De eerste loc serie 51 volgende week leverbaar

Gestart door BD1701, 02 april 2006, 15:07:37 PM

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door janjozef

Tussen dewelke, jocadis heeft zijn gelijkstroomlocs geleverd met verschillende onderstellen nl van Mehano en van Marklin/trix en er zijn een hoop verschillen in rijeigenschappen tussen deze locs. Dus wat gaat ge vergelijken.

Jan

>>> Het onderstel van de eerste versie van de Jocadis 51er komt van bij Electotren en is eigenlijk een kloon van de klassieke marklin motor maar dan met een permanente magneet.
De tweede oplage van deze lok staat inderdaad op een Mehano chassis (van een SD-35) en is in het zelfde bedje ziek als de Klein reeks 60.
De gebruikte zamac is niet van een zo goed kwaliteit en heeft de neiging tot krombuigen en zelfs tot breken.Dit fenomeen heeft ,net zoals de Klein 60 er,te maken met het overgevoelig zijn van de zamac aan temperatuursverschillen.
Kijk dus uit waar je jullie loks bewaren!!!

Gerrit  

loco

Gisteren de nieuwe 51 zien rijden op de club. Eerste indrukken zijn schitterend. De loc was voor de gelegenheid uitgerust met een decoder. Rijeigenschappen zijn perfect. Rijden tegen 1 km/uur is geen probleem. De kleur oogt zeer goed. Ook het geel. De trapjes op de kop storen niet echt. Dit in tegenstelling met wat sommigen hier beweren. Ze zijn inderdaad ruw, maar dit valt alleen op als je er met een vergrootglas op zit te kijken. M.a.w. De macrofoto's die je hier en daar ziet geven een andere en misleidende indruk. Ik zou ook liever aangepaste trapjes willen, maar het is te doen. Zeker voor de prijs die je moet betalen. Een groene versie zal zeker aan mij besteed zijn.
Loco
Loco

Mijn favoriete websites: http://www.cooltrain.be

GeM

Ik kan Loco alleen maar bijtreden, ik was gisteren eveneens van de partij op de club om het model te bewonderen. En inderdaad, de macro-foto's geven een verkeerd beeld. Uitgaande van de vele foto's vond ik het model iets te plastiekachtig, te grove trapjes op de neus, te felle lichten en verschrikkelijk fluo-trapjes op het onderstel. Wat ik gisteren te zien kreeg was een prachtig ogende loc, de grote neustrappen vallen helemaal niet zo uit de toon als gedacht, blijft de felle lichten en de gele trapjes.
Ons mede-clublid had het model uitgerust met een Zimo-decoder en daarmee kan je de intensiteit van de leds aanpassen. Hij had de default waarde van het bewuste register van 250 naar 30 teruggebracht en dat gaf al een veel beter zicht. De gele trapjes kunnen makeklijk bijgewerkt worden, zoals reeds getoond eerder in dit draadje. Mijn persoonlijke indruk: Het is een prachtige loc die zijn prijs zeker waard is.[^]
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

n/a

Prachtige loc. De eerste keer dat ik twee locs van hetzelfde type bestel.

Zonder geluid echter. Ik begrijp echt niet wat daar nu aan is. Die zware dieselgeluiden k?n je eenvoudigweg niet uit een 2 inch luidsprekertje persen. Wat mij bevestigd werd in de winkel: er blijft niets over van het indrukwekkende gedreun van een echte 51.

Lang leve de verbeelding! :-)

tonycabus

Ik vind het model ook zeer geslaagd. Ook de keuze trouwens van DIT type. Een MONSTER van een loc, en dat komt in het klein ook goed over! En wat het gebulder betreft, dat komt inderdaad niet uit een speakertje van die maat. Maar als hij met een matige last, en het volume een stuk lager dan maximum voorbij dondert klinkt het leuk.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

BD1701

Ik ben de loc ook dit weekend weest halen, en ik moet zeggen, ik was al overtuigd van de loc, na het zien van de foto's, maar ik was nog meer overtuigd toen ik de loc echt zag. Het is een super model geworden van Mehano. De locomotief rijd soepel, beschikt over voldoende trekkracht, ... Ik denk dat Mehano meer dan geslaagd zijn in hun opzet met deze reeks 51. Wat de lichten betreft ben ik wel akkoord dat de (witte lichten) iets te blauw zijn, maja daarvoor is de loc natuurlijk niet minder mooi he.

n/a

Misschien luidsprekers onder de baan monteren en met een pc gekoppeld de loc volgen afeam dat ie van blok naar blok rijdt, kan zelfs analoog. Lijkt me een leuke uitdaging, en een garantie voor koppijn na een uurtje rijden, maar soit...:-) Zeker met meerdere diesels of 20gers.

Maar de 51 geeft idd heel goed. Heb hem net nog 's uit de doos gehaald en... magnifiek toch. Die trapjes zijn met wat zwarte verf makkelijk bij te werken h?, alleen het kadertje in vuil geel over houden scheelt al een pak.

marimon

Ik heb hem nu ook, de Mehano 51. Pracht van een machine. Voor mij is hij compleet goed waarschijnlijk omdat ik er niet veel van af weet. Maar toch heb ik er plezier aan. Enheu .... wat dat geluid betreft: ik stond in de winkel waar de machine aan het rondrijden was met geluid en toeters en moest vaststellen dat het dieselgeluid(?) aardig op m'n zenuwen begon te werken na amper vijf minuten! Maarja, ieder zijn keuze, waarvoor respect.
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

n/a

citaat:
Geplaatst door mnbs

Misschien luidsprekers onder de baan monteren en met een pc gekoppeld de loc volgen afeam dat ie van blok naar blok rijdt, kan zelfs analoog. Lijkt me een leuke uitdaging, en een garantie voor koppijn na een uurtje rijden, maar soit...:-) Zeker met meerdere diesels of 20gers.

Bestaat al. Het is die lange baan die op beurzen regelmatig te zien is met alleen maar diesels. Er rijden ook een aantal (Jocadis) 51ers op rond. M?t zo'n luidsprekersyteem onder de tafel (optrekken en afremmen inbegrepen!). V??l beter!

n/a

citaat:
Geplaatst door tiep16

citaat:
Geplaatst door mnbs

Bestaat al. Het is die lange baan die op beurzen regelmatig te zien is met alleen maar diesels. Er rijden ook een aantal (Jocadis) 51ers op rond. M?t zo'n luidsprekersyteem onder de tafel (optrekken en afremmen inbegrepen!). V??l beter!

aha, kijk zie...

Gerolf

citaat:
Geplaatst door mnbs
Ik ben ook zinnens om iets dergelijks (op termijn) in Marche-en-Bi?res te installeren.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

karthuizer

Weet er al iemand wanneer de volgende 51 uitkomt, en welk nummer dit zal zijn?

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door karthuizer

Weet er al iemand wanneer de volgende 51 uitkomt, en welk nummer dit zal zijn?

Dit moet normaal gezien de volgorde zijn:
5183 - 5102 - 5172 - 5109 - 5166 - 5106 TEE - 5150 - 200058 - 5001

tufken

Normaal binnen 2-3 komt de volgende nummer uit.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "

doomslu

citaat:
Geplaatst door tufken

Normaal binnen 2-3 komt de volgende nummer uit.

Bedoel je 2-3 weken, tufken ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *