Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Mooiste trein traject in België

Gestart door viking, 11 mei 2015, 20:21:12 PM

viking

Ik heb van de NMBS een gratis weekend ticket met upgrade naar eerste klas gekregen voor mijn verjaardag  :D
Mooie geste die als een verassing in de bus viel deze middag.

Nu ben ik op zoek naar het mooiste treintraject van België :D

Ik ben van plan het ticket te gebruiken om een dag te treinen naar een grensstation en te genieten van een mooi traject!
Ik vertrek vanuit Halle (Brussel).

Alle voorstellen zijn welkom.
alvast bedankt

Grts

Johan

Gerolf

Dat heb ik enkele maanden geleden ook gehad. Met het vrouwke toen een dagje Arlon gedaan...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterVG

Het mooiste treintraject.
Dan zou ik lijn 42 aanbevelen. Al valt er in grensstation Gouvy niet veel te beleven. Je kan er wel wandelen door de natuur. Lijn 37 met Verviers of Spa is een prima alternatief.

viking

Tks Gerolf
Mijn eerste gedacht was ook Arlon, heb daar nog opleiding gevolgd in Stockem omscholing van Pantsertp naar Recce/Lt Inf  ;D.
Eens zien of er andere voorstellen komen.
Ben eens benieuwd

Grts

Johan

Intussen Peter zijn voorstel gezien lijkt ook mooi

Gerolf

Verviers hebben we ooit met een Sorry-Pass gedaan - ook leuk  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loco

Ik zou naar Houyet of Gendron Celles gaan en daar een mooie wandeling maken. Daarna kan je nog doorrijden tot Bertrix en vervolgens naar Libramont. En met een snelle verbinding ben je zo weer thuis. In Gendron Celles heb je vlak tegen het station nog een redelijk goed café-restaurant. In Houyet heb je een frituur en een bakker, maar van een restaurant ben ik niet zeker.
Geniet van je daguitstap

755philippe

Inderdaad zoals Gerolf zegt is dit een prachtig trajekt. 30jaar geleden heb ik dit trajekt met mijn ouders dikwijls gedaan. De trein nemen in Dinant richting Bertrix. Wanneer deze lijn nog niet voorzien was van bovenleiding namen we er de rode railbusjes type 45 als ik mij niet vergis. Een prachtig station dat nu spijtig genoeg is afgebroken was dat van Vonêche met het bijhorende goederen-opslag (ref ex-Jocadis). Hier was een grote houtzagerij. Ook prachtige tunnels zijn op deze route te zien en natuurlijk prachtige natuur. Ik zou nog eens hier de trein moeten nemen want daar heb ik wel heimwee naar. Zeker al 20 jaar dat ik deze route niet meer heb genomen maar misschien wie weet deze zomer. Een aanrader !!!

Mvg

755philippe

argilla

Is dat lijn 166 naast de N95 ????  of heb ik het mis voor?  want dat is idd een heel mooie lijn. 8)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

755philippe

Hallo,
Is inderdaad lijn 166.
mvg

755philippe