Groepsaankoop Printjes "alles-etende-Led"

Gestart door Gerolf, 25 maart 2015, 12:05:37 PM

Gerolf

Ik heb dat "allesetertje" intussen eens in smd getekend: 9 x 25 mm voor een enkelzijdig printje
Mét een trimmertje, zodat de lichtsterkte af te regelen is, en daarna "doosje dicht en klaar"
Het zou nog kleiner kunnen, maar dan wordt het dubbelzijdig (en lastiger om te bouwen)

Zo'n printje is trouwens ook bruikbaar voor andere led-toepassingen (lantaarns, binnenverlichting, ...)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

Citaat van: Gerolf op 25 maart 2015, 12:05:37 PM
Ik heb dat "allesetertje" intussen eens in smd getekend: 9 x 25 mm voor een enkelzijdig printje
Mét een trimmertje, zodat de lichtsterkte af te regelen is, en daarna "doosje dicht en klaar"
Het zou nog kleiner kunnen, maar dan wordt het dubbelzijdig (en lastiger om te bouwen)

Zo'n printje is trouwens ook bruikbaar voor andere led-toepassingen (lantaarns, binnenverlichting, ...)
wanneer start de massaproductie? ;)

SuSke

Zal eens tellen hoeveel ik er kan gebruiken  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

bellejt

#3
kunnen we mss afspreken om de onderdeeltjes in hong kong te bestellen in grote hoeveelheid en te verdelen.Of ik stuur de linkjes rond.Ik vind daar nogal snel mijn weg om de goedkoopste te vinden.Printjes kunnen dan mss in envelop verstuurd worden naar iedereen.

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

loebaske

wie wil wat....ik kan er 15 printjes gebruiken, indien iemand die kant en klaar wil, ben ik bereid die te bestukken, eventueel componenten kan bellejt bestellen of de link doorgeven...
Laat maar komen gasten...

Gerolf

Er is dus interesse ...
Ik zal eens bekijken hoe ik de printjes zo voordelig mogelijk kan etsen
Als anderen die plaatjes willen versnijden, boren en bestukken: graag  :)

Ik splits dit topic even af - zodat de rest over sluitlichten kan gaan.
Alles-etende ledjes is immers een ander verhaal ;-)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

bellejt

hier ook vrij veel interesse voor een 15 stuks.Zodra ik een printje heb kan ik wel onderdeeltjes bestellen.Is meestal een 3 à 5 tal weken wachten eer ze er zijn vanuit hong kong.Maar het prijsverschil is enorm met hier.Ik bestel meestal per 20 of 50 of 100 stuks.
Las ht SMD zou zijn moeten er toch geen gaatjes geboord worden ? Of mss voor het potmetertje ?

Gerolf

Indien Johnny (Belleyt) of iemand anders elders wil shoppen:

Deze onderdelen "passen" op mijn ontwerpje:

LM317LD = 155584 bij Conrad - 0.24 € indien per 10
Brug Diotec MYS40 = 140722  bij Conrad - 0.14 € indien per 100
Koolfilmtrimmer 1kΩ  = 674841  bij Conrad - 0.14 € indien per 100

Verder nog: 0805 weerstand 220 à 330Ω en 1206 condensator 1µ/50V

Gaatjes zijn nodig voor de trimmer (smd is duurder) en om gemakkelijker aan te sluiten
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

gardevil

Hier ook zeker interesee oor een aantal (moet nog tellen hoeveel )
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

dani

ik heb ook interesse..   laten we zeggen 10 stuks om te beginnen ?
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Bolje

Ik wil ook wel meedoen.

Een 10-tal zou goed zijn.
Vele groeten,
Ronald

reeves


bellejt

ok ik ga dan de volgende dagen op zoek naar de leukste prijs voor 100 stuks van elk.Zal dan een verslagje zetten met de mogelijke prijzen en dan kan ieder berekenen wat een printje kost.
Ps: zal wat zoekwerk vragen want moet conrad overzetten naar hong kong ;)
Maar als ik morgen eens tijd heb tussen enkele werkjes door , moet dat wel lukken.

PS2 : ben heel blij dat dit zo snel en met zoveel samenwerking op dit forum kan plaatsvinden  ;)  ;D