Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

De eerste loc serie 51 volgende week leverbaar

Gestart door BD1701, 02 april 2006, 15:07:37 PM

Anarchy

Veel plezier met de nieuwe loc's! De 5001 is net diegene die ik niet ga nemen. Het blauw op zich valt al bij al wel mee, maar ik vind dat het zwarte dak wat afsteekt tegen de blauwe livrei.

Jeroen

janjozef

de 5001 staat niet op mijn lijst, te korte rij periode; koop liever een 51.

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Peter

Jan ik kijk slechts een beetje naar de inzetbaarheid.
Ik ken er een paar die perfekt een bepaalde tijd naagebootst hebben, en dit is prachtig, zeker als je zoals de ene Bayern tijdperk I en de andere doet Deutsche Reichsbahn tijdperk II (Mr. Casanova bekend uit de MIba), maar je moet het willen. Ik hou het gewoon op vanaf ongeveer 1950 tot nu, en bij eventuele opmerkingen zeg ik gewoon dat het een museums rit of zoiets is. Een bezoeker blijft een uurtje of zo, en nadien is die baan helemaal van mij, met mijn ideeen en goesting.
Trouwens: de 5001 (namaak) heeft ook nog eens gereden in 1992 en zelfs nog later
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

Zal niet veel van in huis komen, om tufken zijn magazijn
te gaan opruimen, was daar onlangs en zijn vrouwke ging
dat met hem doen [V] pfffff
en peis dat er daar het ??n en ander staat waar we niet
van weten, en best kunnen gebruiken  [:)][:)]

Enne...men kan nog altijd (tussen haakjes) van de 51 een type
60 uitbrengen, de kast is wel niet helemaal korrect....
maar als die niet in de vitrine kast komt te staan, zal men
dat niet merken als die op uw baan voorbij rijdt....

Anarchy

Kan het dat ik hier ooit op het forum gelezen had da Mehano misschien een reeks 60 zou uitbrengen. Of kan ik enkel gelezen hebben dat ze dat zouden kunnen doen? Want dat zou ik wel zien zitten. Zo na reeks 27 uit te brengen ofzo [:)]

ronny-vdv

De reeks 60 zal zeker nog door Mehano uitgebracht worden. Nog wat geduld.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Anarchy

[8D] da's heel goed nieuws. Staat dat vast dat ze die uitbrengen?
Maar zal wel nog lang duren maar da's geen probleem, zolang die er maar komt. Want zoals ze er de laatste tijd uitbrengen is het niet meer te volgen.

loebaske

Voila, dan hebben we binnen enkele jaren weer een ferm machien
op onze baan, we waren gelukkig met den type 60 van KMB (zoals ikke)
maar die is ondertussen verhuisd naar de rommelkast, en als Mehano
zo blijft kwaliteit leveren, zal die machienes nog lang rondjes
rijden op onze banen.

rixke rail

Bedoelen we nu de prototypes van de reeks 60 (= +/- reeks 51, maar dan BB i.p.v. CC) of de reeksuitvoering (cf. KMB) ?
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

TrainTechnology

Even ter info voor de ge?nteresseerden: onze aangekondigde nieuwe verlichting voor de 51 is leverbaar. Vraag maar na bij je vakhandelaar !

Fabrikant: Train Technology
Artikelnr: 1051

Verder geen commerci?le info hier... [;)]

Mattias

modelbaanHO

Het type 60 dat Mehano zou kunnen uitbrengen is niet hetzelfde model van het type 60 uitgebracht door Klein. De voorserie of prototypes van de reeks 60 (6001-6006) hadden dezelfde kast als de 51, alleen was de kast korter en had de lok 2-assige draaistellen.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

rixke rail

citaat:
Geplaatst door modelbaanHO

Het type 60 dat Mehano zou kunnen uitbrengen is niet hetzelfde model van het type 60 uitgebracht door Klein. De voorserie of prototypes van de reeks 60 (6001-6006) hadden dezelfde kast als de 51, alleen was de kast korter en had de lok 2-assige draaistellen.

Dat is dus diegene die ik bedoelde, beste Luc !
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Anarchy

Idd kheb net even info opgezocht. Ik zou het alvast niet erg vinden moesten Mehano de reeks 60 prototypes uitbrenge! [;)] Maar de uiteindelijke reeks 60 zou ook zeker niet misstaan. We blijven hopen!

Nonkelronnie

janjozef

Kan niet zo heel moeilijk zijn Het dak van de 5001 is ook volledig anders als van de 51en
en dat voor een paar honderd stuks
Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem