Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

Wat maakte vandaag je dag?

Gestart door OlivierV, 02 augustus 2013, 19:26:30 PM

janieburton

Dieselauto's zouden ze moeten verbieden omdat hierdoor het milieu meer belast wordt dan bij een benzineauto.

In België rijden er 80% mensen met een dieselauto die een diesel hebben gekocht en die nooit meer dan 20km woonwerk verkeer hebben.

Een diesel is goed als men vele vele kilometers per jaar aflegt en dan nog is het een zware belasting op het milieu.

Havoc

Tja, en houtkachels zijn de voornaamste bron van fijn stof. En toch staan de winkels er vol van.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

ja en nee
ja je hebt gelijk dat er mensen zijn die eigenlijk beter af zijn met een benzine motor maar eigenlijk nog beter met een electro
want als je maar 40 km per dag moet rijden dan is electro ideaal als je ze oplaad met zonnen panelen tenminste.

diesel is goed als je kilometers maakt en 220.000 km op 9 jaar is toch wel goed gereden denk ik
maar wat is die uitstoot vergeleken met een vulkaan die uitbreekt ??? juist te verwaarlozen.
al het vracht verkeer draait op diesel motoren en zelfs de scheepvaart heeft diesels
kernenergie mag niet dus gas of olie stook centrales dan maar .

ik vind de uitleg van zulke mensen die daar op ageren altijd om te lachen
afbreken kunnen die wel maar kom dan eens met iets opbouwend's of nog beter een oplossing die echt een oplossing is .

want o wee als de stroom word uitgeschakeld deze winter want dat mag niet kunnen
ipod , computer,televisie en vooral de electrische verwarming moet blijven werken 
aan comfort mag niet ingeboet worden maar toch reclameren op diesel motoren .

in engeland staat de oplossing voor het energie probleem
een plasma reactor die juist geteld 1 seconde gedraaid heeft voor ze hem terug stil gelegd hebben
niks radioactiviteit ,geen brand staven of andere zooi en dus zuivere energie en nog proper ook
en waarom gebruiken ze die dan niet ???? omdat ze weten wat ze gebouwd hebben en dat ze daar echt hele grote angst van hebben als hij word opgestart
want loopt het fout dan smelt die echt tot in de kern van de aarde zonder dat ze daar iets aan kunnen doen

dan de thorium reactor is ,nog maar een theoretische reactor maar dat zou ook een oplossing kunnen zijn want thorium vind je voldoende op het strand

maar hoe je het ook bekijkt er is niet echt een goeie oplossing

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Kees-Jan

Leuke dag gehad. Een loupelamp werd thuis bezorgd. Daarna lekker wat zitten bomen samen met 2 mede (Model)spoorders over wat scenery en projecten.

Nu pizzas bakken. Ook leuk en vooral lekker.

Chrisrail

.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Havoc

Citeerin engeland staat de oplossing voor het energie probleem
een plasma reactor die juist geteld 1 seconde gedraaid heeft voor ze hem terug stil gelegd hebben
niks radioactiviteit ,geen brand staven of andere zooi en dus zuivere energie en nog proper ook
en waarom gebruiken ze die dan niet ? omdat ze weten wat ze gebouwd hebben en dat ze daar echt hele grote angst van hebben als hij word opgestart
want loopt het fout dan smelt die echt tot in de kern van de aarde zonder dat ze daar iets aan kunnen doen

Niet te hard van stapel lopen. Als die veel langer dan 1 seconde zou draaien wordt de boel wel radioactief. Maar met veel minder lange levensduur en minder materiaal dus beter beheersbaar. Langs de andere kant is dat "tot de kern van de aarde smelten" ook weer fantastische BS door de groenen opgerakeld om mensen die er niets van kennen schrik aan te jagen. Grote voordeel van fusie is dat dit juist niet kan gebeuren. Zonder dat je er energie insteekt kan je er niets uithalen. En wat je eruit haalt (warmte) is niet geschikt om de reactie aan de praat te houden. Dit in tegenstelling tot kernsplijting waar je enkel genoeg materiaal bij elkaar moet brengen en het start vanzelf.

De toekomst van fusie wordt aan gewerkt in Cadarache, met ITER. Enig probleem is budget. Er wordt meer aan windmolens en andere rotzooi besteed dan aan duurzame energie. Die reactor gebruik waterstof, het meest voorkomende element in het universum.

raf

wat ik gezien heb is een plasma reactor
enorm groot ding en allemaal electro magneten die de plasma in het midden van het niervormige veld houd
als er een magneet uitvalt dan word het plasma naar een kant getrokken en begint de wand op te vreten
hoe meer materiaal hoe meer de reactie vordert en hoe meer plasma er gevormd word
maar wie ben ik om daar een oordeel over te vormen
dat de heren ing. zelf schrik van het ding hebben wil dus niks zeggen

doe mij maar een jupke en het zal mijn tijd nog wel duren .stroom alleen voor tv ,frigo en internet ik kom nog wel een tijdje verder zo

gr raf
ps frigo is voor de jupkes koud te houden hé

Havoc

Yep: een tokamak. Zijn er behoorlijk wat van beetje overal in de wereld. Maar ITER zou de eerste zijn die langduring positief kan werken. De opvolger daarvan zou commercieel werken maar tegen dan ben ik al lang tot meststof verwerkt. Kans is klein dat ik ITER weet werken.

