. En de KKK geeft geen steun aan TRumph, het is door mensen zoals jij die zaken klakkeloos overnemen en dan nog wat aanpassen dat volledig verkeerde info ontstaat. Trump neemt geen afstand van iemand die hij kent en lid is bij de KKK, dat is het verhaal en tegelijkertijd wil hij de huidige KLan eerst laten doorlichten vooraleer hij ze momenteel kan beoordelen want zaken veranderen nu éénmaal.
Een goed voorbeeld: Abraham Lincoln was een REPUBLIKEIN die in zijn tijd nog meer als een hofnar werd beschimpt als TRumph nu, hij werd vergeleken met een aap.

Martin Welberg

Andere tijden he, de democraten waren conservatiever toen dan de republikeinen nu..

Neemt niet weg dat die Trump een idioot van het zuiverste water is en de wereld z'n hart vast moet houden, die oudste zonen van hem da's nog groter uitschot..

Havoc

Weet nog zo niet of het een idioot is. Hofnarren waren geen domme idioten, vaak het tegendeel. Hij zegt wat de mensen die voor hem kunnen/willen stemmen willen horen. Of het realistisch is, mogelijk of niet, zuiverste nonsense of absolute waarheid daar trekt hij zich nu allemaal geen bal van aan. Alle middelen zijn goed om verkozen te worden. En de mensen lopen erin, dat zin de idioten voor mij. Als je niet kan zien dat hij gewoon een rad voor je ogen draait, dan is het erg. Het enige programma dat hij heeft is verkozen te geraken, zijn programma, niet dat voor een bestuur.

Wat er daarna gebeurt is een ander verhaal.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Citaat van: Havoc op 29 februari 2016, 23:33:02 PM
Wat er daarna gebeurt is een ander verhaal.

Daar hou ik ook mijn hart voor vast  ::)
Verkeerd topic intussen lijkt me ... ("Als jullie er ook leuke hebben..." )
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw