Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Mehano HLE 26

Gestart door ricky56, 05 augustus 2007, 07:08:27 AM

PeterBrz

Dus is het mogelijk om continue het geluid van de compressor aan te laten staan, omdat dit in de werkelijkheid ook mogelijk is?

Groeten, Peter

13erke

citaat:
Geplaatst door PeterBrz

Dus is het mogelijk om continue het geluid van de compressor aan te laten staan, omdat dit in de werkelijkheid ook mogelijk is?

Groeten, Peter

Ja, dit is mogelijk.

itchy

Ik heb de 2628 met sound gekocht, nu heb ik daar een vraagje over: weet iemand iets over de beschrifting? Op de zijkant is het loknummer aangebracht in Univers dus het lettertype van tijdperk V, maar op de fronten is het het oude tijdperk IV lettertype plus gele trapezium.  Is dat een foutje van Mehano of heeft die lok echt zo rondgereden?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Memling

Bij de Reeks 26;
Sound op F1,
Hoge en lage Hoorn, F2 en F3
F4 compressor
F5 geluid van het koppelen
F6 optrek rem/rangeerversnelling
F7 zanden
F8 korte hoorn
F10 fluitsignaal
F12 JH

F14 stationsaankondiging(Ned)
F15 stationsaankondiging (Frans)

Zodra men wil rijden gaan de ventilators

Bijkomende tip:
de aansluitdraden van de RODE leds (??n van de drie blauwe draden) lossolderen en na ongv 2,5 cm verlengen aan de aansluitingen 15 en 15 van de 21 pol stekker solderen.

Met function mapping kan men dan de rode lichten afzonderlijk aansturen (AUX 1 en AUX2)

Bijkomende TIP2:
Indien je over de programeerbox van ESU beschikt dan kan je het ventilator geluid in een soundslot onderbrengen en vervolgens dit slot door een functietoets laten activeren. Zo kan je ook stilstaand de ventilatoren laten draaien.

Spoorse groeten
Memling

knibbelknabbel

Citaat van: Memling op 14 maart 2010, 19:46:13 PM

<font size="3"><b>Bijkomende tip:</b></font id="size3">
de aansluitdraden van de RODE leds (??n van de drie blauwe draden) lossolderen en na ongv 2,5 cm verlengen aan de aansluitingen 15 en 15 van de 21 pol stekker solderen.

Met function mapping kan men dan de rode lichten afzonderlijk aansturen (AUX 1 en AUX2)

Heb je daar een fotootje van van de printplaat?

Jurgen

Citaat van: knibbelknabbel op 01 juni 2015, 14:53:23 PM
Citaat van: Memling op 14 maart 2010, 19:46:13 PM

<font size="3"><b>Bijkomende tip:</b></font id="size3">

Heb je daar een fotootje van van de printplaat?

De laatste reactie in dit draadje is uit 2010 en de man zelf is sinds 2011 niet meer actief geweest. Ik denk niet dat je veel reactie van hem zal krijgen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

loebaske

Heeft dit dan nog zin dat dit draadje blijft bestaan, want veel leer je er niet uit....

Break302

Is dit voldoende

Jos

knibbelknabbel

Dankuwel! Ruim voldoende ;D

Je ziet dat deze draadjes nog wel nuttig kunnen zijn hé :)

Snobby Crash

Hey beste modelbouw vrienden!

Ik heb ook deze loc en moet een antislipbandje vervangen! Ben al een dik uur bezig om het onderste deel van de wielen los te maken zodat ik het desbetreffende wiel er kan uitnemen en het bandje vervangen.

Heb reeds internet afgespeurd, maar niets te vinden hoe ik deze los kan krijgen...

Iemand hiermee ervaring?

thanks, Geert   

Break302

Misschien brengt dit opheldering !

20230628_234813 by Jos Gillard, on Flickr

Jos

Snobby Crash

Bedankt Jos, duidelijk! Ik probeer dit deze avond!
Dus mits een schroevendraaier ertussen te plaatsen en een beetje te wringen komt dit onderdeel los!

Thanks! Geert