Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

De eerste loc serie 51 volgende week leverbaar

Gestart door BD1701, 02 april 2006, 15:07:37 PM

ERVIN

Haa,de 5193,ok?,dat weet ik dan ook weeral,bedankt mannen.[;)]

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Tom

En de 5151? [:o)]

Is de 5151 niet weer zo een typisch nummer [;)]

dieseltje

Vorige week m'n eerste 51 - 5102 - gekocht en natuurlijk verwonderd van de "helderheid" van de koplampen...
Zimo decoder ingebouwd en met CV 60 de helderheid van de lampen naar beneden gezet, plus de tip vanop het franstalige forum - wat Tamiya Clear Yellow aanbrengen langs de binnenkant op de lichtgeleiders - en dat ziet er al een heel stuk beter uit..

Misschien ietsjes te geel, ga misschien het geel terug weghalen met wat alcohol en daarna wat minder aanbrengen ...

ERVIN

Hey Dieseltje,dat is mooi zeg,die lampen,dat moet ik eigenlijk ook eens proberen.[:I]

rixke rail

citaat:
Geplaatst door tufken

citaat:
Geplaatst door ERVIN

En gaan ze nog andere nrs.uitbrengen,bvb.de 5101?
Welke nr.was eigenlijk de laatste in het echt,de 5199???[:I]

Dit is wat er nog komt, maar er kunnen nog nummers komen zoals bij de 77, misschien volgend jaar.

- 5109  (geel met volledig gele neus)
- 5166  (groen)
- 5106  (groen)
- 5150 met TEE logo  (groen)
- 200 058  (groen)

Ik zet mijn hoop op de 5142, de eerste in geel geschilderd, met supergrote nummers op de zijkanten ! [:p]
Daarna kunnen ze misschien (een) versie(s) maken met koplamp op de neus ? [:p]
Modelspoorse groeten,
Eric.

http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Jurgen

Bestaan die ook dan?
Kan iemand daar een foto van laten zien?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

rixke rail

Voici

Ook de 200.006 (5106 - de T.E.E.-lok) had aanvankelijk een neuslicht.
Modelspoorse groeten,
Eric

http://photobucket.com/albums/h13/rixkezrail/

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

theedooz

citaat:
Geplaatst door rixke railIk zet mijn hoop op de 5142, de eerste in geel geschilderd, met supergrote nummers op de zijkanten !

Die komt er zeker, maar aangezien dat een loc is uit de eerste bouwschijf met rokken moeten we nog even wachten. Ook de 5135 (laatste groene) zal daar wel bij zitten vermoed ik. Zelf hoop ik dat daar ook ??n of twee loc's van Merelbeke tussen zitten. Wie weet komt er ook wel een versie met slechts aan ??n zijde rokken om de buffers en aan de andere zijde niet, zoals er in 1:1 ook een aantal waren (o.a. de 5128, nu van TSP).

Grtz!
Tedo

Jurgen

Het uitbrengen van museumlocs is eigenlijk wel slim gezien. Doorgaans kunnen die dan in verschillende periodes ingezet worden en worden er dus ook een paar extra van verkocht. Dit terwijl bijvoorbeeld de 5001 maar in 1 bepaalde periode kan rondrijden.
Eigenlijk zouden de andere fabrikanten dat ook moeten doen, voor zover ze weten welke locs museumlocs zijn of zullen worden natuurlijk. Het spreekt voor zich dat men van onze reeks 13 nog niet kan weten dewelke museumloc zal worden. [:o)]
Mehano is in ieder geval al wel goed bezig.
Mvg, Jurgen

Tom

De 5183 is maar in te zetten vanaf de gele livrei in omloop kwam op diesellocs tot op heden na het verdwijnen van de 51.
En de 5166 is in te zetten in de periode van de livrei 1970, dan verdwijnt er een hap uit de periode waarin hij in het geel rondreed, en nu is hij weer inzetbaar op de modelban als museumloc.
Marklin beging een tijdje geleden de blunder om van de 59 in tweekleurengroen met ster niet de nummer van de museumloc uit te brengen.
Tom

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Tom

Marklin beging een tijdje geleden de blunder om van de 59 in tweekleurengroen met ster niet de nummer van de museumloc uit te brengen.

Je kan dat niet echt een blunder noemen?

theedooz

citaat:
Geplaatst door Tom

De 5183 is maar in te zetten vanaf de gele livrei in omloop kwam op diesellocs tot op heden na het verdwijnen van de 51.

En zelfs dat niet helemaal want de 5183 reed de laatste jaren met de dikkere nummercijfers van het nieuwe type (net als de 5172 die zo door Mehano is uitgebracht). TSP heeft weer het oude cijfertype aangebracht. Het Mehano model heeft echter het B logo op de neuzen, en dat heeft de TSP versie weer niet...maar goed; dat zijn details.

Beter nog komt Mehano op het laatst gewoon met cijferloze loc's en losse transfers...

Grtz,
Tedo (die juist liever geen museumversies in model wil omdat het van die uitgekauwde nummers zijn/worden...)

theedooz

Wat de 5128 betreft zou het leuk zijn als Mehano deze versie uit zou brengen:

Tom

Is dat geen 51 waarvan de onderste groene band veel te dun is?
Tom

Jurgen

@ Theedooz: Je hebt natuurlijk wel gelijk dat er gaten zitten in de inzetbare periodes. Maar de locs zijn wel nog steeds in meerdere periodes te gebruiken op de baan. Voor iemand die gewoon koopt wat hij mooi vindt is dat allemaal zo'n erg niet. Maar er zijn mensen die liever tijdperkgebonden rijden en daarvoor zou dat wel goed kunnen zijn.
De kleine details (zoals bv die grotere nummers die je zegt) zijn natuurlijk nog steeds te veranderen door de handige Harry's.
Maar voor onze fabrikanten kan het alleen maar in hun voordeel zijn.
Mvg, Jurgen