Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Windows XP buitengooien??

Gestart door Peter, 25 maart 2014, 11:56:26 AM

bellejt

in deze overgang geld maar 1 regel : Money Money Money.Dat is het enige wat Microsoft (Bill gates) beoogt.
Draai hier sinds de update van XP naar SP3 zonder 1 enkele update (reeds vele jaren) en nog nooit problemen gehad.Voor het bankprobleem zou men het moeten verschuiven naar de banken zelf.Codering via een Ipreader en alles is opgelost.Maar de banken zijn nu ook eenmaal uit op de Money spreuk en de klant moet steeds de dupe zijn.

raf

ik heb een pc die alleen voor video bewerking word gebruikt.
deze komt nooit of te nimmer online.
er zit zelfs geen virus scanner op
alles wat je der meer opzet wat mee draait kan een probleem geven met frames die je verliest.
en op een camera een virus binnen krijgen ??? ik zie dat nog niet zo snel gebeuren.

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Op zolder stond vrouwliefs oude laptop met XP erop.  Deze avond met succes PinguyOS erop gezet en van daaruit dit berichtje verzonden. 

Grafisch heel mooi maar het wordt wel even wennen...

Ik heb nu nog Zorin, Android x86 en Ubuntu liggen om eens te testen op dit PC'tje.  Voor één deser dagen... En dan kijken wat me het best bevalt.

In elk geval stukken snellen dan Micro$...  8)



Groetjes, Peter


PietB

Citaat van: Huugooke op 22 april 2014, 19:13:08 PM
Nu dit niet meer gaat gebeuren zullen er ook geen nieuwe "gaten" gemaakt worden, of ben ik nu te "simpel"?
Ja dat is te simpel, er zitten nu al gaten in, alleen die zijn nog niet ontdekt dooe het cyber boevengilde.
En M$ dicht ze niet meer, als ze ge-exploiteerd worden.
Tenzij je de Nederlandse overheid bent, als je betaalt wil M$ wel voor je werken.
Citaat van: Huugooke op 22 april 2014, 19:13:08 PM
Ik ga in elk geval sparen voor een I-pad.
Is geen garantie voor de toekomst.
Zodra er net zo veel Ipad's of IMac's zijn als nu Windows spullen zal de aandacht daar naartoe verlegd worden.
Op dit moment vinden de puistenkopjes van een hackers het nog niet interessant.

grt Piet.

ceuleer

Maar elke IOS update van Apple is wel gratis  :)
windows 7 of 8 moet je kopen, en goedkoop is het niet. :(

PietB

Citaat van: ceuleer op 22 april 2014, 23:17:48 PM
Maar elke IOS update van Apple is wel gratis  :)
Oh maar dan vergis je je.
Het is een koppelverkoop samen met de hardware.
Ik snap niet dat de EU daar niet wat aan doet, je kunt op de Apple hardware niets anders draaien, maar je betaalt er echt wel voor bij de aanschaf.
Citaat van: ceuleer op 22 april 2014, 23:17:48 PM
windows 7 of 8 moet je kopen, en goedkoop is het niet. :(
Wat is er nog gratis tegenwoordig?
Ja Linux, maar waarom is het dan zo weinig gebruikt?
Houd me ten goede hoor, ik heb een goede boterham en een fatsoenlijk pensioen bij elkaar gegaard met UNIX en Linux systemen.
Een team geleid dat kleine 800 stuks in een datacenter van een grote luchtvaart maatschappij beheerde.
Dus geloof me UNIX en Linux systemen zijn geen werkplek systemen, hoezeer men dat ook propageert.

grt Piet.

ceuleer

Citaat van: bossie op 23 april 2014, 00:47:35 AM
je kunt op de Apple hardware niets anders draaien, maar je betaalt er echt wel voor bij de aanschaf.

Dat klop ook niet hé Piet,
ik ken mensen die op hun iMac een 2de partitie met windows hebben draaien, zelfs op een Ipad kan je windows installeren, check Youtube maar eens.

grz,
Gunter

PietB

Is waar Gunther, maar dan moet je hem wel eerst jailbreaken.
En of Apple dat nou zo leuk vindt.............
En je haalt dan toch weer die verfoeide rommel van Micro$oft binnen.
En daar kocht je toch geen Apple produkt voor.

grt Piet.

Havoc

Citeerik heb een pc die alleen voor video bewerking word gebruikt.
deze komt nooit of te nimmer online.
er zit zelfs geen virus scanner op
alles wat je der meer opzet wat mee draait kan een probleem geven met frames die je verliest.
en op een camera een virus binnen krijgen  ik zie dat nog niet zo snel gebeuren.

Je zet daar dan ook nooit een sd kaartje of usb stick in die in een andere pc heeft gezeten? En updates doe je ook nooit? Het is echt niet simpel om een pc te isoleren.

CiteerHet is een koppelverkoop samen met de hardware.
Ik snap niet dat de EU daar niet wat aan doet, je kunt op de Apple hardware niets anders draaien, maar je betaalt er echt wel voor bij de aanschaf.

Klopt als een bus. Je kan de mac niet kopen zonder os en je kan/mag het os enkel op een mac draaien.

CiteerDus geloof me UNIX en Linux systemen zijn geen werkplek systemen, hoezeer men dat ook propageert.

Ik geloof je niet :D Gebruik nu al zeker 10 jaar niets anders thuis (4 desktops, 2 laptops en een netbook) en ben er zeker van dat ik alles op het werk op linux zou kunnen doen. Trouwens al de netstations draaien linux om een terminalsessie naar XP op de server te laten zien. 80% van de pc's heeft zelfs geen office en maar enkelen missen dat omdat ze het "gewoon zijn", niet omdat de functionaliteit tekort schiet. OK, grootste reden is dat ze te krenterig zijn... Enige dat ik mis is Outlook. Het is zeker niet mijn favoriet programma maar alles is beter dan Lotus Notes.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PietB

#69
Citaat van: Havoc op 23 april 2014, 20:15:07 PM
Ik geloof je niet :D Gebruik nu al zeker 10 jaar niets anders thuis
Dat hoeft ook niet Johan, eigen ervaring is het beste.
Ik ben in de jaren 91 tm 94 van de vorige eeuw betrokken geweest bij de ontwikkeling van Linux en het heeft alle trekjes van een multiuser systeem en dat is per definitie géén werkplek.
En natuurlijk zijn er hulpmiddelen om het wel als zodanig te gebruiken, maar dat is allen maar cosmetisch.
Citaat van: Havoc op 23 april 2014, 20:15:07 PM
Trouwens al de netstations draaien linux om een terminalsessie naar XP op de server te laten zien. 80% van de pc's heeft zelfs geen office en maar enkelen missen dat omdat ze het "gewoon zijn", niet omdat de functionaliteit tekort schiet. OK, grootste reden is dat ze te krenterig zijn... Enige dat ik mis is Outlook. Het is zeker niet mijn favoriet programma maar alles is beter dan Lotus Notes.
Als email client kan Mozilla Thunderbird goede diensten bewijzen.
Maar als je Linux veilig wilt gebruiken in een netwerk omgeving, zet dan services als Sendmail (als ontvanger), NFS, telnet, FTP en NIS uit, dat zijn echt potentiele gevaren.

grt Piet.

Edit: 24-04-2014 quote hersteld.

raf

Johan

nee op die videopc nooit een update
nooit een sd kaartje want die heeft geen sd slot
buiten een video band of camera komt er niets maar dan ook niets aan die pc te hangen.
hij hangt zelfs niet aan het internet.
er komen wel dvd's uit dat toestel maar dat is ook de enige verbinding met buiten.
als ik een update zou doen dan is de driver van de canopus kaart weg en krijg ik die nooit meer goed aan het werken.
want het gekke is dat die kaart met de originele driver niet goed werkt en dus zit er een andere driver voor in de plaats.
die de kaart veel sneller laat werken en het geheugen beter benut.
maar dat is allemaal een probleem voor de winkel waar ik hem gekocht heb .
daar kun je ook je pc niet laten upgraden naar een video pc.
of je koop hun spullen die zeker werken en doen wat ze moeten doen of je gaat naar ergens anders en hebt ellende

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

CiteerIk ben in de jaren 91 tm 94 van de vorige eeuw betrokken geweest bij de ontwikkeling van Linux en het heeft alle trekjes van een multiuser systeem en dat is per definitie géén werkplek.

