Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Forum=Facebook ?

Gestart door vanmiegroet, 07 maart 2014, 13:23:43 PM

vanmiegroet

Het valt me steeds meer en meer op dat het forum niet meer is wat het is geweest.

Er komen steeds meer nutteloze draadjes bij (niet geïrriteerd?, dedju toch, enz.)
Akkoord ik heb ook enkele opgestart maar gaat het er niet meer over?

Buiten de babbelhoeken die langzaam omzeep gaan zijn er in andere topics constante ruzies.
één iemand moet maar iets verkeerd zeggen of er komt ruzie, betwistingen ongezoute commentaar, enz.
Dus mijn vraag is:
Wat is er aan de hand met het forum?

Door de facebookificatie van het forum kom ik nog zelden online en ik lees zéér specifiek.
Kan iemand er iets aan doen en het forum terug zijn orginele doel geven?

Dank u
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

OlivierV

Een forum is net zoals een buffet, je neemt wat je graag lust, de rest laat je links liggen. ;)

Ik lees en bekijk ook enkel wat mij interesseert hoor, naar de rest kijk ik zelden om.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

PietB

Citaat van: vanmiegroet op 07 maart 2014, 13:23:43 PM
Het valt me steeds meer en meer op dat het forum niet meer is wat het is geweest.
Is mij niet op gevallen.

Citaat van: vanmiegroet op 07 maart 2014, 13:23:43 PM
Buiten de babbelhoeken die langzaam omzeep gaan zijn er in andere topics constante ruzies.
één iemand moet maar iets verkeerd zeggen of er komt ruzie, betwistingen ongezoute commentaar, enz.
Ik vind dat op dit forum best wel heel erg meevallen.
Ik ken voorbeelden op andere fora, waar de honden geen brood van lusten.
En het is net wat Olivier schrijft je moet niet alles van iedereen willen lezen.
Ik maak ook een selectie op andere fora, hier lees ik alles.

Citaat van: vanmiegroet op 07 maart 2014, 13:23:43 PM
Kan iemand er iets aan doen en het forum terug zijn orginele doel geven?
Is dat nodig dan?
Ik geloof stellig dat het aan zijn doel beantwoord.
Het is in iedergeval een forum dat in deze vorm, mij zeer bevalt.

grt Piet.

Rangeerduivel

Citaat van: vanmiegroet op 07 maart 2014, 13:23:43 PM
Het valt me steeds meer en meer op dat het forum niet meer is wat het is geweest.

Er komen steeds meer nutteloze draadjes bij (niet geïrriteerd?, dedju toch, enz.)
Akkoord ik heb ook enkele opgestart maar gaat het er niet meer over?

Buiten de babbelhoeken die langzaam omzeep gaan zijn er in andere topics constante ruzies.
één iemand moet maar iets verkeerd zeggen of er komt ruzie, betwistingen ongezoute commentaar, enz.
Dus mijn vraag is:
Wat is er aan de hand met het forum?

Door de facebookificatie van het forum kom ik nog zelden online en ik lees zéér specifiek.
Kan iemand er iets aan doen en het forum terug zijn orginele doel geven?

Dank u

Ik ken zelfs een forum,(ga ik niet bij naam noemen) waar je zelfs al voor het neerpennen van het hier geciteerde op de vingers getikt wordt! :o :o :o

;)

PietB

Citaat van: Rangeerduivel op 07 maart 2014, 14:05:14 PM
Ik ken zelfs een forum,(ga ik niet bij naam noemen) waar je zelfs al voor het neerpennen van het hier geciteerde op de vingers getikt wordt! :o :o :o
Ja maar dat is een forum (als ik het zelfde als jij bedoel) dat pretendeert er voor iedereen te zijn, maar heeft zeer elitaire kanten hoor!
Ik voel me daar niet echt thuis en schrijf daar de laatste tijd steeds minder.

grt Piet.

argilla

ben blij dat jij dat ook merkt, heb hiervoor al herhaalde malen gewaarschuwd . Het enige dat ik en bv ook Huugooke kreeg was een "bijna" uit ban vloek !
Nogmaals je trapt een open deur in maar je hebt wel gelijk !  ;D ;)
oplossing : andere webstek maken ! moet kunnen  ! aan U de eer
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janieburton

Citaat van: OlivierV op 07 maart 2014, 13:36:09 PM
Een forum is net zoals een buffet, je neemt wat je graag lust, de rest laat je links liggen. ;)

Ik lees en bekijk ook enkel wat mij interesseert hoor, naar de rest kijk ik zelden om.

Ik denk dat in clubverband niet altijd over modeltreinen wordt gesproken en dat daar toch ook over andere dingen gesproken wordt, ik denk dat een forum een weerspiegeling is van wat er ook in clubverband en (om het zo te omschrijven) "in de echte wereld" gebeurt met als bindmiddel onze gezamenlijke interesse voor modeltreinen en treinen.

En ik treed het citaat van OlivierV bij, ik lees ook niet alles.

Citaat van: bossie op 07 maart 2014, 13:44:40 PM
Citaat van: vanmiegroet op 07 maart 2014, 13:23:43 PM
Het valt me steeds meer en meer op dat het forum niet meer is wat het is geweest.
Is mij niet op gevallen.

