Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

Reeks 55 B-Models

Gestart door ERVIN, 01 oktober 2010, 13:03:10 PM

ems

Citaat van: Sicco op 11 januari 2016, 12:26:54 PM
Wat ik begrijp is dat voor het type 205 is bewust gekozen voor kleine afwijking van het origineel omdat de aanpassing anders veel te duur zou worden en dus niet rendabel. De keus was dus: geen tijdperk III versie of er één met wat zaken die niet helemaal perfect zijn. Zo zitten de roostertjes allemaal op dezelfde plek terwijl dit, zoals Peter aangeeft, in praktijk een aantal centimeters verschilde en is er hier niet gekozen voor een versie waar het rooster nog naast de cabinedeur zat.
Wat me wel opvalt aan de 205.017 zijn de luiken links naast de machinekamerdeur (en links van het nummer op de zijkant). Deze details ken ik niet zo goed, maar dit lijkt wel typisch voor de TP-III versie gewijzigd te zijn.

Modellen zien er weer erg fraai uit!
Groet, Edwin

pandur

Zou er een reden zijn waarom het aangekondigde nr 205.002 niet is weerhouden,
maar wel 205.017 , of heeft dit met de derde koplamp te maken ?
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

ERVIN

Mijn 5525 had nogal eens last van ontsporingen , vooral op wissels , de antislipbandjes zaten op de voorste as , ik heb die as nu verplaatst naar achteren , loc is nu een uurtje aan het bollen zonder nog maar één keer te ontsporen , dus geslaagd.

Wist je trouwens dat de laatste nieuwe versies van de 55ers geen antislipbandjes meer hebben , mijn 5508 althans toch niet.

SuSke

Dan moeten we bij VBV aans informeren naar welen zonder bondjes om die in te bouwen.

Mijn 5523 had gisteren ook redelijk veel problemen op een kruiswissel.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

55erke

hoy

5509 New look is al uitverkocht... Blijkbaar populair die nieuwe kleuren :-)
Ze brengen nu de 5501 in New look uit.
greets

the_gold

Even draadje oprakelen.

Mijn 2dehands aangekochte 5509 rijd snoerhard.
Ik zou graag de snelheid aanpassen, ergens zie ik op de ecos maximumsnelheid staan. Wanneer ik de snelheid halveer gaat hij automatisch terug naar het originele.

Iemand een handleiding en eventueel een lijst cv's met uitleg?

Johnnytrein

Wauw Suske problemen met uw Toetsenbord?  ;)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Michael

Citaat van: Johnnytrein op 30 januari 2022, 05:52:07 AM
Wauw Suske problemen met uw Toetsenbord?  ;)
Je reageert op een bericht uit 2016!
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

SuSke

Was toen nog les aan het volgen om onzin op het forum te zetten  ;D ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

adrievans

Citaat van: SuSke op 30 januari 2022, 12:41:56 PM
Was toen nog les aan het volgen om onzin op het forum te zetten  ;D ;D ;D

Goed gelukt ,je hebt vele volgers 8) 8)

Edwy

Wat bedoel je dan met snoeihard, je kan toch doseren? Hoe pas je zoiets aan? En staat alles niet gelijk van die locs?

the_gold

Dat de loc bijna uit de baan vliegt waneer je het volledige sound wil horen in hoge toerentallen. Dat het misschien in het echt zo snel gaat ok, maar hier lukt dat niet  ;D

Daarom dat ik zeg 2dehands. De vorige eigenaar kan met de cv's geknoeid hebben.

Rangeerduivel

Nicolas,
De max snelheid regel je met CV5...

;)

janieburton

Citaat van: the_gold op 29 januari 2022, 18:47:36 PM
Even draadje oprakelen.

Mijn 2dehands aangekochte 5509 rijd snoerhard.
Ik zou graag de snelheid aanpassen, ergens zie ik op de ecos maximumsnelheid staan. Wanneer ik de snelheid halveer gaat hij automatisch terug naar het originele.

Iemand een handleiding en eventueel een lijst cv's met uitleg?

Ik weet het niet zeker, ik twijfel maar is het niet beter als men een 2de hands loc aankoopt met een decoder in om die dan eens te resetten(dacht dat via functie 8 zou kunnen zijn) zodat alles terug naar de "fabriekswaarden" staan en als dat niet helpt om een andere decoder in te plaatsen 

the_gold

Ik gebruik de ecos zo weinig dat het even zoeken zal worden. Alvast bedankt voor de tips.

Gisteren vond ik iets terug om de fabrieksinstellingen terug te zetten. Bleek dat van de ecos zelf te zijn i.p.v de loc waardoor een 40 tal locs gewist zijn  ::).