Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Forum=Facebook ?

Gestart door vanmiegroet, 07 maart 2014, 13:23:43 PM

Huugooke

Allez, ik zal me ook eens moeien  ;D.
Misschien moet het begrip "forum" eens uitgelegd worden.
Ofwel laat je babbel- en andere hoeken toe, ofwel laat je alleen bijdragen toe waarin het woord "modeltrein" minstens één keer voorkomt. Dat discussies escaleren naar het onoorbare is onvermijdelijk. En tenzij je het beter weet ga je in een café ook niet tussenkomen in een dispuut.
Dat er weinig interessante onderwerpen zijn is een persoonlijke mening. Sommige onderwerpen trekken nu eenmaal meer de aandacht dan andere.
Als ik een oplossing voor een probleem kan vinden is het forum voor mij OK.
Dat je geen mening over andere dingen moet afficheren (en daarbij al eens een zere teen veroorzaakt ) heb ik hier geleerd, en dat zal je van mij niet  krijgen. (Met deze uitzondering natuurlijk ;D,)

Rangeerduivel

Aan de admins;

Verwijder dit (brandstichtend)draadje en we doen gewoon voort zoals vroeger... >:(

;)

janieburton

Citaat van: dani op 07 maart 2014, 16:08:50 PM
Citaat van: doomslu op 07 maart 2014, 16:05:03 PM
Is het beter of slechter dan vroeger? Geen van beiden denk ik.

Ik weet niet hoe het vroeger was, maar ik vind het prima zoals het nu is.

Voor degenen die zich ergeren:  herlees de eerste relpy :   "je leest wat je wil en negeert de rest".
En voor degenen die halsstarrig vasthouden aan "vroeger" en "the good old days" heb ik schokkend nieuws :   de wereld evolueert en wij evolueren mee !!!    Als je dat niet aan kan, dan heb je een probleem en ga je vroeg of laat kapopt aan je eigen frustratie.



Citaat van: ERVIN op 07 maart 2014, 16:07:18 PM
Er zijn genoeg forums waar je je frustratie kwijt kan , maar daar heb je misschien al een " ban" gekregen??

Ik heb in heel mijn leven n,og maar om 1 forum een ban gekregen, en dat is op 3rail, waar de admins en moddereters met een stok in hun reet lopen als poppetjes van 1 man die  er niet mee om kan dat mensen een andere mening hebben dan hij.   


Als ik dat hier bekijk vind ik dat het moderator team en de admins hier  flink flexibel zijn en de zaak toch aardig in de hand hebben ondanks de eerder "losse"  manier van werken.  Het maakt dit forum menselijk !

Dani, je slaat "De nagel op de kop"
 

conducteur

vo mien 2 serviezen om da ier ut te vechten:
http://www.youtube.com/watch?v=99FnfZzJqLE
en ton go me e keer kieken no de geestige kant
http://www.youtube.com/watch?v=cCPbOgML0gA


zij die denken dat het forum neigt naar facebook zullen automatisch wel minder/niet meer komen, anderen blijven komen.
Er zijn veranderingen in de loop der jaren hier maar of het nu beter/slechter is? Sinds de opruiming van de draadjes irriterend enzo is het terug al wat beter.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

Ik denk ook dat er een dal is geweest. Wat de aanleiding is om dit draadje te starten ontgaat me.
Nu is er zoals Dani het zegt een "menselijk forum", en waar mensen niet meer hun gal spuien over zaken die ver van modelspoorbouw staan.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

ik denk ja ..... en neen ...
sommige van onze admins zijn nu eenmaal pispalen ?I is het buiten dit forum niet zo dat er ook pispalen bestaan  bv  op de werkplek ?  Zijn onze "vertegenwoordigers des volks " dan geen pispalen ? De politie misschien ?
Verschilt maw het forum dan zoveel van het "echte" leven ?
Gelukkig is er slechts één admin die zich hierover drukt maakt  ;)  maar ja oke het is zijn goed recht !  En dat er ook één man is die nog nooit gehoord heeft van het woordje " monoplolie" zegt heeel veel over die man zijn kennis van de wereld  :(


en ja Huugooke heeft het voor mij bij het rechte eind ....so what een moord gebeurt misschien, kritiek wat is kritiek  het is maar hoe je het beziet en langs welke kant van de lijn je "wilt" staan
Maar dan is het zoals Huugooke het reeds heeft aangehaalt ;   een afwijkende mening hier wordt niet in dank afgenomen door gelukkig maar een paar   ;) ;) ;) ;) ;)




