Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Insolventie Modern Gala?

Gestart door guydhaese, 09 juni 2015, 22:56:17 PM

dion

Citaat van: Jurgen op 27 juni 2015, 11:26:01 AM
Citaat van: dion op 27 juni 2015, 10:32:14 AM
En voor wie geen Frans kan lezen. ;D


Hier.

Helaas nog steeds geen vooruitgang in wat er nu staat. ;D

Een cursus franse taal hoef je mijn niet aan te bieden wordt toch niets. Heb niets met de franse taal. Zal nu even bukken voor de evt. kritiek. ;)
Groeten, Dion
Stationsplein Baden Baden http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,6805.0.html

dgrr57

Citaat van: dion op 27 juni 2015, 10:32:14 AM
En voor wie geen Frans kan lezen. ;D
Systranet eens gebruiken  ;)

CiteerEen nieuws van L.S.Models
Een vaak valse informatie, heeft soms uitbundige geruchten helpen propageren, over de L.S.Models-productie.
Dat wat wordt gebleken te zijn, is het dat Modern Galabanket, de voornaamste fabrikant voor L.S.Models goed faillissement heeft gedaan, en dat de vormen van het merendeel van de modellen momenteel onbereikbaar zijn. Daniel Piron wil ze terugkrijgen, hij hoopt het, aan het einde van de zomer, aangezien hij eigenaar hiervan is. Gedurende deze tijd zal het voorziene rollend materieel H0 weggaan, want 'hij wordt elders (in andere Chinese fabrieken en in Spanje) geproduceerd: EVS-wagons met twee assen (voorzien voor binnenkort), graanwagons aan bogies Gierst, auto's Russische bedden. De aangevangen met studie van sommige wordt andere modellen voortgezet, het is het geval van Franse auto's UIC de ER. Daniel Piron lijkt niet bezorgd en verzekert zelfs dat de herdistributie van de L.S.Models-productie op vier andere plaatsen deze zal revitaliseren!

of een avond cursus Frans volgen. Ik heb 4 jaar Nederlands gevolgd en ja ... dat helpt  ;D ;D ;D

ceuleer

Citaat van: dion op 27 juni 2015, 18:43:19 PM
Een cursus franse taal hoef je mijn niet aan te bieden wordt toch niets. Heb niets met de franse taal.

Bij mij is die taal ook een ramp, de laatste tijd kom je hier meerdere anderstalige topics tegen.
Een link van een buitenlandse modelspoorwinkel is geen probleem, maar een tekst in een andere taal, dat is niks voor mij.
Waar is de tijd van 'Vlaanderen Boven".....

doomslu

Tja, talen aanleren is niet voor iedereen weggelegd, ik begrijp het.
Op school was het voor mij ook niks, maar in de treinwereld is het wel leuk als je Franstalige, Engelstalige en Duitstalige websites en tijdschriften kan lezen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

B_Modelbouw

Of mandarijns ...

Dhr. Daniel blijft het alvast positief inzien, al wordt het nog een woelige oosterse zomer.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


dgrr57

Citaat van: ceuleer op 27 juni 2015, 21:33:41 PM
Citaat van: dion op 27 juni 2015, 18:43:19 PM
Een cursus franse taal hoef je mijn niet aan te bieden wordt toch niets. Heb niets met de franse taal.

Bij mij is die taal ook een ramp, de laatste tijd kom je hier meerdere anderstalige topics tegen.
Een link van een buitenlandse modelspoorwinkel is geen probleem, maar een tekst in een andere taal, dat is niks voor mij.
Waar is de tijd van 'Vlaanderen Boven".....
Misschien eens nadenken waarom die teksten niet in het Nederlands bestaan   :(
Maar wees gerust, ik zal mijn informatie nog maar alleen doorgeven aan mensen/forums die een beetje meer open minded zijn  ;)

marc goovaerts

Patrick,
Je kan gerust zijn, daarvan zitten er op dit forum waarschijnlijk toch in de meerderheid.

doomslu

Citaat van: marc goovaerts op 28 juni 2015, 00:27:28 AM
Patrick,
Je kan gerust zijn, daarvan zitten er op dit forum waarschijnlijk toch in de meerderheid.
Dat denk ik ook, maar dat weet Patrick.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ceuleer

Citaat van: dgrr57 op 28 juni 2015, 00:02:03 AM
Maar wees gerust, ik zal mijn informatie nog maar alleen doorgeven aan mensen/forums die een beetje meer open minded zijn  ;)

Dus iedereen die informatie vraagt in de "eigen moedertaal" is volgens jou niet "open minded".
Je moet het maar durven zeggen......

Gerolf

Nu maak je toch een vreemde redenering, Gunter  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dion

#100
Citaat van: dgrr57 op 27 juni 2015, 20:52:29 PM

of een avond cursus Frans volgen. Ik heb 4 jaar Nederlands gevolgd en ja ... dat helpt  ;D ;D ;D

Avond cursus geen optie, ben vaak dan niet thuis. ;D

Spreek 4 talen lijkt mij voldoende. Frans is dan de uitzondering.
Groeten, Dion
Stationsplein Baden Baden http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,6805.0.html

Cozzy

Citaat van: ceuleer op 28 juni 2015, 10:58:19 AM
Dus iedereen die informatie vraagt in de "eigen moedertaal" is volgens jou niet "open minded".
Je moet het maar durven zeggen......

Het forum is een plaats dat mensen verenigt met een gemeenschappelijke interesse/hobby en waar je ook informatie kan delen.
Wat mij in deze stoort is dat degene die info deelt erop aangekeken wordt dat het niet in " 't Vlaams is".... internet is internationaal... dus ga je jezelf dienen aan te passen aan het internet, het internet zal dit niet doen aan jou.

Het is een koud kunstje om de grote lijnen (of meer) duidelijk te krijgen wanneer je de tekst door een vertaalwebsite stuurt. En zelfs wanneer dit niet lukt zal een vraag in de zin van "Goh, is er iemand die dit voor me kan vertalen want ik ben geen kei in X" snel beantwoordt worden. "Vlaanderen boven" daarentegen bezorgt me kippenvel en getuigt van weinig flexibiliteit.

Just my 2 ct (*)

(*) Enkel mijn gedacht  ;)
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

dion

#102
Gelukkig jou gedachten. ;)

Want op sommige punten heb ik andere gedachtes.

Maar ik zal mijn bijdrage de volgende keer wel in een taal neerzetten die niet van zelf sprekend is. Of is het misschien verstandig op een forum de taal te gebruiken die erbij hoort. Welke taal dat dan ook is.

Verder ga ik er niet meer op in en sluit dit gedeelte af. Gaarne verder over oorspronkelijk onderwerp.
Groeten, Dion
Stationsplein Baden Baden http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,6805.0.html

Ben

Ik lees in m'n beste Frans dat meneer Daniel Piron "zich geen zorgen maakt" en dat de hele situatie "nieuwe energie geeft".

Dat wordt dan hoog tijd want de beloften en de levertijden van LsModels zijn al jaren ongeloofwaardig en dramatisch slecht.

Gr, Ben.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Ben op 28 juni 2015, 12:01:32 PM


Dat wordt dan hoog tijd want de beloften en de levertijden van LsModels zijn al jaren ongeloofwaardig en dramatisch slecht.

het probleem is dat Lsmodels de Franse, Duitse,Zwitserse,Oosteuropese en de Oostenrijkse markt heeft ontdekt ! en de Belg. markt eigenlijk peanuts is :-\