Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

NMBS bestelbus Brekina

Gestart door GDE, 10 mei 2015, 12:04:01 PM

GDE

Op de beurs in St Ghislain zag ik de NMBS bestelbus MB L 406 D transporter die recent werd uitgebracht door Brekina (artikelnummer 36834) . Deze bestelbus zou geproduceerd zijn geweest vanaf het jaar 67. Het model van Brekina heeft de gele kleur. Nu vraag ik me af vanaf wanneer de gele kleur op deze voertuigen werd toegepast? Ik weet dat vroeger de voertuigen bij de NMBS de groene kleur hadden maar rond welk jaartal werden deze geel?

Jurgen

Ik ben in 1982 geboren en heb de voertuigen van de NMBS nooit in het groen weten rijden. Het kan natuurlijk zijn dat ik gewoon te jong ben om het me te herinneren.

Er zullen waarschijnlijk wel kenners op het forum zitten die meer info kunnen geven.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rixke rail

Ik zie op foto's de eerste gele werkkledij verschijnen eind jaren '70.
Mogen we dan aannemen, dat de geelzucht ook bij de wegvoertuigen toesloeg ?
Edit : bij de krachtvoertuigen begon die trouwens in '77-'78.
Modelspoorse groeten,
Eric.

Zie artikel HIER
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

59erke

De gele kleur werd ingevoerd vanaf 1976 met de aankoop van de Fiat 242, Fiat Fiorino en de Iveco OM.

Dus de mercedes waarvan hier sprake is zou in het groen verschenen zijn

Citaat van: loco op 29 oktober 2013, 05:10:14 AM
Soms moet je geluk hebben in het leven. Anderen zijn voor het geluk geboren.
Is het dit wat je zoekt?

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

GDE

Bedankt iedereen voor de reacties en info en ook voor de zeer interessante foto's.  Hopelijk komt er nog een groene versie daar ik mijn verzameling tussen 1971&1975 plaats.