Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

doomslu

Je maakt er net foto's uit de oude doos van.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Omstreeks 22.00u gisteren kreeg ik een telefoontje dat ik best even naar het station van Mol kon gaan , want er was wat op komst.
Doordat er in de buurt van Aarschot , door het onweer , heel wat problemen waren , moesten heel wat treinen omgeleid worden langs lijn 15 .

Zo zag Mol er gisterenavond uit voor de grote rush...

Iets over 22.00u kon de speeltijd gaan beginnen ,

Een class 66 , die uit de richting van Hasselt kwam , moest even halt houden , om een andere Class 66 uit de richting van Antwerpen door te laten , dat wachten was nodig omdat er meerdere overwegen in de buurt van Mol in storing waren gegaan. Hier staan beide treinen even stil , zodat ik toch nog een redelijk mooie foto kon maken.

Alles wat doorheen Mol kwam kreeg een snelheidsbeperking , jammer genoeg mochten al de goederentreinen tegen 40km/u doorheen Mol rijden , waardoor het nemen van foto's quasi onmogelijk was.

Maar van 22.15u tot en met 0.30u heb ik toch 5 heerlijk lange slepen containers mogen verwelkomen , die allemaal door de privé getrokken werden , dus het was even genieten in het anders véél te rustige Mol.

Mijn dank gaat nogmaals uit naar John ( OMC) om mij op tijd te verwittigen van al dit moois. ;)

OMC

Knappe foto's! Dit was inderdaad wel een goed moment om treinen om te leiden via Mol, op vrijdagavond heb je tussen Antwerpen en Montzen veel verkeer van de privé dus een geluk bij een ongeluk misschien?
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

TBCédric

Citaat van: doomslu op 04 januari 2014, 10:22:42 AM
Je maakt er net foto's uit de oude doos van.  ;)

Tja, proberen te voorzien van een speciaal effectje hé. Er volgen nog hoor.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Én hier zijn de volgertjes:

Hle 28 : hle 2833 by LSModels, on Flickr

AM 96 : AM 562 by LSModels, on Flickr

Class 66 : PB 15 by LSModels, on Flickr

Hle 28 : hle 2822 by LSModels, on Flickr

AM 80: AM 372 by LSModels, on Flickr

AM 80 : 372 by LSModels, on Flickr

AM 96 : AM 441 by LSModels, on Flickr

AM 80 : AM 372 (2) by LSModels, on Flickr
Deze gewoon wat meer kleur en blijheid gegeven. ::) ;D

AM 96 : AM 442 by LSModels, on Flickr

AM 96 : AM 452 by LSModels, on Flickr
Én deze is een ijspegel. ::)

Groeten Cédric
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

vlummens

04/01/2014 in het station van Aarschot.

Jan Vlummens  (http://www.vlummens.net/)
- HO 2rail, analoog en digitaal met IB, NMBS & USA
- Live Steam 7"1/4 184mm
- Lid Lierse Modelspoorwegen en Stoomgroep Turnhout

SuSke

Citaat van: vlummens op 05 januari 2014, 21:08:13 PM
04/01/2014 in het station van Aarschot.

Waarvoor dient dit gevaarte ?? Inspectie bovenleiding ???
Ziet er wel leuk uit om zoiets ook op de baan te hebben rijden, maar zal dan warschijnlijk wel in zelfbouw moeten gebeuren.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

vlummens

Beste SuSke,

Dit is de Matisa VM-500. Deze wordt inderdaad gebruikt bij werken aan de bovenleiding.

Hieronder een model van PB.

Jan
Jan Vlummens  (http://www.vlummens.net/)
- HO 2rail, analoog en digitaal met IB, NMBS & USA
- Live Steam 7"1/4 184mm
- Lid Lierse Modelspoorwegen en Stoomgroep Turnhout

SuSke

Eens even gaan rondsnuffelen op zijn site  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OMC

Mvg, John

Michael

Citaat van: OMC op 11 januari 2014, 01:44:09 AM
Mijn blik op het fotojaar 2013: http://www.youtube.com/watch?v=_z5-B3KO9OI

John, bedankt een prachtig overzicht van 2013. Vanavond nog eens rustig bekijken, nu eerst naar Rijswijk/ Den Haag de High line en co bekijken.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

OMC

Graag gedaan Michael, de High Line is moet je volgens mij écht wel gezien hebben .. Zou ik ook eens moeten doen, ook al is de Amerikaanse spoorwereld niks voor mij (behalve de zware GM-diesels!)
Mvg, John

Bibke

Citaat van: Binco op 18 augustus 2013, 13:53:06 PM
Citaat van: LS Models op 18 augustus 2013, 12:19:51 PM
Citaat van: Binco op 18 augustus 2013, 11:43:38 AM
Citaat van: OlivierV op 18 augustus 2013, 11:13:58 AM
Citaat van: Binco op 18 augustus 2013, 10:58:42 AM
...
...
...

Volgens mij had TSP de 211 rijvaardig gemaakt hoor?? Heb ik toch gelezen in op de baan.

Voor zover wat ik heb gehoord van enkele machinisten die meedoen dit weekend is de 211 eigenlijk een soort wagon, bollen doet hij, rijden op eigen kracht niet. Hetzelfde geld trouwens voor de 5001 ...

Misschien kan iemand van TSP hier duidelijkheid komen scheppen?
Sorry voor het late antwoord.
Onlangs was ik aan googelen en kwam ik deze vragen tegen. Om te kunnen antwoorden heb ik me geregistreerd.

De 211.006/6406 was dus niet rijvaardig en reed inderdaad mee zoals de 5001. Het zouden zotte kosten geweest zijn om de motor de reviseren voor slechts één weekend.
Ze was in zoverre rijvaardig gemaakt dat het pneumatisch gedeelte in orde gesteld was om te kunnen remmen en claxonneren.
Eveneens werden er batterijen ingestopt om de frontlichten te kunnen laten branden.

Bibke

Citaat van: Rangeerduivel op 27 augustus 2013, 08:54:16 AM
In deze reeks foto's staat de 5001 in (licht)blauwe kleurstelling,van waar komt die?
Heeft het ook iets te maken met het electrisch verwarmen van wagons zoals bij de reeks 55?
Of is daar een andere reden voor?
Ik dacht dat dit een HLD 51 was...

Grtn,
Rudy

Over deze loc kan je hier alles lezen: http://www.pfttsp.be/index.php?option=com_content&task=view&id=794&Itemid=63

OMC

Mvg, John