Silence rules the world of the deaf !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

Uit Van Dale:

pis·paal (de; m; meervoud: pispalen)

(informeel) iem. die voortdurend gepest, bekritiseerd wordt

Ik denk eerlijk gezegd niet dat Erwin, Gerolf of ikzelf hier voortdurend gepest of bekritiseerd worden. Gelukkig maar!  :D

Bovendien, tegen gefundeerde kritiek kunnen we alle drie.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterC

Citaat van: argilla op 07 maart 2014, 17:29:37 PM
ik denk ja ..... en neen ...
sommige van onze admins zijn nu eenmaal pispalen ?I is het buiten dit forum niet zo dat er ook pispalen bestaan  bv  op de werkplek ?  Zijn onze "vertegenwoordigers des volks " dan geen pispalen ? De politie misschien ?
Verschilt maw het forum dan zoveel van het "echte" leven ?
Gelukkig is er slechts één admin die zich hierover drukt maakt  ;)  maar ja oke het is zijn goed recht !  En dat er ook één man is die nog nooit gehoord heeft van het woordje " monoplolie" zegt heeel veel over die man zijn kennis van de wereld  :(


en ja Huugooke heeft het voor mij bij het rechte eind ....so what een moord gebeurt misschien, kritiek wat is kritiek  het is maar hoe je het beziet en langs welke kant van de lijn je "wilt" staan
Maar dan is het zoals Huugooke het reeds heeft aangehaalt ;   een afwijkende mening hier wordt niet in dank afgenomen door gelukkig maar een paar   ;) ;) ;) ;) ;)




Silence rules the world of the deaf !

...En hier gaan we opnieuw...   :o :o :o

Pffff!

Groetjes, Peter


Paulogic

No comment... as usual.

Even iedereen doen lachen en t'is weer allemaal beter :

Liever pispaal dan pispaul zulle  ;) ;D ;D ;D ;D ;D ;D
mvg,
Paul(ogic)

argilla

Gelukkig dan......... de persoon die je aanhaalt ook tegen een stootje en heeft hij een brede rug !

en daar is Mr Van Daele niet voor nodig ! ;) ;) ;) ;)
Verder alles in orde en onder kontrole met dank ! Allee als het dat is !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

chef garde

Niets dan lof voor de admins, bewijst ook dit draadje, de teller staat op 200. 

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,19871.0/topicseen.html

Fijn weekend!

PeterC

Citaat van: dani op 07 maart 2014, 19:45:25 PM
helaas ben ik geen mod, anders zat hier al een groot slot op vooraleer het weer ontspoort

Te laat: Infrabel heeft weer werk  :(
Groetjes, Peter


Gerolf

Bekijk je het forum eventjes niet, en  ::)

Ik heb hier wat nutteloos gedoe verwijderd.
Ik hoop daarmee een duidelijke boodschap te geven, maar voor de slechthorende:

De admins staan open voor suggesties, maar dan wel op een redelijke manier.
Frustraties uit het verre verleden spelen hier duidelijk (en alweer) de hoofdrol. Triest.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterC

Groetjes, Peter


vanmiegroet

Misschien verstaan jullie mij verkeerd.
Ik geef geen kritiek op de admins, laat dat duidelijk zijn.

Maar begint het forum niet te ontsporen?
De topics in de babbelhoek blijven toenemen over de meest banale situaties.
Ook de ruzies, twisten, enz. blijven toenemen.

Dit is gewoon een bedenking dat ik wou maken en geen brand stichten.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer