Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Laatste Z aanwinst

Gestart door mahtoska1, 15 december 2009, 13:07:45 PM

Gerolf

Vol-gegoten, dan is ramen uitfrezen en glas er in geen optie, denk ik  ;D
zelfklevertjes (of decals) met interieur is misschien wel een optie, maar ook "niet simpel"  :o
Ik zou voor (alclad) chroomverf (proberen te) gaan, en je ramen dus laten spiegelen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dirk66

Dit Railex locje samen met de Marklin hofzug wagens heb ik al bijna een half jaar geleden op de kop kunnen tikken op een openbare veiling voor minder dan 50 Euro...

De loc is niet gemotoriseerd.
Let ook op de koppelingen van de wagons!










mahtoska1

CiteerDit Railex locje samen met de Marklin hofzug wagens heb ik al bijna een half jaar geleden op de kop kunnen tikken op een openbare veiling voor minder dan 50 Euro...
Zeer mooie aankoop Dirk. En wat een mooie prijs.

mdvholland

Mooie aanwinst, Dirk!

Heb je al een idee voor aandrijving, of wordt het een stationair model?
"Spookwagens" zijn meestal vrij duur, ik heb ooit eens ergens gelezen van iemand die obv een railbusje een heel aardige gemotoriseerde goederenwagen had gemaakt.

groet,
Matthijs

dirk66

Ik denk niet dat het mogelijk is om die loc van een aandrijving te voorzien. Gelukkig is er wel de okergele S3/6 8870 van marklin die voor de wagons bedoeld was.
Er zou een ghost wagon van Railex hiervoor bestaan en onlangs is er op ebay zelfs eentje verkocht www.benl.ebay.be/itm/390676752352 maar de prijs was niet min, zelfs voor eentje in deze toestand.

Blijkbaar is het heel moeilijk om van Railex documentatie of zelfs producten te vinden, de firma is nogal schimmig met een heel rudimentaire website, waarvan je je afvraagt of ze nog wel bestaan. www.railex.de

Ik moest wel even slikken toen ik nadien de prijzen zag wat er voor railex materiaal op het net gevraagd wordt. De loc zal bij mij mooi in de vitrine blijven staan  :)

mivc057

Zou graag willen gebruik maken van deze topic ,waar blijkbaar veel "zetters" zitten, om jullie te melden dat ik in een ver verleden eveneens met de schaal "z" bezig was.
Rollend materieel bezit ik niet meer maar heb nog tal van sporen , flexrails , wissels, kruiswissels , meters en meters bovenleiding , portaalmasten voor stations met bedrading , draaischijf , loodsen en nog veel meer. Zou er graag vanaf geraken. Mensen die interesse vertonen kunnen mij via pb contacteren. Mvg.

Zamateur

Drie nieuwe goederenwagens !
Dat is TJ-Models.
En worden gesoldeerd.

Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

mdvholland

Citaat van: Zamateur op 15 november 2013, 22:39:56 PM
Drie nieuwe goederenwagens !
Dat is TJ-Models.
En worden gesoldeerd.

Hallo Vincent, dat ziet er zeer fraai uit. Bij het plaatje moest ik denken aan http://www.fr-model.homepage.t-online.de/ . Maar TJ-models ken ik niet. Kun je wat meer vertellen over de modellen en de fabrikant?

groet,
Matthijs

mahtoska1

CiteerDrie nieuwe goederenwagens !
Dat is TJ-Models.
En worden gesoldeerd.

Dat ziet er goed uit. Heb je deze wagen zelf gesoldeerd? Zeer fijn werk.
Heb je meer informatie van TJ-models?

Zamateur

J-Modeles is een Franse ambachtsman. Hij werkt met de firma Freudenreich.
http://www.tj-modeles.fr/shop/prestashop/fr/13-echelle-z

Montage lijm of soldeer.  Ik geef de voorkeur lassen.
De kits zijn zeer goed gedaan.
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

Zamateur

Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

mdvholland

Mmmm, die loc is toch niet helemaal op schaal  ;D

Erg mooi, hoor. Ga je ze spuiten, schilderen?

TJ-modeles heeft een tweede wagon in voorbereiding, een open bak wagon.
Zie http://www.tj-modeles.fr/shop/prestashop/171-thickbox_default/tj-9102-tombereau-uic-st-2-echelle-z.jpg
Je kunt nu alvast reserveren, de wagon komt beschikbaar in januari.
TJ heeft ook nog een aantal aardige scenery details in Z.

groet,
Matthijs

Zamateur

De locomotief is H0m.
Peinture airbrush als ik klaar de andere twee.
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

mahtoska1

Zijn de decals bijgeleverd bij de modellen van TJ?
Hebben deze wagens in Belgie gereden?

mdvholland

Citaat van: mahtoska1 op 28 november 2013, 01:13:08 AM
Zijn de decals bijgeleverd bij de modellen van TJ?
Hebben deze wagens in Belgie gereden?

Van de openbak wagen begrijp ik dat er Belgische en Franse decals meegeleverd worden.
Zou nog eens moeten vragen naar NS :-))   Maar ik geloof niet dat deze in NL hebben gereden, weet iemand dat?

Matthijs