Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

Even een plaatje met de mobiel tussendoor...
Zit vandaag lekker wat met olieverf te viespeuken, gaat wel lekker. Had zowaar precies de goede kleuren in huis voor lekker verspocht doorzichtig golfplaat op een metalen fabrieksgebouw.
DSC_0986 by Floris Dilz, on Flickr
en van binnen...
DSC_0987 by Floris Dilz, on Flickr

gebruikte kleuren:
op het doorzichtig spul vooral sienna naturel en een beetje gebrande sienna en wat kledders van dijksbruin en lampenzwart.
Op de rest van het gebouw van dijksbruin, lampenzwart voor de donkere wash, wat gebrande sienna erbij voor roest en chroomoxidegroen voor alg en andere groene viezigheid vooral onderaan.

heerlijk wat een kleuren er altijd in die rotte ouwe bende zitten...
dsc_0581 by Floris Dilz, on Flickr

guy holbrecht

Floris blijft ons maar verbazen met uiterst realistische modelbouw. Om duimen en vingers van af te likken.

Gr.
Guy

Kautenbach

Sprakeloos,  is dat onderste plaatje ook model ?

Floris


loebaske


RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Floris

zojuist maar eens naar de ikea geweest en een zwikkie lampen gehaald, was het zat dat mn proefopstellingmodule steeds compleet in het donker stond. Daar is nu verandering in gekomen.
DSC_0989 by Floris Dilz, on Flickr

maar es wat sfeerplaatjes geschoten van het spul tot nu toe... de nieuwe lampen zijn ledlampen en omdat dat moeizaam spul is qua lichtspectrum moet ik nog wat klooien met de camera voor ik de goede witbalans heb. Tis nu na wat proberen redelijk maar nog wat te groenig. Persoonlijk vind ik ledverlichting over het algemeen vrij waardeloos maar ik wil toch eens kijken of er niet wat mee mogelijk is want verlichting met ledspotjes zou mooi kunnen zijn als herfstzon, met enigszins gericht licht en het geeft geen warmte af wat met al dat gietharsspul wel prettig is. Bewolkt weer ervan maken met knalwitte TL-buizen erboven kan altijd nog, daarvan weet ik dat het werkt dus moet ik nu moeilijk gaan doen met iets anders.  8)

IMGP6679 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6677 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6674 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6666 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6665 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6670 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6641 by Floris Dilz, on Flickr

Morgen even vakantie en naar andermans treintjes kijken....  ;)

evan

#517
Die laatste foto spreekt wel enorm he?  Je krijgt al een collectie bij elkaar.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Floris

#518
Ja tis al best een berg troep op het moment. Heb ook al een griezelige berg autootjes waarvan het grootste deel nog gesuperd moet worden... Wel leuk om zo'n paar losse gebouwen al wat mee aan te kleden. Ondertussen zat ik nog wat verder te klooien, nog niet echt blij met witbalans maar goed, t mot maar even zo.
IMGP6683 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6685 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6687 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6691 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6692 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP6694 by Floris Dilz, on Flickr

EDIT:
tis een gevalletje leuk-voor-morgen maar eindelijk instellingen gevonden die wat acceptabels opleveren. pffff je moet als modelbouwert ook overal verstand van hebben geloof ik....  :-X
IMGP6700 by Floris Dilz, on Flickr

sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Maarten

met de groeten van Maarten

mark7758

Gaaf gedaan Floris.
Ik voel me gewoon weer thuis in omgeving Luik.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Chrisrail

#522
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Metpetergaathetbeter

#523
Iets wat mij niet veel overkomt SPRAKELOOS wordt ik hiervan !  ;D ;)

DFS