Nieuws:

Nu in MSM 262 TREINSAMENSTELLING: Containershuttle Zeebrugge-Antwerpen anno 2025

Hoofdmenu

Die Schwarzwaldklinik

Gestart door Peter, 02 juli 2015, 11:40:20 AM

Peter

Ja, dat is inderdaad een probleem bij de meeste bouwdozen, dat ze wat foefelen met de schaal.
Maar....ze hebben een beetje gelijk, willen ze bouwdozen verkopen.
Bij de gebouwen die ik zelf gebouwd heb, schrik je van de afmetingen.
Zo is bv. station Boom meer dan 70 cm lang, is mijn Schwarzwaldhof eigenlijk niet geschikt om op mijn baan te staan, en nipt past het station Gengenbach op mijn baan omdat het niet te hard opvalt dat het groot is.
Het zij zo. We willen allen loks, rijtuigen, voertuigen en figuren op schaal maar voor gebouwen en zelfs de bomen van Jos (grove den) schrikken we terug, want hoeveel hier hebben bomen van 30 cm en meer op hun baan?
Met vriendelijke groeten
Peter

centauri167

Klopt Peter, het is inderdaad een beetje raar hoe we willen dat rijtuigen en locs volledig in schaal zijn, mag geen mm speling op zitten en bij gebouwen en bomen mag het afwijken à volonté waardoor men stations krijgt die zo groot zijn als één rijtuig en waar men dan met een hele sleep ervoor zit ...
Modelbouwers zijn toch rare jongens ...  ;)

Gerolf

Het is verbazend hoe grootgebouwen kunnen worden als je echt op schaal bouwt. Mijn stadhuis is bijvoorbeeld bijna een halve meter hoog ... http://meb.gerolf.be/scenery/gebouw/nstadhuis.htm
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Thommy

achteraan zetten om diepte te creëren  ;D
maar idd, als je iets perfect op schaal maakt, dan is een huis snel ERG hoog en erg breed.
Greetz

Thommy

marc goovaerts

Toen Theo Huybrechts op een expo een HO-locje bij zijn Budingen in miniatuur plaatste, dan leek dat ook uitzonderlijk kleiner dan op de meeste niet-schaalgetrouwe banen. Tiens, waar houdt Theo zich ondertussen eigenlijk mee bezig ?

Snobby Crash

Hey Peter !!!

Net terug van vakantie, en wat zie ik hier, dat jij in tussentijd eventjes de bouwdoos in elkaar hebt gezet !
Alereerst ben ik heel erg blij dat het resultaat prachtig is, en dat de bouwdoos nog netjes compleet was.
De history van deze bouwdoos is vrij eenvoudig. Deze komt van een vriend die is overleden, en de doos heeft
jarenlang ongeopend in een slaapkamer gestaan. Ikzelf had eer ik de bouwdoos te koop aanbood eerst zo goed
en kwaad mogelijk alle stukken (nummers) nagekeken met de bouwplannen en zag dat dit goed zat.

Al bij al is dit toch wel een heel prachtig model hoor ! Ik had geen benul dat dit bouwpakket toch nog vrij groot zou zijn.
In elk geval ben ik heel erg tevreden dat jij tevreden bent en dat ik je iets heb kunnen verkopen waar jij reeds jaren op zoek naar was !

Binnenkort kom ik je wel nog eens opzoeken als ik wat meer tijd heb, ik denk heel wat van je te kunnen leren !

Trouwens, als je in de buurt van Temse bent ook steeds welkom he !

Groeten en succes met het inplaatsen van de kliniek op je baan !

Geert