Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Insolventie Modern Gala?

Gestart door guydhaese, 09 juni 2015, 22:56:17 PM

ward

Dan moeten ze er niet meer gemaakt worden, want onderaan mijn 23 staat "VBV, made in china en dan MG"
Ik hoop alleen maar dat er een andere fabriek zal zijn die de kwaliteit van hun zal kunnen evenaren.
Maar als Kristof VBV zegt dat hun andere modellen daar niet worden gemaakt, is er allesinds nog voldoende hoop.

Mvg  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

OlivierV

De eerste lichting 23's van van biervliet was wel modern gala hoor ... Soit, het is in ieder geval vervelend!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

centauri167

Citaat van: stoomlokje op 12 juni 2015, 13:47:47 PM
Heb van Kristof VBVL de bevestiging gekregen dat de 59 Niet bij Modern Gala wordt gemaakt, evenzo voor de reeksen 23 .., ..25 ... , alsook voor de Bolle Neuzen  .
Al deze worden bij andere fabrikanten vervaardigd. ;)
Alleen de Duikbril werd er nog gemaakt  :( :'(, maar men is bezig om de matrijzen er weg te halen.

gr.
Saskia

Had ik dus gelijk, denk dat dat onlangs op hun site stond dat door redenen buiten hun wil om, er serieuze vertraging zou zijn voor de sprinters alias de duikbrillen.

Hopelijk kan LSmodels hun mallen recupereren of ik vrees voor hun het ergste ...

Jurgen

Als Modern Gala eigenaar is van de mallen is er een probleem. Dan hoort dit bij de inboedel die verkocht zal worden om de schulden te betalen.
Is LS Models of VBV de eigenaar, dan zal het gewoon heel wat bloed, zweet en tranen kosten om de mallen terug te krijgen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: Jurgen op 12 juni 2015, 17:05:09 PM
Als Modern Gala eigenaar is van de mallen is er een probleem. Dan hoort dit bij de inboedel die verkocht zal worden om de schulden te betalen.
Is LS Models of VBV de eigenaar, dan zal het gewoon heel wat bloed, zweet en tranen kosten om de mallen terug te krijgen.

Ja,
maar in het eerste geval zal het dan wel zeer lang duren eer er terug een model verschijnt daar er dan nieuwe mallen moeten gemaakt worden,tenzij iemand die plannen heeft met/voor de bepaalde modellen de mallen kan kopen.

In het tweede geval,de curator legt geen beslag op goederen die zich in het falliete bedrijf bevinden als duidelijk is dat die goederen eigendom zijn van iemand anders.
En daar zullen de eigenaars ervan wel de nodige bewijzen kunnen van op tafel leggen denk ik.
Maar gemakkelijker zou het in ieder geval zijn moest het alllemaal bij de deur zijn...

;)

Martin Welberg

Volgens mij houd niemand hier rekening met een doorstart...faillissement is vaak een makkelijke manier om van je personeel af te komen...daarnaast het is China waar nog steeds veel overheid gereguleerd is

centauri167

Weet er eigenlijk iemand wat de reden van dit faillissement is. Je zou vermoeden dat hun orderboekje goed gevuld was ...

Herwig

bericht  #27:     " de VBV HLD reeks 59  (MSM-actie-loc en volgende) wordt  NIET  bij Modern Gala geproduceerd "

Goed, want we mogen toch veronderstellen dat tevens    Luc Dooms & Cie    reeds langer op de hoogte was van het Chinese feit dat:
-  er serieus wat loos is/was bij Modern Gala.
-  maar ook dat deze reeks 59 helemaal   NIET  zal worden vervaardigd bij Modern Gala .

't Zou anders nogal sterk zijn geweest als Luc dan nog, tot op heden, gezellig al onze aanbetalingen/voorschotten voor de MSM-actie-loc zou blijven inzamelen.

Wel hopen dat die Chinese treintjesfabrikanten   NIET   alle min-of-meer (financieel) met elkaar verbonden zijn, anders ... .


Sicco

Citaat van: Herwig op 12 juni 2015, 23:28:10 PM
bericht  #27:     " de VBV HLD reeks 59  (MSM-actie-loc en volgende) wordt  NIET  bij Modern Gala geproduceerd "

Goed, want we mogen toch veronderstellen dat tevens    Luc Dooms & Cie    reeds langer op de hoogte was van het Chinese feit dat:
-  er serieus wat loos is/was bij Modern Gala.
-  maar ook dat deze reeks 59 helemaal   NIET  zal worden vervaardigd bij Modern Gala .

't Zou anders nogal sterk zijn geweest als Luc dan nog, tot op heden, gezellig al onze aanbetalingen/voorschotten voor de MSM-actie-loc zou blijven inzamelen.

Wel hopen dat die Chinese treintjesfabrikanten   NIET   alle min-of-meer (financieel) met elkaar verbonden zijn, anders ... .

Ik neem aan dat "Luc & Cie" de opdracht bij Van Biervliet hebben neergelegd en niet direct bij de producent...

Dat er iets rommelt is al enige tijd bekend, maar het kon zo ook niet langer. Er was een hele onnatuurlijke, haast communistische situatie ontstaan waarin ene bedrijf doet alsof het enorme hoeveelheid producten afneemt waar in praktijk maar een miniem percentage van geproduceerd wordt - met niets anders dan slachtoffers als gevolg. Dat kon iedereen zonder roze bril al jaren geleden zien aankomen. Vraag is wie er als eerste aan te onder gaat, MG, LSM of beide.

Voor wat betreft de Van Biervliet modellen in samenwerking met LS Models zijn de problemen met de 23 al enige tijd geleden voorzien, vandaar dat daar nu geen probleem mee is áls dit verhaal waar is (dat valt af te wachten). Dat ligt aannemelijk anders voor de andere modellen in deze samenwerking (de Duikbril en de 60/proto 60, waar overigens niet direct nieuwe varianten van gepland waren)

Groet, Sicco

yannickvw

De 55 en bolle neuzen, van waar komen die?

thor

.... en de Desiro van VBV wie fabriceert die ?
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Vosje

#42
Ik zeg al niks meer, al weet al veel meer.

Sicco

Bovenstaande is allemaal geen MG

SuSke

Sorry guys, maar in de internationale markt speelt onze Euro helaas nog NIET mee. Alles wordt uitgedrukt in US-dollar en als die wat sterker wordt dan onze Euro hebben wij brute pech.
Je kan misschien solliciteren bij de FOD financiën om de prijs van modeltreintjes ook in de index van consumptieprijzen te laten integreren, maar ik vrees dat je van een kale reis terug thuis komt.

VBV heeft de bui bij LSM al lang zien hangen, en als je eens een paar uurtjes tijd hebt en mat Jacques en Kristof praat (niet lult of zaagt) krijg je wel te horen dat VBV al lang bezig was om alternatieven uit te zoeken.

Voor de anti-chinees freaks, start een eigen business op en leer met scha en schande hoe hard het werken is eer je een beetje geld kan op zij leggen, en hoop dan dat de FOD Financiën je niet viseert.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.