Snobby Crash

En je baantje Raf ?
Op batterijen ?

;-)

raf

ja zeker dat moet lukken met een paar paneeltjes op het dak
daar ik nu allemaal led verlichting gebruik gaat de stroom veel naar omlaag gaan
LOL
maar op een 24 volt accu met een omvormer moet het zeker lukken
hoe lang ik ga kunnen rijden ????? hangt van de accu af natuurlijk

gr raf en best wel een uitdaging om eens te proberen maken voor op een tentoonstelling
een stand met daarboven een paar panelen en dan daar op rijden

janieburton

Dat het vrachtverkeer met dieselmotoren rijden en eveneens het scheepvaart dieselmotors gebruiken weet ik ook.

Nu als men die duizenden dieselauto's uit het verkeer bant dan is dat een goede stap in de richting, en als ze hetzelfde zou doen zoals in Zwitserland en het doorgaand vrachtverkeer op een trein zou zetten is nog een stap in de goede richting, heb een buur die iedere ochtend zijn dieselauto laat opwarmen gedurende een half uur(waarom dit nodig is weet ik ook niet) en als die voor mijn deur geparkeerd staat of juist ernaast dan heb ik last van de uitlaatgassen in mijn huis en mijn raam staat niet open of mijn deur is niet open gegaan.

Een benzine motor is nog steeds minder vervuilend.

En mbt de afschakeling van de elektriciteit; ik geloof het niet, als dit zou gebeuren dan bewijst men dat België nog erger is dan een 3de wereld land.

Wat gaat men doen met bedrijven die in een afschakelingsgebied liggen en die een avondploeg(autoassemblage, spoorwegen enz...) hebben die daar werkt? Deze mensen 3 uur technisch werkloos zetten? Dat zal niet gaan want de RVA keurt geen technische werkloosheid goed voor minder dan 1 dag en dan nog. Deze mensen niet aan hun shift laten beginnen? Als men zijn shift is begonnen en er kan na 2 uur niet gewerkt worden moet men de hele shift betalen.

Wat ook opvalt is dat het uit de hoek van de heren Timmermans(VBO) en Vaneetvelde(UNIZO) heel stil is want anders zijn zij er altijd als de kippen bij om hun ongenoegen te uiten.

Wat maakt mijn dag vandaag: dat als België het afschakelingsplan zou doorvoeren dat ze grandioos gezichtsverlies gaan lijden tegenover Europa en de hele wereld(sorry maar dit maakt echt mijn dag)

Chrisrail

.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Peter

Een grandiose dag 25 jaar geleden die ze vandaag vieren is het vallen
van de Berlijnse muur. Een voor vrienden van ons een onvergetelijke dag,
waar ze vandaag de dag nog steeds van genieten. (Ps: wonen nu omg Köln)

Het enige minpunt in de voormalige DDR: Daar verdienen de mensen voor gelijk
werk (op soms hetzelfde bedrijf als in West Dtsl) nog steeds minder :-[ :-[
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Citaat van: raf op 09 november 2014, 08:39:24 AM
ja zeker dat moet lukken met een paar paneeltjes op het dak
daar ik nu allemaal led verlichting gebruik gaat de stroom veel naar omlaag gaan
LOL
maar op een 24 volt accu met een omvormer moet het zeker lukken
hoe lang ik ga kunnen rijden ????? hangt van de accu af natuurlijk

gr raf en best wel een uitdaging om eens te proberen maken voor op een tentoonstelling
een stand met daarboven een paar panelen en dan daar op rijden

Als je de omvormer ervantussen haalt win je al (minstens het verlies van de omvormer). Maar panelen in zo'n beurshal? Veel licht is daar niet. Langs de andere kant hoeveel stroom verbruikt een modelbaan? Heeft er iemand cijfers? Als je een laptop gebruikt voor de sturing heb je al 40-60-90W nodig naargelang het type.

Citaat van: janieburton op 09 november 2014, 11:44:52 AM
En mbt de afschakeling van de elektriciteit; ik geloof het niet, als dit zou gebeuren dan bewijst men dat België nog erger is dan een 3de wereld land.

Wat gaat men doen met bedrijven die in een afschakelingsgebied liggen en die een avondploeg(autoassemblage, spoorwegen enz...) hebben die daar werkt?

Cornu heeft al laten weten dat als ze ergens afschakelen waar een trein moet passeren de hele boel plat ligt omdat de seininrichtingen en zo aan het lokale net hangen. Dat afschakelplan is ook weer rap-rap opgesteld door "experten" die hun postje niet aan hun kennis te danken hebben. En dat er aan dat hele plan een politiek luchtje zit kan niemand ontkennen denk ik. Enige dat dit bewijst als ze het moeten gebruiken is dat er geen bal nagedacht is over al de groene energie en dat die groene energie de gigantische investeringen niet waard is omdat de beschibaarheid ervan niet voorspelbaar is.

raf

paaltje in een tube mogen ontvangen en mijne heren het is echt een mooi paaltje
elke foto doet het paaltje geen recht
morgen een silicone malletje er van maken want het is echt zo filigraan uitgevoerd dat het niets kan hebben
hopelijk zijn de gegoten palen iets steviger van structuur

mij een blije mens alweer

gr raf