Citaat van: vanmiegroet op 07 maart 2014, 13:23:43 PM
Buiten de babbelhoeken die langzaam omzeep gaan zijn er in andere topics constante ruzies.
één iemand moet maar iets verkeerd zeggen of er komt ruzie, betwistingen ongezoute commentaar, enz.
Ik vind dat op dit forum best wel heel erg meevallen.
Ik ken voorbeelden op andere fora, waar de honden geen brood van lusten.
En het is net wat Olivier schrijft je moet niet alles van iedereen willen lezen.
Ik maak ook een selectie op andere fora, hier lees ik alles.

Citaat van: vanmiegroet op 07 maart 2014, 13:23:43 PM
Kan iemand er iets aan doen en het forum terug zijn orginele doel geven?
Is dat nodig dan?
Ik geloof stellig dat het aan zijn doel beantwoord.
Het is in iedergeval een forum dat in deze vorm, mij zeer bevalt.

grt Piet.

Ik treed Piet ook bij in zijn visie.
 

argilla

ik denk Janie dat er hier de zoveelste zinloze discussie zal ontstaan en er toch niets beslist wordt.
Als je dat wilt doen nogmaals zal er een nieuw forum moeten komen, zodat er meer onderlinge concurentie ontstaat ipv een monopolie forum!  ;)
het blijft dweilen met de kraan open ! ;D :P

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

argilla

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

doomslu

Dit onderwerp komt om de zoveel maanden terug en de conclusie is telkens dat het:
1) zo erg nog niet is
2) een forum evolueert, mensen komen en haken af.

Is het beter of slechter dan vroeger? Geen van beiden denk ik.

Wat ook telkens terugkomt is dat één persoon meent dat het de admins hun schuld is.
Gelukkig maar één persoon.  :)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dani

Citaat van: argilla op 07 maart 2014, 16:01:09 PM
Citaat van: dani op 07 maart 2014, 15:26:01 PM
www.modeltreinenenenkelenalleenmodeltreinengeenanderezever.be/forum


goed dani ga jij het ook betalen ? ? ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

We vragen gewoon lidgeld hee...   tenslotte, als het er zo ernstig aan toe gaat en er niets mag afgeweken worden, dan zitten we met   (semi)-"Professionals" bij elkaar en dan is een paar euro per jaar geen luxe.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ERVIN

Deze vraag is al meerdere malen aan bod gekomen , en telkens zijn er die een hoop kritiek hebben , kritiek geven is toch zo gemakkelijk , maar een constructieve oplossing , desnoods in samenwerking met de collega's en de admins hier , nee dat niet.
Wij ( de admins) zijn de eerste die mee op de kar willen springen , nieuwe ideeën zijn hier meer dan welkom , ikzelf ben nooit voorstander geweest van allerhande babbelhoeken ( maar dat is persoonlijk - hoeven jullie je geen zorgen over te maken) , wij een monopolie-forum , eerste maal dat ik hiervan hoor , nochtans als ik even google blijkt het toch niet zo'n monopolie-forum hier te zijn  , of verstaat de schrijver het woord " monopolie" misschien niet goed??

Er zijn genoeg forums waar je je frustratie kwijt kan , maar daar heb je misschien al een " ban" gekregen??

Dus conclusie , kritiek geven mag hoor , laat mij hierin duidelijk zijn , maar dan ook graag even een oplossing of een reden waarom je kritiek hebt.

dani

Citaat van: doomslu op 07 maart 2014, 16:05:03 PM
Is het beter of slechter dan vroeger? Geen van beiden denk ik.

Ik weet niet hoe het vroeger was, maar ik vind het prima zoals het nu is.

Voor degenen die zich ergeren:  herlees de eerste relpy :   "je leest wat je wil en negeert de rest".
En voor degenen die halsstarrig vasthouden aan "vroeger" en "the good old days" heb ik schokkend nieuws :   de wereld evolueert en wij evolueren mee !!!    Als je dat niet aan kan, dan heb je een probleem en ga je vroeg of laat kapopt aan je eigen frustratie.



Citaat van: ERVIN op 07 maart 2014, 16:07:18 PM
Er zijn genoeg forums waar je je frustratie kwijt kan , maar daar heb je misschien al een " ban" gekregen??

Ik heb in heel mijn leven n,og maar om 1 forum een ban gekregen, en dat is op 3rail, waar de admins en moddereters met een stok in hun reet lopen als poppetjes van 1 man die  er niet mee om kan dat mensen een andere mening hebben dan hij.   


Als ik dat hier bekijk vind ik dat het moderator team en de admins hier  flink flexibel zijn en de zaak toch aardig in de hand hebben ondanks de eerder "losse"  manier van werken.  Het maakt dit forum menselijk !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

chef garde

"Vroeger" was het anders, of het nu beter is of slechter, daar heeft iedereen zijn eigen mening over ...

Je hoeft niet alles te lezen wat gepost wordt btw, volg de draadjes die voor u interessant zijn en laat de andere links liggen!