Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

De eerste loc serie 51 volgende week leverbaar

Gestart door BD1701, 02 april 2006, 15:07:37 PM

argilla

citaat:
Geplaatst door Tom

Ik heb gehoord dat je met een digitale versie op een analoge baan kan rijden, maar hoe gaat dat geluid dan?

is inderdaad ook zo . Alleen trein stop geen geluid ( geen spanning). Maar het werkt "perfect".
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Tom

Tom

diesels

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Oranje?[?] Waarom moet dat oranje zijn? Origineel is dat toch geel?

Of waarover heb je 't eigenlijk? [}:)]

Er zijn locs geweest met meer 'geel' geel en met meer 'oranje' geel van de banen bij de livrei 1970. Zal wel afhangen van de werkplaats en/of het moment dat ze geschilderd zijn. Ik heb een foto thuis liggen waarop en twee groene gekoppeld zijn met trwee totaal verschillende tinten geel/oranje...

groeten Sicco

locomotion

Vroeger (jaren 60 en nog 70) gebruikte de NMBS een wasproduct in hun wasinstallaties waarmee de kleuren verbleekten. de reeks 60 en vele rijtuigen hadden hier veel onder te lijden. Dit is nu niet meer van toepassing en ook niet op de 5166. Maar wat ik wil zeggen is dat kleuren ook veranderen onder invloed van zon, wasproducten, lichtinval ... enz. Ook de fotograaf van dienst (welk soort film) en de afdrukcentrale kunnen de kleur doen vervanderen. Daarnaast heeft de NMBS zelf ook verschillende soorten geel gebruikt waaronder het zogenoemde zeer licht kanariegeel maar ook een warmer goudgeel. Het zou kunnen dat de 5166 met een warmer geel geschilderd is. Ik zie ook liever het warmer geel dan het moeilijk te schilderen lichtgeel, en hopelijk brengt Mehano deze loc dan ook uit in een iets wat warmer geel. We zullen zien.
Locomotion

janjozef

Die foto van de 5166 is geen foto van de 5166 als baandiesel maar de schildering die hij nu heeft als museumloc. Mij was ook al opgevallen dat het geel een donkerdere kleur heeft, en eigenlijk niet helemaal juist is.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

theedooz

Het was toch de bedoeling van Mehano de 5166 in de museale toestand uit te brengen? Dan zal het ook wel die versie worden. Benieuwd of de 5106 dan afwijkt qua schildering of niet.

Grtz!
Tedo

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door janjozef

Mij was ook al opgevallen dat het geel een donkerdere kleur heeft, en eigenlijk niet helemaal juist is.

Maar wel schoner [:I] is ook wat moderner.

Anarchy

Voor mij blijft het eigenlijk hetzelfde in welke kleur ze hem brengen [:)]

Groetjes,

Jeroen

ERVIN

Voila,de kap is verwijdert,de Mehano machinist heeft zijn c4 gekregen en de NMBS-machinist heeft plaats genomen,naast hem zit een ploegleider die meerijdt naar de plaats waar zijn gasten aan het werk zijn.[:o)]

ERVIN

Dit werkje heeft niet langer dan 15 minuten geduurd,de preiser-figuurtjes waren wel al geschilderd.

ERVIN

De ploegleider kijkt mij maar raar aan h?.
Weer zo'n treinspotter zal hij denken.[;)]

Tom

Die figuurtjes zien er heel mooi geschilderd uit. [^]
Welk boek is dat op de achtergrond?
Tom

ERVIN

Hoi Tom,bedankt,ik heb ze zelf geschilderd.
Het boek op de achtergrond is MSM nr.49,hierin staat duidelijk beschreven hoe je de kap van een Reeks 51 moet verwijderen.[;)]

55erke

Hoy
Zeer knap gedaan Erwin. Zo maak je van je locs unieke exemplaaren vind ik.  Ik heb zo ook al een paar figuurtjes in locs geplaatst , zoals een 55er van Marklin , want daar zit niemand in[:D]. En als je hem ziet rijden is het tog leuk om te zien[;)]

Groeten
Johan

n/a

Een loc met geopende schuifruit, is dat niet uit te voeren?
Het kader voorzichtig uit de zijbeglazing zagen, het achterste deel laten vervallen en dan de schuifruit achterin de opening weer vastlijmen.
Lijkt me een mooi effect.
Tenslotte werd er in de zomer veelvuldig met geopende ruiten gereden, vooral daar waar de snelheid wat lager lag.