Dan hebben we andere definities van werkplaats. Geen probleem. Maar ik heb liever een systeem waar van in het begin met verschillende gebruikers rekening is gehouden en waar zaken zoals netwerk, quota's en rechten ingebakken zitten dan als ze er later moeten "aangekleefd" worden. Een multiuser systeem als enige gebruiker is beter/veiliger dan een single user systeem waar iedereen overal aankan.

CiteerAls email client kan Mozilla Thunderbird goede diensten bewijzen.
Maar als je Linux veilig wilt gebruiken in een netwerk omgeving, zet dan services als Sendmail (als ontvanger), NFS, telnet, FTP en NIS uit, dat zijn echt potentiele gevaren.

Dat is op het werk en daar is dat het minste van mijn problemen. Als het niet werkt smijt ik dat over de haag bij IT en dat ze het oplossen. Elk zijn job. Als een idioot niet wil dat ik LtSpice gebruik omdat dat gratis is en ze niet weten wat het is, ook goed. Duurt het enkel 3x zo lang en kost mer, ik wordt toch betaald. Cynisch? Misschien maar na een tijdje ga je je (geestelijke) gezondheid boven het werk stellen.

Gebruik zelf Claws voor email. Filters kunnen beter maar verder best ok. FTP en telnet heb ik wel nodig als client.

@Raf: k, in dat geval ben je echt "geïsoleerd". Maar velen zien soms kleinigheden over het hoofd en denken dat als ze het netwerk uitschakelen dat alles veilig is. Maar het grootste probleem is en blijft de gebruiker.

Heb ook zo'n pc met een kaart die ik nergens anders in kan gebruiken en die ik niet kan upgraden. Die draait nog W2K. Geen drivers beschikbaar en ook geen mogelijkheid meer om te "unlocken": firma failliet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

hallo

het probleem is niet dat de kaart niet kan geupdated worden maar dat dan de kaart met de originele drivers slechter gaat presteren .
en inderdaad het is de diegene die het toestel bedient die moet zorgen dat alles veilig verloopt.
daarom komt er alleen maar een video camera aan te hangen en dvd's die op het toestel zelf zijn gemaakt en afgesloten .
op een afgesloten dvd kan geen virus meer op kruipen .

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB

Citaat van: Havoc op 24 april 2014, 20:19:26 PM
Een multiuser systeem als enige gebruiker is beter/veiliger dan een single user systeem waar iedereen overal aankan.
Ja maar alleen dan als er essentiele services zijn uitgeschakeld.
Zoals ik eerder schreef.
En hoe kan een single userysteem nou door iedereen benaderd worden?
Moet je me toch eens vertellen.
Citaat van: Havoc op 24 april 2014, 20:19:26 PM
Gebruik zelf Claws voor email. Filters kunnen beter maar verder best ok. FTP en telnet heb ik wel nodig als client.
FTP en Telnet clients is heel wat anders dan FTP en Telnet services.
Veiliger is om SFTP en SSH te gebruiken, omdat daar de wachtwoorden gecrypt over de lijn gaan.
Mits het heartbleed openssl gat gedicht is aan de server kant.

grt Piet.

janieburton

Citaat van: bossie op 23 april 2014, 00:47:35 AM

Een team geleid dat kleine 800 stuks in een datacenter van een grote luchtvaart maatschappij beheerde.
grt Piet.

Bij de "Kleine Lieve Meisjes"?