Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

De eerste loc serie 51 volgende week leverbaar

Gestart door BD1701, 02 april 2006, 15:07:37 PM

Anarchy

ik ben er vrijwel zeker van dat hij weken bedoelt

tufken

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door tufken

Normaal binnen 2-3 komt de volgende nummer uit.

Bedoel je 2-3 weken, tufken ?

Ja, zo heb ik het toch gehoord bij de leverancier
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

Fretbol

Gisteren heb ik ook de 51 kunnen bewonderen in de digtale versie met geluid. Het model is misschien volgens velen niet perfect, maar als je hem in het echt ziet rijden is het toch een heel overtuigend en schitterend model ! De trapjes op de neus storen niet echt, en als de felle gele trapjes aan de onderkant wat vervuild worden zal dit ook wel meevallen. De witte leds zijn inderdaad heel fel naast de gewone verlichting van een andere loc, maar het is nu ook weer niet zo erg. In elk geval geen argument om deze schitterende loc niet in huis te halen.

De rijeigenschappen waren perfect, traag optrekken, zware lasten slepen, enz ... alles ging heel vlot.

Ook het geluid is heel realistisch ( natuurlijk klinkt een locje van enkele centimeters niet zoals een echte loc, maar alle typische elementen zijn toch aanwezig in het geluid )

Normaal was ik van plan om de groene 5166 aan te schaffen, maar de gele 5183 is ook heel mooi. Misschien toch 2 51'ers kopen ? [:D]

Heeft iemand al een idee wanneer de groene 5166 beschikbaar zou zijn ?

Groeten,

Anthony [;)]

GeM

Zie uitleveringsschema hierboven. De 5166 zal voor einde mei - begin juni zo ongeveer zijn schat ik.
't is nog even wachten op de groene modellen... heb er zelf ook 4 besteld [:p]
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door GeM

heb er zelf ook 4 besteld [:p]

Amaai! en ik moet smeken aan men ouders voor maar 1,
Nog iets meer dan 2 maanden en ik verdien ze zelf [:)] (hopelijk)

Tom

De foto's zijn wel bedriegelijk, de mini schoonheidsfoutjes vallen niet zo op in het echt.
De lichten vind ik wel jammer maar zal me toch niet tegenhouden om een 51 te kopen.
Weet er iemand of de lichten nog gewijzigd worden bij volgende nummers?

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Ik ken dat. [;)]
Tom

Jurgen

Het enige dat mij stoorde, was dat derde frontsein. Maar vermits dit in het grootbedrijf ook maar zelden werkt, is er niet echt een probleem. Misschien had men beter de afwerking gemaakt zoals de andere 2 frontseinen maar dan zonder lampje. Maar ja, da's eigenlijk een beetje muggenziften h?. [:D]

Ik ben trouwens ook aan het twijfelen of ik nu de 5183 ook nog zou kopen of niet. Ik heb de 5166 al besteld. En ik zou graag de reeks 13 van LS ook hebben. Maar mijn budget voor dit jaar...

@ GeM: Volgens de site van De Pijl zouden alle modellen rond juni uitgeleverd moeten zijn. Dus zou de 5166 toch al ergens begin of midden mei moeten uitkomen om dat waar te maken. We zullen zien.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

GeM

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door GeM

heb er zelf ook 4 besteld [:p]

tja, ben een beetje euforisch geweest.... Maar achteraf bekeken geen spijt van. De Roco 52 valt me dik tegen (vorige week zien liggen), dus die komt terug bij het budget bij.[:)]
Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar een leverancier die peeschijven aanvaardt. Iemand een tip??? Tot nog toe had ik geen geluk...[B)]
Gert

janjozef

wablief de roco 52 valt u tegen, dat begrijp ik ook niet goed.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

Ik snap er ook niets van,wat is er mis aan de Reeks 52?
[:(]

Kedeng Kedeng

Bij mij is het juist andersom,
Eerst wou ik hem niet en nu wel.

Tom

Ik ben nu geen liefhebber van de zwevende cabines, maar de 52 in model ziet er wel een prachtige locomotief uit.
Tom

GeM

citaat:
Geplaatst door janjozef

wablief de roco 52 valt u tegen, dat begrijp ik ook niet goed.

tja, kan er niks aan doen, ik zag hem liggen en hij kon me helaas niet meer bekoren...
Des gouts et des couleurs, etc... niewaar? sorry ze mannen
Wie weet, 'k ben een wispelturig persoon, verander ik nog eens van mening en schaf ik hem alsnog aan
Gert

janjozef

geen probleem wij kopen wel eentje meer.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

nmbs

Ik moet ook eerlijk toegeven dat, sinds ik ze gisteren in levenden lijve gezien heb bij MTE in Blankenberge, ik ook niet meer zo onder de indruk ben van die 52.  Ik vind die 51 mooier/realistischer afgewerkt.  Die 52 heeft zo iets plastiekerigs als eerste indruk.  Alleen jammer van die 4x4 verstralers in die 51 :-)