Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

De eerste loc serie 51 volgende week leverbaar

Gestart door BD1701, 02 april 2006, 15:07:37 PM

theedooz

citaat:
Geplaatst door Ferkelmaster
Daar is wat mij betreft ook het wachten op. Vind ik ook zo typisch voor een Reeks 51.

En dan vooral van de eerste bouwschijf, die standaard waren voorzien van rokken + ronde ventilatieroosters in het dak. De 5102 komt weliswaar uit die eerste bouwschijf, maar heeft haar rokken al verloren (net als de nog uit te brengen 5109 en 5150 overigens). Daarom ben ik nu maar gegaan voor de 5172 (tweede bouwschijf, zonder rokken) omdat de andere uitgebrachte/aangekondigde loc's uit de tweede bouwschijf museum loc's zijn, of een TP III versie is.

Dus Rocky Rail en Mehano; in 2007 graag een loc uit de eerste bouwschijf met rokken in groen-geel en geel-groen (doe maar een van FKR, dat depot komt er tot nu toe wat bekaaid vanaf), 5111 zou wel leuk zijn. ;-)

svvander

citaat:
Geplaatst door ERVIN

@Tufken,die franse loc is die ook digitaal?
En wat moet die kosten.

Hey Ervin,

Ik ben juist (all? een week geleden) naar Frankrijk geweest en zoals het een goed modelspoorder beaamt, ben ik daar ook is gaan rondneuzen.
Die Franse loc (een BB427000/437000 van de FRET) stond in een Frans tijdschrift, met een heel artikel. Knap moet ik zeggen! Ze (de redactie van het tijdschrift) waren lovend over de kwaliteit van de locomotief, dit zowel over het rijgedrag als de detailering. De prijs is echter ook zeer scherp. Het is zelf zo dat er al bedrijven zijn in Frankrijk dat al onderdelen hebben om deze te supreren! (En hij is nog maar met moeite uit!). Ook stond er een artikel in, voor diezelfde loc, waar men de panto's met geheugendraad kon laten op en neer gaan.
De referentieprijs voor de BB427155 (artikkelnummer 3261, DC en digitaal met sound)zou ?255 voor Belgi? zijn. De gewone versie (2327) zou ?125 moeten kosten. Ik heb hem echter in Frankrijk al gezien voor iets minder: ?121 voor de gewone versie.
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

theedooz

Hier nog enkele foto's van de 5102 waarbij o.a. de ronde roosters in het dak goed te zien zijn:

Grtz!
Tedo

ERVIN

Haa daar is de Sven nog eens,tijdje niets meer van jou gehoord,en al volle bak bezig met sporen te leggen?
Ik ben benieuwd hoor.[;)]
Wat betreft die Franse loc,die heb ik besteld,maar het is goed dat je me even laat weten dat hij heel goed uit een Franse test is gekomen.
Mercikes.[:X]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

Daarbovenop komt ook nog eens dat mijn budget voor dit jaar al veel te ver overschreden is. En mijne portemonnee wil maar geen nieuwe briefjes produceren. [:D][:o)]

idem dito
[/quote]Bij mij ook idem,
Maar "mijn portemonnee" moet vervangen worden door "mijn vaders portemonnee" [}:)]
[/quote]

>>> Zoek dan toch werk!! of desnoods een job voor s'nachts![;)]

Gerrit
[/quote]

Ik heb al werk. Geen nachtwerk, maar een bureaujobke in't gemeenschapsonderwijs. [:D] Ik ben dus eigenlijk maar ne arme ambtenaar. [:D][:o)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Tom

Ik heb gehoord dat je met een digitale versie op een analoge baan kan rijden, maar hoe gaat dat geluid dan?
Tom

ysbeer

Tom

HEEL.HEEL erg rustig.
D.w.z geen geluid.

wim

tufken

citaat:
Geplaatst door Tom

Ik heb gehoord dat je met een digitale versie op een analoge baan kan rijden, maar hoe gaat dat geluid dan?

Het geluid werkt zoals de motor van de trein, maar je kan de funties (claxon) niet gebruiken.

Als de trein stil staat is ook het geluid uit omdat er geen spanning is.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

ysbeer

Weet je zeker dat er geluid is,ik hoor niks bij dc sturing.

Wim

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door ERVIN

@Kedeng Kedeng,naar school gaan is leuk,maar als je je werk graag doet en je verdient goed je boterham dan is dat ook heel leuk hoor.
Kan je veel treintjes kopen.[:p]

Weet het,
Maar toch ga ik school missen.

Kedeng Kedeng

Hoelang is het iegelijk nog wachten op de 5166?

Hopelijk heeft deze oranje strepen en geen geel zoals de anderen,
Vind dat oranje er beter bij past.

Jurgen

Oranje?[?] Waarom moet dat oranje zijn? Origineel is dat toch geel?

Of waarover heb je 't eigenlijk? [}:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Oranje?[?] Waarom moet dat oranje zijn? Origineel is dat toch geel?

Of waarover heb je 't eigenlijk? [}:)]

Ik heb het over de 5166
En deze heeft (vind ik toch) oranje strepen

En deze gele

Ludwig

Volgens mij is de gele band op de 5166 Manderijn geel
eeuu volgens mij h? [:D] p.s thuis beweren ze soms dat ik kleurenblind ben
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Anarchy

Wel ja, daar had ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Dat is pas de eerste keer dat dit mij echt opvalt. Ben er benieuwd achter want ik heb ook deze versie besteld.

Groetjes,

Jeroen