Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

Belgisch nieuws

Gestart door Jurgen, 07 maart 2006, 20:29:38 PM

Jurgen

Info komt van www.Vanbiervliet.com
M?rklin brengt een nieuwe set met silowagens uit onder nummer 46327.
37237 wordt een type 123 in tweekleurengroen in oplage van 1000 stuks.
43538 zal een nieuwe set groene M2's worden in een oplage van 650 stuks.
29524 zal een nieuwe startset worden, maar daar bestaat al een draadje over. :p
De eerste die meer info heeft, zwier het online. :D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jurgen

Mvg, Jurgen

Jurgen

Een foldertje met de nieuwe Belgische modellen staat online op de M?rklin website.

http://www.marklin.be/nouveaute/folder-belgische-modellen.html

De kwaliteit van de afbeeldingen zijn van de hond zijn kl*ten, maar je kan er jezelf al iets van voorstellen.
De Belgische startset staat er in, maar ook de set M2's, de type 123 in tweekleurengroen, enz.
Mvg, Jurgen

Tom

De kwaliteit van somige foto's zijn inderdaad slecht.
Maar in die folder staan er toch modelen die de afgelopen jaren zijn uitgebracht?
Tom

doomslu

Ik zie geen hond. [:o)]
Maar je hebt wel gelijk natuurlijk.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janjozef

ja de kwaliteit van de folder laat echt te wensen over.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

55erke

Hoy
Die gele silowagon heb ik nog nooit in het echt gezien. Iemand wel?
Waar komen die voor?
Groeten
Johan

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Tom

De kwaliteit van somige foto's zijn inderdaad slecht.
Maar in die folder staan er toch modelen die de afgelopen jaren zijn uitgebracht?

Ik weet het. Maar in het inleidende tekstje staat dat dit een overzicht is van de recentste modellen van de afgelopen jaren. Ik denk dat het oudste model uit het foldertje van 3 of 4 jaar terug is. Ik ben het nog niet gaan opzoeken (ben beetje aan de luie kant met dit weer [:D]) maar ik zal er niet ver naast zitten.
Maar er staan wel degelijk nieuwe modellen in ook. Bijvoorbeeld de nieuwe loc type 123 in tweekleurengroen. Op de foto is dat niet te onderscheiden van het type 122 maar als je de omschrijving erbij leest weet je het. De Belgische startset en de (nieuwe) M2 set staan ook vermeld evenals de andere Belgische nieuwigheden voor dit jaar.

Ligt dit foldertje trouwens al in de winkel? Ik zou dit op papier willen hebben, met duidelijke foto's dan wel.
Mvg, Jurgen

Kedeng Kedeng

Gaat het hier om dezelfde lok (bedrijfsnummer) als de vorige
in de startset?

Jurgen

Dat vroeg ik mezelf ook al af. Op de foto's zie je niet veel h?.
Hetzelfde voor de wagens uit de startset en de set 46313.
Mvg, Jurgen

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Dat vroeg ik mezelf ook al af. Op de foto's zie je niet veel h?.
Hetzelfde voor de wagens uit de startset en de set 46313.

Misschien is het wat overschot van die modellen [:I]

Jurgen

Naar het schijnt zijn er te veel van die sets geproduceerd (of te weinig verkocht, dat kan ook). Daarom dat men besloten heeft om die in een startset te gieten.
Maar M?rklin kennende zouden ze daar wel eens snel een ander nummertje op geschilderd hebben. Zou wel een slimme zet zijn, want zo hebben de mensen die de loc en wagens apart gekocht hebben er ook nog iets aan.
Doordat er een hele tijd aan overproductie gedaan werd bij M?rklin kunnen handelaars van sommige modellen zoveel varianten laten maken. Zoals bijvoorbeeld de beperkte reeks 55 bij Vanbiervliet.

Tegenwoordig beperken ze de productie en sommige modellen waren tijdens de inschrijvingperiode al bijna uitverkocht. Voor verzamelaars is dit interessant natuurlijk. De modellen stijgen in waarde ipv te dalen, want er zijn niet genoeg modellen voor alle ge?nteresseerden.
Dit heeft een handelaar mij tenminste eens wijsgemaakt. Zal wel ergens een waarheid inzitten h?. [:D]

Om even vooruit te kijken naar de toekomst, ik denk dat art. nrs. 37238 en 37239 een reeks 25 en reeks 25.5 zullen worden. Om een beetje de logica van M?rklin te volgen. [:o)]
In de reeks M2 wagens zou men wel eens een set van Lovers Rail kunnen maken ofzo.
Maar het kan ook kompleet anders verlopen. Eerst zien wat dit jaar nog brengt.
Mvg, Jurgen

ronny-vdv

Ze brengen terug de M2 uit in tijdperk 3. Waarom niet in tijdperk 4 met UIC-nummers ? Dan kunnen de bordeaux en groene rijtuigen door elkaar gebruikt worden.

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

theedooz

en dan gelijk maar een set van 4 M2's, waarvan twee bordeaux en twee groen, of een set van twee groene en ??n bordeaux rijtuig. TP IV uiteraard.[:D]

janjozef

Beter is dan een paar sets en nog enkel losse zodat ge met een stam van 8 stuks kunt rijden.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem